Te jotka poistitte Mirenan koska halusitte vauvan!!!
Miten kauan vuoto kesti poistamisen jälkeen? Ja miten nopeasti aloitte yrittämään vauvan saamista? Heti? Menikö raskaus kesken?
Onko parempi odottaa yhdet menkat ennen yritystä?
Kommentit (70)
Mulla poistettiin Mirena kolme viikkoa sitten. Pari päivää myöhemmin alkoi vuoto, joka vaihteli keskirunsaasta tipotteluun eikä ole vieläkään kunnolla loppunut vaan veristä limaa tulee ajoittain. Tuntuu, että seksi lisää vuotoa. En usko, että olen raskaana. Niitä oikeita kuukautisia odotellessa..
Kai tääkin on ihan normaalia. 694
Mulla poistettiin Mirena tänään (tai siis eilen).
Vuotoa ei oo ainakaan vielä.
Kolme lasta ennestään, neljäs toiveissa :)
Saas nähdä miten käy :)
Ap on varmaan jo ehtinyt vauvansa saamaan, mutta...
Itsellä poistettiin mirena 11/2009 ja raskaaksi tulin 2/2011, silloinkin clomifenien avulla.
Tämä johtuu siitä, että raskausviikot ilmoitetaan viimeisten kuukautisten mukaan, kun naisilla on eri pituinen kierto. Todellinen alkupäivä siis varmasti poiston jälkeinen ovulaatio, lääkäri pystyy myöhemmissä ultrissa laskea sen tarkemmin sikiön koon mukaan
Vierailija kirjoitti:
niin voin mielelläni vastata. Kierukka poistettiin 26.4. Kuukautiset olivat alkaneet 22.4. Kierukan poiston aikoihin siis kuukautisvuoto oli jo oikeastaan loppunut mutta kierukkavuotoa tuli ehkä pari päivää. Piti odottaa, mutta emme sitten odottaneetkaan ja tulin raskaaksi. Nyt raskausviikoja on ultran mukaan 12+4 eli ihan heti tulin raskaaksi kun tuo vuoto oli loppunut. Raskauden lasketaan alkaneen silloin 22.4 mikä on mielestäni hassua koska kierukka oli vielä paikoillaan... Mutta ultrassa vasta kävin ja näin todellakin viikot menevät.
Tämä johtuu siitä, että raskausviikot ilmoitetaan viimeisten kuukautisten mukaan, kun naisilla on eri pituinen kierto. Todellinen alkupäivä siis varmasti poiston jälkeinen ovulaatio, lääkäri pystyy myöhemmissä ultrissa laskea sen tarkemmin sikiön koon mukaan
Poisto SATTUI aivan saatanasti (olin ottanut etukäteen kipulääkkeet, lihasrelaksantit ja rauhoittavan), hyvä, että pysyin pöydällä, mutta kesti onneksi vähemmän aikaa, illalla pääsin jo liikkeelle, otettiin pois 'menkkojen' aikaan. Laittaminen sattui paljon, paljon enemmän, sen jälkeen pyörryin ja oksensin kotona, vuotoa ja särkyä oli 3 viikkoa eteenpäin ja kipuilua 9 kuukautta kierukan laiton jälkeen. Nyt ollut kolmet menkat, ekat tuli pari viikkoa myöhässä, mutta nyt säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mulla poistettiin Mirena kolme viikkoa sitten. Pari päivää myöhemmin alkoi vuoto, joka vaihteli keskirunsaasta tipotteluun eikä ole vieläkään kunnolla loppunut vaan veristä limaa tulee ajoittain. Tuntuu, että seksi lisää vuotoa. En usko, että olen raskaana. Niitä oikeita kuukautisia odotellessa..
Kai tääkin on ihan normaalia. 694
Jaha, tulen nyt sitten tännekin raportoimaan, että olen nyt sitten nähtävästi kuitenkin raskaana. Yksiäkään kuukautisia ei ollut enkä tiedä, milloin olen ovuloinut. Vähän shokissa, en kuvitellut että tämä tapahtuisi näin nopeasti. Ikää 38v, ensimmäinen raskaus ja gynen mukaan munasarjoissa jonkin verran viitteitä PCOSista. No, toivottavasti kaikki menee hyvin .
Mulla oli kaksi mirenaa putkeen, noin 8 vuotta yhteensä, enne kuin luovuttiin ehkäisystä. Poiston jälkeen oli tosi runsaat menkat n. 5 pv, siitä alkaneesta kierrosta epäilen että oli jo kiinnittymisyritys/varhainen kkm ja toisesta kierrosta sai meidän tytär alkunsa :)
Mirena oli minulla 2,5 vuotta. Raskautumista odotellaan. 3 kuukautiset ovat poiston jälkeen olleet. Kierto on kuitenkin aika tasainen jo.
Poisto sattui jonkun verran ja jouduin syömään ab-kuurin sen jälkeen. Kohdunkaulaan tuli haava. Kierukan langat oli niin lyhyeksi jätetty ja nekin vielä kääntynyt kohdun sisälle päin. Enemmänkin se oli kiusallista olla vartti siinä haarat levälleen ja lääkäri yritti siinä repiä irti kierukkaa.
Hieman oli heikko olo sen gynekäynnin jälkeen.
Positiivista testiä odotellessa :)
Ei ehditty ees poistaa kun olin raskaana.
Vuonna 2011. Mirena poistettiin toukokuulla. Plussasin heinäkuun lopulla. Olen kyllä ollut aina sellainen heti raskautuja. Tässä viimosessa olin jo 40 v. Ja epäilin josko sitä enää.... Mut niin se vaan tärppäs.
Kierukka (Mirena) ehti olla n.3v ja nyt sitten kesäkuussa poisto kolmannen lapsen toivossa. Laittaminen sattui aikanaan yllättävän paljon, pois ottaminen tosiaan jossain aiemmin keskustelussa mainitun tamponin poiston verran eli ei lainkaan.
Poistosta kolme päivää niin alkoi kuukautiset ja siitä kierrosta ei tärpännyt vaan seuraavat tuli 27 päivän päästä. Nyt sitten taas odotellaan.. Nopea raskautuja olen ollut aiemmin. Yritän olla miettimättä asiaa mutta harva se päivä pyörii mielessä...
Tsemppiä kaikille yrittäjille!
Mulla sama juttu ei yhtään vuotoa kierukan poiston jälkeen.....ja nyt tuntuu ihmeellinen pistos alavatsan kohdalla, toissapäivänä mentiin sänkyyn ja nyt en tiedä että tärppäskö.....mitä oireita teillä oli alussa kun tulitte raskaaksi, onko tuo ala vatsa nipistely sitä et on raskaana??
Vastausta odotellessa!!
Mirenä poistettu 21.9. Vuoto kesti 6 pvä. En ole vielä tullut raskana, mikä vika?