Te jotka poistitte Mirenan koska halusitte vauvan!!!
Miten kauan vuoto kesti poistamisen jälkeen? Ja miten nopeasti aloitte yrittämään vauvan saamista? Heti? Menikö raskaus kesken?
Onko parempi odottaa yhdet menkat ennen yritystä?
Kommentit (70)
Hei,
Mirena poistettiin (6v jälkeen) 22.11. Vuoto alkoi eilen, oletan että on ihan kuukautiset, sillä ajankohta ainakin olisi sama kuin ennen kierukkaakin..(toki voin olla väärässäkin :D ) nyt odotellaan jännän äärellä, että vuoto loppuu ja koska tärppää.😍 tsemppiä kaikille muillekkin jännittäjille!
Minulta poistettiin kierukka 20.11. ja sen jälkeen muuten normaalit mutta runsaammat kuukautiset alkoivat 22.11. Seuraavia odottelen edelleen eli kp 36 taitaa olla jo meneillään. Menkkamaiset alavatsakivut alkoivat 17.12. ja jatkuivat siitä reilu viikon, mutta minkäänlaista vuotoa ei kuulu.
Olen tehnyt jo useamman negatiivisen testin, viimeksi tänään aamulla. Kaipa täytyy vain luottaa siihen, että kierto vain tasaantuu jonkin aikaa kierukan jäljiltä :) Ikää on 25v ja miehen kanssa toivotaan kovasti, että tärppäisi <3
En muista että olisi mitään pitkää vuotoa ollut. Heti aloitettiin yrittäminen ja 6 kk kuluttua tulin raskaaksi. Raskautumiseen vaikuttaa moni asia eli en tiedä olisinko tullut yhtään nopeammin raskaaksi, vaikka ehkäisynä olisi ollut aiemmin kondomi.
Muista syödä foolihappoa, d-vitamiinia, käytä alkoholia vain vähän tai ei ollenkaan, älä tupakoi ja pidä paino kurissa. Siinä asioita joita voi itse tehdä ja kaikkiin raskautumiseen vaikuttaviin asioihin emme voi itse vaikuttaa.
Tsemppiä yritykseen!
Langat oli niin pitkät että poistin itse, ei tuntunut missään. Kierto palautui heti. Raskaus alkoi alle puolessa vuodessa. Ensimmäinen vuoto poiston jälkeen oli runsas.
Vierailija kirjoitti:
niin voin mielelläni vastata. Kierukka poistettiin 26.4. Kuukautiset olivat alkaneet 22.4. Kierukan poiston aikoihin siis kuukautisvuoto oli jo oikeastaan loppunut mutta kierukkavuotoa tuli ehkä pari päivää. Piti odottaa, mutta emme sitten odottaneetkaan ja tulin raskaaksi. Nyt raskausviikoja on ultran mukaan 12+4 eli ihan heti tulin raskaaksi kun tuo vuoto oli loppunut. Raskauden lasketaan alkaneen silloin 22.4 mikä on mielestäni hassua koska kierukka oli vielä paikoillaan... Mutta ultrassa vasta kävin ja näin todellakin viikot menevät.
Mikäli olisit raskautunut vielä kierukan ollessa sisällä, olisi se poiston yhteydessä mennyt kesken. Tästä syystä seksiä kehoitetaan harrastamaan kondomin kera ennen asetusta ja poistoa.
Eli, olet raskautunut kierukan poiston jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on siis lapsiluku ilmeisesti täynnä koska en tule raskaaksi. Mirena poistettu keväällä 2009 ja edelleenkään ei raskautta. Epäilen että mirena teki minusta ovuloimattoman, kaikki kuukautiset ovat verisemmät ja vetisemmät, myös epäsäännölliset. Eikä kipuja missään. Onpahan erityisen varma ehkäisy nyt kun ei ovulaatiota ole!!! Silti harmittaa, kysynkin että miten saisi ovulaation tulemaan.? Mistä sitä hormoonia tulisi kroppaan?
:) et voi olla "ovuloimaton" mikäli kuukautisesi tulee. Kuukautiset tulevat aina ovulaation jälkeen, ellei siis raskaudu.
Mirena poistettiin 22 vuoden käytön jälkeen viime Maaliskuussa. Ensimmäisen kierukan aikana ei tullut menkkoja ollenkaan. Kuukauden kesti laiton jälkeen tiputtelua. Seuraavan kierukan + sitä seuraavien laiton jälkeen on menkat tulleet joka kuukausi. Pientä tiputtelua kylläkin. Kierukan poisotto ja laitto ei ole sattunut ollenkaan. Ehkä pikkuisen nipistänyt. Nyt minua ja miestäni ei haittaisi vaikka vauva tulisi. Olen saanut neljä keskenmenoa viikoilla 7 ja 8. Nyt viimeisin tuli pari päivää sitten kovalla vatsa/selkäkivulla ja vuodolla. Emme luovu toivosta. Nyt täytyy odottaa normi menkat tähän väliin ja yrittää uudestaan. Vitamiineja olen syönyt Mivitotal sportia 3 rkl, D-vitamiinia 100 mikrog, seleeniä 100 mg, kerran viikossa jodia 175 mikrog, Q10 150 mg, pellavansiemenöljyä 1 rkl ja oliiviöljyä 1 rkl, Apple pectin 1 rkl (kuitu), kuusenkerkkäsiirappia 1tl + sinkkiä 25 mg ja tietenkin 500 mg magnesium sitraattia ja kalsiumia 800 mg. Kuusenkerkkäsiirappi, sinkki, d-vitamiini ja mivitotal ovat pitäneet minut flunsattomana/täysin oireettomana pari vuotta. Vuotojen aikana olen ottanut rautatablettia 50 mg vuotopäivien ajan. Jos on ollut väsymystä tai huimausta vielä jatkanut joka toisena päivänä viikon ajan. Jos meillä onni käy ja vauva syntyy. Ilmoittelen tähän viestiketjuun.
Hei,
jotkin seikat tässä keskusteluketjussa vaatinevat kommenttia...
- Naisella voi olla anovulatorisia kiertoja eli ovuloimattomia kiertoja, ja silti kuukautiset voivat tulla/kulkea normaalisti. Vuoto voi olla runsaampaa tällöin.
- Ovulaation aikaansaamiseksi on tosiaan olemassa lääkkeitä.
- Samoin on myös lääkkeitä Mirenan poiston jälkeiseen runsaaseen vuotoon (kyllä, meitä on jotka vuotavat runsaasti poiston jälkeen).
Mulla poistettiin Mirena 4,5 vuoden käytön jälkeen menkkojen aikana (Mirenan aikana mulla ei ollu menkkoja 4 vuoteen, viimeinen puoli vuotta alkoi tiputella ihan pientä pisaraa).
21 päivää poiston jälkeen tuli menkat niinkuin ei mitään kierukkaa olis koskaan ollutkaan. Raskaaksi tulin 7 kiertoa myöhemmin. Oli muuten pitkän tuntuinen ja piinallinen aikajakso se raskauden yrittämisen aikakin, ei tosiaan ole pelkkää nautintoa se...
Itselläkin poisto kohta. Kierukka (vaihdettu kerran) ollut melkein 10v. Jännittää! Toivon lasta.