En ole samalla tavalla sivistynyt kuin minusta kiinnostunut mies
Olen tavannut miehen joka tuntuu erittäin kiinnostuneelta, mutta vaikka hän selvästi pitää ulkonäöstäni, luonteestani ja minusta tyyppinä, niin hän on hieman vanhempi ja tehnyt paljon kaikkea mielenkiintoista elämässään.
Kaveripiirissä on erilaisia kulttuuri-ihmisiä ja hän on asunut jonkun verran ulkomailla. Eli on selvästi sivistyneempi ja kokeneempi monessa asiassa.
En ole mikään ääliö itsekään, mutta olen sellainen perus-maalaistyttö. Hoitoalalla ja kaverit ihan perusduunareita. Luen ja katson leffoja, mutta siihen se kulttuuriosuus jääkin.
En oikein ymmärrä mitä mies mussa näkee ja se vaivaa valtavasti. Tuntuu että allemmuuden tuntoni pahenee hänen seurassaan, ei mikään hyvä lähtökohta.
En halua tämän takia viedä juttua pidemmälle, vaikka miehestä kovasti pidänkin. Pelkään että hän tajuaa asiat vasta myöhemmin.
Kommentit (69)
Kyllä tuo onnistuu, meilläkin on tuollainen pariskunta ja yhteistä löytyy. Pitää olla vain reipas ja kertoa omia ajatuksiaan ja mennä keskusteluun mukaan. Älä ollenkaan häpeä itseäsi, oikeasti sivistyneet ihmiset kyllä ymmärtävät ettei koulutus ja tuttavapiiri tee ihmistiä.
Älä vähättele itseäsi. Sinussa on kuitenkin jotain mitä muilla ei ole ja hän on kiinnostunut juuri sinusta.
Minun mieheni on taiteilija ja arkkitehti ja samalla myös sitten graffititaiteilija ja hyvin kuuluisa tässä ns alakulttuurissa. Hän tuntee ympäri maailmaa ihmisiä ja pitänyt näyttelyitä ja häntä kutsutaan erilaisiin tapahtumiin. Se, että hänen ystäväpiiri koostuu näistä ihmisistä ja siellä on kirjailijoita ja muutenkin isoja nimiä eri aloilta jne. Niin oli mullakin vähän höntti olo, kun ihminen on erittäin sivistynyt ja itse pidin itseäni jotenkin palikkana hänen rinnallaan. Sanoin hänelle aikoinani tästä, että tunnen oloni vähän ulkopuoliseksi, kun ollaan jossain tapahtumassa ja hän antaa esim haastattelua johonkin alan lehteen. Mies sanoi, että siksi hän rakastaakin minua, kun minussa on sellaista mitä muissa ei ole etkä ole mikään tyhmä ihminen.
Oma mies on niin erilainen ja mielenkiintoinen juuri sen takia mitä tekee. Harrastuksesta ammatti ja samalla se harrastus ajoi arkkitehdiksi. Sitten hän on näyttänyt minulle asioita mitä ei olisi ikinä tullut edes mieleen ilman häntä. Minä opin jatkuvasti tältä ihmiseltä jotain uutta ja se on hienoa. Älä vähättele itseäsi, koska ei sinun tarvitse tuntea tollasta fiilistä.
Minulle olisi tärkeää suhteessa, että kumppani ei kovasti tunne tarvetta opettaa tai opastaa. Jatkuva ammattikielen tai sivistyssanojen käyttö ei tuntuisi hyvältä jos kumppani tietäisi, etten välttämättä ymmärrä niitä.
Ihmeellistä insinöörivihaakin tässä ketjussa, insinöörit muka eivät voi olla sivistyneitä. Kertoo taas enemmän sen kirjoittajasta kuin insinööreistä...
Vierailija kirjoitti:
Ihmeellistä insinöörivihaakin tässä ketjussa, insinöörit muka eivät voi olla sivistyneitä. Kertoo taas enemmän sen kirjoittajasta kuin insinööreistä...
Kuka nyt inhoaa täällä insinööriä mielestäsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellisellä sivulla tämä kommentti on saanut tykkäyksiä:
Insinöörit eivät kuulu sivistyneistöön. Ap, monilla ihmisillä ei taida oikein olla käsitystä, mitä tarkoittaa sivistys.
Mulla oli nuorena sama ongelma ja minusta oli kiinnostunut komea yliopistossa opiskeleva mies. Pidin hänestä, mutta itse olin koulupudokas ja koin sen verran alemmuutta, että en antanut jutun edetä pidemmälle. Ajattelin juuri että en ole samaa tasoa ja mitähän sen vanhemmatkin minusta ajattelisi.
Myöhemmin olen opiskellut itsekkin yliopistossa ja olen saanut hyviä työpaikkoja ja uskon, että tienaan tällä hetkellä mahdollisesti paremmin kuin hän. Mietin joskus, että olinpa nuorena tyhmä. Olisi voinut antaa jutulle mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellisellä sivulla tämä kommentti on saanut tykkäyksiä:
Insinöörit eivät kuulu sivistyneistöön. Ap, monilla ihmisillä ei taida oikein olla käsitystä, mitä tarkoittaa sivistys.
Insinöörithän eivät perinteisesti ajatellen kuulu sivistyneistöön kuten eivät muutkaan tekniset alat. Voi insinööri silti olla sivistynyt ja kiinnostunut kulttuurista, mutta ei kuulu sivistyneistöön yhteiskuntaluokkamielessä. Eri
AAL ohjelmassa puhutaan alkoholistien tai toimimattomien perheiden lapsista. Toimimattomuus ei aina edellytä riippuvuutta.