En ole samalla tavalla sivistynyt kuin minusta kiinnostunut mies
Olen tavannut miehen joka tuntuu erittäin kiinnostuneelta, mutta vaikka hän selvästi pitää ulkonäöstäni, luonteestani ja minusta tyyppinä, niin hän on hieman vanhempi ja tehnyt paljon kaikkea mielenkiintoista elämässään.
Kaveripiirissä on erilaisia kulttuuri-ihmisiä ja hän on asunut jonkun verran ulkomailla. Eli on selvästi sivistyneempi ja kokeneempi monessa asiassa.
En ole mikään ääliö itsekään, mutta olen sellainen perus-maalaistyttö. Hoitoalalla ja kaverit ihan perusduunareita. Luen ja katson leffoja, mutta siihen se kulttuuriosuus jääkin.
En oikein ymmärrä mitä mies mussa näkee ja se vaivaa valtavasti. Tuntuu että allemmuuden tuntoni pahenee hänen seurassaan, ei mikään hyvä lähtökohta.
En halua tämän takia viedä juttua pidemmälle, vaikka miehestä kovasti pidänkin. Pelkään että hän tajuaa asiat vasta myöhemmin.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mun kuvakulmasta tuo kaikki on jo sivistynyttä ja kultturellia.
Joudun nyt lähtemään töihin, mutta kiitos vastaajille! Jään pohtimaan asiaa! Ap
Huolehdit turhaan. Taustanne on samanlainen eikä teatterissa ja hienossa ravintolassa tai kaupunkilomassa ole mitään pelättävää. Sinulle uutta, mutta varsinaista luokkahyppyä ei suhteessanne kuitenkaan ole sen perusteella mitä keskustelussa kävi ilmi. Suurin osa suomalaisistahan kuuluu keskiluokkaan.
Ps. Ainoa todellinen ongelma on alemmuudentuntosi, koska se ei ole seksikästä. Sydämen sivistykseen ja hertttaisuuteen ei kannata vedota, vaan olet vain se mitä olet, älä rupea pätemään ainakaan millään kirjallisuuden kurssiopeilla. Se on noloa.
Jos itsetunto, älykkyys ja käytöstavat ovat kunnossa niin voit osalistua mihin tahansa keskusteluun tuomalla siihen oman erityisen näkökulmasi. Se on arvokas kuuri siksi että tulee sinulta eikä ole apinoitu mistään häthätää omaksutusta populaarista tietokirjasta.
Varoitan tästä siksi, että kerran jouduin kuvatunlaiseen tilanteeseen. Eräässä erittäin oppineessa seurassa joku ihminen alkoi luennoida asiasta josta oli lukenut yhden kirjan. Eli hän ei ymmärtänyt edes keskustelun aihetta. Se oli noloa vaikkei kukaan sitä noteerannut, vaihdoimme vain puheenaihetta. Jos hän olisi kertonut vain oman mielipiteensä ja kysynyt tyhmiä kysymyksiä olisivat kaikki ilahtuneet, koska tyhmät kysymykset ovat parhaita. Ne avaavat uusia näkökulmia asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko ottaa asia puheeksi? Että teillä on erilainen elämänkokemus ja se vaivaa sinua.
Hänen mielestään sinä saatat olla ihana ja raikas, eikä häntä lainkaan häiritse erilainen tausta.
Toki jos koet jatkuvasti alemmuutta eikä mies osaa tulla vastaan (vaikka asiasta sanoisit), niin eihän sitä kannata jatkaa. Toisen kanssa pitää olla hyvä olla.
No asiasta oli hieman puhetta, olen hieman itseironiaa käyttäen antanut ymmärtää että tunnen itseni jollain tavalla hölmöksi hänen rinnallaan. Tuntuu ettei hän tosiaan näe ongelmia ja ilmeisesti olen aika erilainen kuin naiset joihin on tottunut.
En usko että itsetuntoni kohenee hetkessä kuitenkaan. Ap
Miksi ihmeessä koet tämän ongelmaksi, jos aloitus ei siis ole provo?
Sitähän pidetään toisessa henkilössä siitä persoonasta ja luonteenpiirteistä. Toki samanlainen tausta auttaa, mutta selvästi häntä ei haittaa se, että teillä on hieman erilainen tausta. Jos sinua se haittaa, niin voithan vaikka pyytää häntä tutustuttamaan sinua vaikka oopperaan, taidenäyttelyihin, laajemmin kirjallisuuteen, tms., mistä hän sitten onkin kiinnostunut.
oletko ap alkoholisti-isän tytär? Useinhan alkoholisti-isien tyttärillä on niin huono itsetunto, että he ajattelevat, etteivät he kelpaa kenellekään kunnolliselle miehelle, siksi he aina hakeutuvat alkoholistimiesten tai muuten vaan renttujen seuraan.
Vierailija kirjoitti:
Ei tästä tule kyllä mitään. Enkä yleensä kirjoita mitään tänne vauvapalstallekaan, mutta olen jotenkin niin epätoivoinen. Miten itseään voisi kehittää, että voisi olla sillä samalla viivalla? Ap
Millainen mielestäsi pitäisi olla, jotta olisit "samalla viivalla"?
Jos miehellä ei ole addiktioita, epämääräisiä velkoja tai kieroutunut persoonallisuus, niin antaa palaa vaan, kun kerran kiinnostusta on. Mitäs siinä muka menettäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Go for it Ap.
Toista vastaavaa mahdollisuutta ei välttämättä tule.
Kiitos viestistä, mutta tässä se juuri kiteytyy. Mahdollisuus.
Eli tämä on mulle mahdollisuus ja jotain jota ei pitäisi edes olla. Kun sitä mä en halua. Haluan olla samalla viivalla enkä ihmettelyä että miten olen sellaisen miehen löytänyt ja mitä ihmettä mies mussa näkee.
Ulkoisesti ollaan ihan hyvä pari, mutta hävettää ajatuskin istua hänen kanssaan ulkona syömässä kulttuurikavereidensa kanssa. Ap
Ehkä nyt romantisoit miestä ja kulttuurikavereita vähän liikaa. Itse olen korkeasti koulutettu, ulkomailla asunut ja varmaan sinun silmissäsi kultturelli, mutta kuten huomaat, roikun täällä luppoaikoinani, jutut kaltaisteni kanssa ovat välillä fiksuja ja välillä todella typeriä, ja sinä et varmasti pistäisi silmään millään tavalla muuten kuin oman pääsi sisällä.
Ehkä. Ja mussa on myös paljon hyviä puolia kiitos junttimaisen taustani. Mun kanssa voi olla ihan miten vaan ja se on ehkä paras piirre itsessäni.
Olen päivät kehitysvammaisten kanssa, joten sieltä maailmasta siirtyminen sinne kulttuurin ja sivistyksen pariin on melko iso. Ap
No nyt et kyllä arvosta itseäsi tarpeeksi etkä ehkä miestäkään. Mikä voisi olla arvokkaampaa kuin tuollainen työ mitä teet? Ja jokainen sivistynyt ihminen kyllä ymmärtää sen, sekä sen, että sinulla on paljon sellaista tietoja ja ymmärrystä jota kaltaistasi työtä tehneellä ei ole. Sivistykseen kuuluu juuri erilaisuuden ymmärtäminen ja kiinnostus erilaisiin kokemustaustoihin.
Ap, rohkeasti vaan eteenpäin tämän miehen kanssa. Itse olen myös maalaistyttö, koulutukseltani DI. Mieheni on myös korkeakoulutettu, muttei ole valmistunut opinahjostaan. Kun olin pieni, meillä kotona katsottiin lähinnä tv:tä, soitettiin pianoa ja ulkoiltiin, kun muita harrastusmahdollisuuksia ei ollut. Ei käyty ravintoloissa eikä teatterissa. Mieheni taas on opiskellut konservatoriossa musiikkia ja harjoittanut kamppailulajeja. Vanhempansa kulttuurialalla, joten oopperat, konsertit ja teatterit arkipäivää. Kotona heillä puhutaan politiikkaa, johon mulla ei ole mitään sanottavaa, mutta muuten kaikki on mennyt hienosti. Mies on kaikin tavoin älykäs ja hänellä on myös samanikäisiä älykkäitä sukulaisia, joiden kanssa hän tykkää pohtia asioita. Tällaiseen keskusteluporukkaan en tunne kuuluvani, mutta on ihan täysin ok että mies menee yksin tällaisiin tilaisuuksiin. Mutta oopperat, konsertit, teatteri, ravintolat - rakastan niitä. Anna miehelle ja itsellesi mahdollisuus.
Heterosuhteessa on ihan normaalia että ollaan erilaisista asioista kiinnostuneita ja että se toisessa juuri viehättää
Vierailija kirjoitti:
Ap, rohkeasti vaan eteenpäin tämän miehen kanssa. Itse olen myös maalaistyttö, koulutukseltani DI. Mieheni on myös korkeakoulutettu, muttei ole valmistunut opinahjostaan. Kun olin pieni, meillä kotona katsottiin lähinnä tv:tä, soitettiin pianoa ja ulkoiltiin, kun muita harrastusmahdollisuuksia ei ollut. Ei käyty ravintoloissa eikä teatterissa. Mieheni taas on opiskellut konservatoriossa musiikkia ja harjoittanut kamppailulajeja. Vanhempansa kulttuurialalla, joten oopperat, konsertit ja teatterit arkipäivää. Kotona heillä puhutaan politiikkaa, johon mulla ei ole mitään sanottavaa, mutta muuten kaikki on mennyt hienosti. Mies on kaikin tavoin älykäs ja hänellä on myös samanikäisiä älykkäitä sukulaisia, joiden kanssa hän tykkää pohtia asioita. Tällaiseen keskusteluporukkaan en tunne kuuluvani, mutta on ihan täysin ok että mies menee yksin tällaisiin tilaisuuksiin. Mutta oopperat, konsertit, teatteri, ravintolat - rakastan niitä. Anna miehelle ja itsellesi mahdollisuus.
Insinöörit eivät kuulu sivistyneistöön. Ap, monilla ihmisillä ei taida oikein olla käsitystä, mitä tarkoittaa sivistys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Go for it Ap.
Eli tämä on mulle mahdollisuus ja jotain jota ei pitäisi edes olla. Kun sitä mä en halua. Haluan olla samalla viivalla enkä ihmettelyä että miten olen sellaisen miehen löytänyt ja mitä ihmettä mies mussa näkee.
Ulkoisesti ollaan ihan hyvä pari, mutta hävettää ajatuskin istua hänen kanssaan ulkona syömässä kulttuurikavereidensa kanssa. Ap
Ehkä nyt romantisoit miestä ja kulttuurikavereita vähän liikaa. Itse olen korkeasti koulutettu, ulkomailla asunut ja varmaan sinun silmissäsi kultturelli, mutta kuten huomaat, roikun täällä luppoaikoinani, jutut kaltaisteni kanssa ovat välillä fiksuja ja välillä todella typeriä, ja sinä et varmasti pistäisi silmään millään tavalla muuten kuin oman pääsi sisällä.
Ehkä. Ja mussa on myös paljon hyviä puolia kiitos junttimaisen taustani. Mun kanssa voi olla ihan miten vaan ja se on ehkä paras piirre itsessäni.
Olen päivät kehitysvammaisten kanssa, joten sieltä maailmasta siirtyminen sinne kulttuurin ja sivistyksen pariin on melko iso. Ap
No nyt et kyllä arvosta itseäsi tarpeeksi etkä ehkä miestäkään. Mikä voisi olla arvokkaampaa kuin tuollainen työ mitä teet? Ja jokainen sivistynyt ihminen kyllä ymmärtää sen, sekä sen, että sinulla on paljon sellaista tietoja ja ymmärrystä jota kaltaistasi työtä tehneellä ei ole. Sivistykseen kuuluu juuri erilaisuuden ymmärtäminen ja kiinnostus erilaisiin kokemustaustoihin.
Ap. Tästä lähtee sivistys. Sivistys lähtee aina siitä, miten ihminen kohtelee muita, oli hän kuka tahansa. Jos koti on sivistynyt, hyvät käytöstavat ja avarakatseisuus kuuluvat itsestäänselvästi elämäntyyliin.
Tarkkaile miestä. Jos havaitset hänessä pienintäkään nousukaismaisuutta ja ylemmyyttä ihmisiä kohtaan, lopeta tapailu. Koeta viedä häntä huomaamatta erilaisten ihmisten pariin ja tarkkaile. Ihmiset pitää aina testata. Sivistys on myös sitä, että huomaa kyllä puutteet, mutta ei ole huomaavinaan. Sivistynyt ihminen antaa kaikille aina saman ihmisarvon, oli ihminen kuka tahansa.
Kiinnitä huomiota myös siihen, onko puhe ja teot samat. Jos eivät, unohda koko ihminen.
Jos puhuttelee ketään alentuvasti, valehtelee yms. unohda heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Go for it Ap.
Olet jo oman työsi kautta alasi asiantuntija missä seurassa hyvänsä. Jo työsikin myötä myös sosiaaliset taitosi ovat hyvällä mallilla - kuten totesitkin: sun "kanssa voi olla ihan miten vaan".
Mies arvostaa sua sellaisena kuin olet ja se on sulle ongelma?
Ok.
Ap. Ohjeet.
Olen aina nähnyt, että insinööri ja sairaanhoitaja olisivat hyvä pari, joten kouluttaudu sairaanhoitajaksi. (Itse asiassa muuten jo omassa suvussani on siitä yksi hyvä esimerkki.)
Muita sopivia ammatteja DI:n kumppanille:
-lentoemäntä
-sihteeri
-DI
lääkäri (harva lääkäri edes kuuluu sivistyneistöön.)
-tietenkin sairaanhoitaja kuten jo ehdotin
-fyysikko
-kemisti
-tiedemies, tutkija
-tähtitieteilijä
Muut vaatimukset:
Ole kaunis ja hymyile. Teeskentele tyhmää. Hyvä ulkonäkö on se juttu nimenomaan. Näilä eväillä pääset pitkälle.
Parasta huomaavaisuutta on, ettei ole huomaavinaan.
En minäkään haluaisi mitään hienostopiireissä liikuskelevaa, menestynyttä kumppania, vaikka olen itse kohta maisteri. Ehdottomasti mieluummin matalammin koulutettu, vaikka sitten joku boheemi taivaanrannan maalari. Suoritin tutkinnon vähän vasemmalla kädellä enkä suhtaudu omaan alaani intohimolla. Olen enemmän taiteellisesti suuntautunut ja samanlaisen ihmisen haluan vierelleni. Todellakin tunnen alemmuutta ihmisten seurassa, joiden elämä on kuin jostain oppikirjasta.
Voi ei mieheni on sivistynyt... Ongelma taitaa olla oman pääsi sisässä.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään haluaisi mitään hienostopiireissä liikuskelevaa, menestynyttä kumppania, vaikka olen itse kohta maisteri. Ehdottomasti mieluummin matalammin koulutettu, vaikka sitten joku boheemi taivaanrannan maalari. Suoritin tutkinnon vähän vasemmalla kädellä enkä suhtaudu omaan alaani intohimolla. Olen enemmän taiteellisesti suuntautunut ja samanlaisen ihmisen haluan vierelleni. Todellakin tunnen alemmuutta ihmisten seurassa, joiden elämä on kuin jostain oppikirjasta.
Miksi alapeukut?
En ikinä lakkaa ihmettelemästä, miten naiset voi synnyttää ongelman siihen, missä sitä ei ole. Tuleeko se taito jotenkin sen toisen X-kromosomin kylkiäisenä?
Nyt keskityt itseesi, se itseluottamus kuntoon.
Mies näkee että olet kiltti ja epävarma ja kohta saat kirjoitella narsismiketjuun.
Olet nuori ja varmasti nätti, niinkuin nuoret on. Seksiä se vain haluaa. Älä edes kuvittele muuta.
Huolehdit turhaan. Taustanne on samanlainen eikä teatterissa ja hienossa ravintolassa tai kaupunkilomassa ole mitään pelättävää. Sinulle uutta, mutta varsinaista luokkahyppyä ei suhteessanne kuitenkaan ole sen perusteella mitä keskustelussa kävi ilmi. Suurin osa suomalaisistahan kuuluu keskiluokkaan.