Sektio vs. alatiesynnytys
Miksi täällä aina jauhetaan tuota samaa. Eikö ole pääasia, että lapsi ja äiti ja selviävät synnytyksestä hengissä oli tapa mikä tahansa. Tuskin sektioo n päädytään heppoisin perustein.
Jos minä olisin yrittänyt synnyttää alakautta, niin meillä ei tod. näk. olisi tuota ihanaa tervettä poikaa. Yllätysperätila ja ahdas lantio eli ei olisi kuulemma mahtunut tulemaan ehkä edes normaaliasennossa oleva vauva, vaikka vauva ei ollut isokokoinen. Olen itse hyvin pienikokoinen muutenkin kuin lantiosta.
Sektio ei ole aina oma valinta. Halusin jo raskausaikana alatiesynnytyksen, pelkäsin sektiota. Mutta kun sitten normaalisti alkanut ja edennyt synnytys kuitenkin päätyi sektioon, kun olin vielä hyvissä voimissa, ja sillä saatiin terve vauva, niin olen erittäin kiitollinen sektiosta.
Ettekö lue lehtiä? Mm. tänään Iltalehti?
Onneksi meillä kävi noin hyvin. Hoitohenkilökunta oli samaa mieltä, että meidän tapauksessa sektio oli oikea päätös.
Joten voidaanko lopettaa tämä jauhaminen? Pliis?:)
Eräälle ystävälleni sitävastoin on tehty ja jos ei olisi niin tuskin hän ja lapsi olisivat edes hengissä selvinneet.
Näitä juttuja nyt täällä jauhaa asioista tietämättömät ihmiset yleensä.