Hengenvaarallinen tilanne: Lapsi jäi roikkumaan tuolihissistä Levillä
Kommentit (85)
"40 - 50 metriä". En tiedä onko nyt vika puhelimessa vai missä, kun se muuttaa tuon.
miksi äityli ei heti soittanut poliiseita olisi puhaltanut melkoiset lukemat nyt selvittyään syyttelee muita.
Vierailija kirjoitti:
Noi hissit on aina olleet vaikeampia kuin itse lautailu tai laskettelu. Varsinkin lapsille. Harmi että porukka tuomitsee täällä ne, jotka harjoittelee hissien käyttöä. Kukaan ei ole mestari harjoittelematta.
Ei kai kukaan ole tuominnut harjoittelua, mutta kylläkin sen jos kuormittaa pelastuslaitosta asialla joka ei heille kuulu, vaaratilanteen takia jonka on itse aiheuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi hissit on aina olleet vaikeampia kuin itse lautailu tai laskettelu. Varsinkin lapsille. Harmi että porukka tuomitsee täällä ne, jotka harjoittelee hissien käyttöä. Kukaan ei ole mestari harjoittelematta.
Tuomitsemme ainoastaan vanhemmat, jotka eivät osaa huolehtia lastensa turvallisuudesta. Molemmat vanhemmat olivat mukana hississä.
Miks pitää tuomita ketään? Hissit on vaarallisia yleisesti ja niitä valvotaan siksi. Myös turvallisuutta on yritetty lisätä monilla keinoilla. Miksi asiakkaita pitää tuomita? Mitä se hyödyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomitsemme ainoastaan vanhemmat, jotka eivät osaa huolehtia lastensa turvallisuudesta. Molemmat vanhemmat olivat mukana hississä.
Miks pitää tuomita ketään? Hissit on vaarallisia yleisesti ja niitä valvotaan siksi. Myös turvallisuutta on yritetty lisätä monilla keinoilla. Miksi asiakkaita pitää tuomita? Mitä se hyödyttää?
Jos asiakas itse mokaa ja sen jälkeen aloittaa meuhkaamaan ja soittelemaan hätäkeskukseen ja iltalehtiin niin miksi ei tuomittaisi? Naurettavaa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska sillä asiakkaallakin on joitain perustasoisia velvotteita edes yrittää käyttää sitä hissiä niinkuin sitä kuuluu käyttää eikä esimerkiksi yrittää kuljettaa lasta ylös niskasta raahaamalla. Erilaisia laitteita on vaikea rakentaa niin turvallisiksi, että mitään ei voi ikinä sattua, jos asiakas yrittää parhaansa mukaan aiheuttaa onnettomuuden.
Tulee mieleen se muutaman vuoden takainen juttu jossa kakarat olivat kiinnittäneet karusellin keinun aidantolppaan kun laite oli lähdössä liikkeelle ja äidin piti heti päästä lehtiin syyttelemään huvipuistoa tapahtuneesta.
Vierailija kirjoitti:
Levi Ski Resortin hissivastaava Teemu Hämäläinen on katsonut videotallenteen tapahtumasta. Hämäläinen kertoo, että lapsi on roikkunut tuolista noin 2,53 metrin korkeudessa.
Ei kymmenen, Hämäläinen toteaa.
Noin puoli minuuttia pysäytyksestä hissi peruutettiin turvalliseen korkeuteen, mistä asiakas saatiin pois.
Hämäläinen kertoo lähettäneensä videotallenteen myös Turvallisuus- ja kemikaalivirasto Tukesin nähtäville.
Hämäläinen tyrmää Salon väitteen siitä, että hissi olisi ehtinyt kulkea 4050 metriä. Hämäläisen mukaan hissi kulki ala-asemalta noin 15 metriä."
Onneksi isä ei tarrannut myös vaimoa kiinni niskasta vaan tämä sai pudottautua. Miten se muuten on edes mahdollista? Eikö turvakaari ollut paikoillaan vai rikkoiko nainen sen?
Se nainen pudottautui sen 30 cm, mitä on ilmaa alla siinä lähtöpaikassa. Jos isä ei olisi alkanut riehumaan, lapsen sukset eivät olisi edes nousseet maahan, vaan hän olisi liukunut loivaa mäkeä sivuun niinkuin kaikki muutkin, jotka sähläävät hissiin menon.
Sitten etelän juntit ihmettelee miksei me Lapissa tykätä teistä :D
Olenkin aina ihmetelly ettei noissa satu enempää onnettomuuksia. Epäilemättä kaikenlaista pienempää sähläystä sattuu noissa alvariinsa.
Vierailija kirjoitti:
Olenkin aina ihmetelly ettei noissa satu enempää onnettomuuksia. Epäilemättä kaikenlaista pienempää sähläystä sattuu noissa alvariinsa.
Jos isä ei olisi panikoinut ja alkanut raahaamaan lasta hissin mukana vaan olisi antanut sen mennä kyydistä hypänneen äidin kanssa tai vaikka ihan yksinkin seuraavaan hissiin, tämäkin olisi ollut pelkkä pieni sähläys jota kukaan ei muistaisi.
Taas näitä oman vastuun välttelijöitä. Vanhemman tulee huolehtia, että 9-vuotias pääsee tuoliin asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Levi Ski Resortin hissivastaava Teemu Hämäläinen on katsonut videotallenteen tapahtumasta. Hämäläinen kertoo, että lapsi on roikkunut tuolista noin 2,5–3 metrin korkeudessa.
– Ei kymmenen, Hämäläinen toteaa.
– Noin puoli minuuttia pysäytyksestä hissi peruutettiin turvalliseen korkeuteen, mistä asiakas saatiin pois."
"Hämäläinen tyrmää Salon väitteen siitä, että hissi olisi ehtinyt kulkea 40–50 metriä. Hämäläisen mukaan hissi kulki ala-asemalta noin 15 metriä.
– Tosi nopeasti kävi tilanne.
– Kun huomattu äidin putoaminen, on saman tien painettu seis-nappia. Hissi ei tietty pysähdy tasan siihen paikkaan, vaan siinä on tietyt hidastavuudet."
Käsi ylös kaikki, jotka yllättyivät, että Petteri oli töhöilynsä lisäksi valehdellut asioiden kulun iltapäivälehdille säälipisteiden toivossa.
Isukki käyttänyt vähän värikynää. Kaikki onneksi tallenteelta katsottavissa. Sääli että ihmiset aina lähtee näihin mukaan tosiasioista piittaamatta, mainehaittaa tietysti paikalle tulee eikä isukki ole siitä korvausvelvollinen vaikka olisi valehdellut niin että korvat heiluu.
Vierailija kirjoitti:
Sitten etelän juntit ihmettelee miksei me Lapissa tykätä teistä :D
Mahtaa ottaa itsetunnon päälle olla kuitenkin etelän junttien roposten varassa. Siitä varmaan kumpuaa tuo jatkuva märinäkin?
Vierailija kirjoitti:
Isukki käyttänyt vähän värikynää. Kaikki onneksi tallenteelta katsottavissa. Sääli että ihmiset aina lähtee näihin mukaan tosiasioista piittaamatta, mainehaittaa tietysti paikalle tulee eikä isukki ole siitä korvausvelvollinen vaikka olisi valehdellut niin että korvat heiluu.
Minä olin kyllä positiivisesti yllättynyt siitä, että jopa täällä palstalla ihmiset pääsääntöisesti tajusivat, mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olin kyllä positiivisesti yllättynyt siitä, että jopa täällä palstalla ihmiset pääsääntöisesti tajusivat, mistä on kyse.
Kaikki muut tajusivat paitsi iltapulun toimittaja, joka yritti väkisin saada tästä jotain juttua aikaiseksi.
Miten äiti pääsi hyppäämään hissistä ulos?
Vierailija kirjoitti:
Miten äiti pääsi hyppäämään hissistä ulos?
Koska hissi oli 30 cm korkeudessa, kun äiti hyppäsi.
Tyypillinen lapsiperhe: itse törttöillään eikä huolehdita lasten turvallisuudesta ja sitten kun jotain sattuu, syy on aina kaikkien muiden kuin vanhempien. Soitellaan turhaan jopa poliisia apuun kun moka on tehty ihan itse.