yksinhuoltaja ja raskaana??Auttakkaa..
Niin siis olen jääny yh:ksi ja mulla on 9kk poika ja näyttää siltä että olisin raskaana..siis entiselleni..
en haluaisi tehä aborttia, toinen ei siis ollut suunnitelmissa(söin pillereitä)kerran olen tehny ja kadun sitä hirveästi..
kuitenkaan en tiedä jaksanko yksin kahden pienen kanssa.. lasten isä auttaisi varmasti sen mitä voi mutta hänkin lähtee armeijaan vähän ennen kuin tämä vauvan tulisi syntyä (jos siis olen raskaana)
ja muita sukulaisia on vähän äiti itse töissä ja siskolla oma lapsonen..
tietysti on sitten isä ja äitipuoli mutta en ole heidän kanssa juurikaan tekemisissä..
välillä tuntuu etten meinaa jaksaa tämä yhdenkään kanssa, nyt juuri hampaat tuloillaan ja nukkuminen vaikeaa yms. että voi olla että ajatus toinen kun tämä on ohi esikon kohdalla..
kun kuitenkin 9kk sitä odotellaan:)
ottaen kuitenkin huomioon ikäni(18) ja koulut kesken!
Kiltit ihmiset kertokaa mielipiteitä ja jos jollain kokemusta niin olis ihana kuulla kokemuksia:)
Kiitos!! t:Mamma+2?
Kommentit (9)
Kyllä toi vauva haluaa syntyä sun lapseksesi, jos ehkäisystä huolimatta raskauduit. Joten älä tee aborttia.
Ihan varmasti tulet pärjäämään. Esikoinen on sitten 9kk vanhempi ja jos vaikka raskausaikana vielä löytäisit vertaistukea, suurinpiirtein samassa elämäntilanteessa olevia. Kun esikoisesi kanssa rupeat enemmän liikkumaan lapsi-jutuissa, jospa sieltä löytyisi toinen pienten lasten äiti. Auttaisi kovasti jaksamaan arjessa.
Tsemppiä!
Kyllä sä pärjäät. Ja pyydät rohkeasti sitten apua kun sitä tarvitset.
Ja sä oot niin nuori, että ehdit käydä kouluja. Vaikka olisit koko kuopuksen hoitovapaan kotona eli 3 vuotta niin olet vasta 21 (22?) kun menisit kouluun.
Vierailija:
Niin siis olen jääny yh:ksi ja mulla on 9kk poika ja näyttää siltä että olisin raskaana..siis entiselleni..
Ei pidä varastaa enempää, kuin jaksaa kantaa. Jos jo nyt tuntuu, ettei jaksa yhden lapsen kanssa, niin kannattaa miettiä mitä se elämä on kahden pienen kanssa. Toisella uhmis tuloillaa ja ehkäpä siihen päälle koliikkivauva. Ja pitää miettiä kuinka paljon isä osallistuisi mukaan teidän perheen elämään. Sinuna en paljoa luottaisi siihen, kun olette noinkin nuoria vielä. Kuinka paljon ystävät ja muut sukulaiset voivat antaa sinulle apua? MIeti tarkkaan miten jaksaisit ihan yksin hoitaa koko homman?
Mun mielestä on parempi, että hoitaa sen yhden lapsen edes kunnolla ja yrittää kasvattaa siitä ihmisin. Pitää yrittää omien voimavarojen mukaan. Itse olen lähes vastaavassa tilanteessa tehnyt abortin. Näin jälkikäteen ajateltuna se oli hyvä asia. Sain käytyä koulut loppuun, valmistuin ammaattin ja pääsin töihin. Totta kai se aina välillä käy mielessä, mutta en kadu.
Laita nyt oma elämäsi kuntoon, niin jaksat olla parempi äiti lapsellesi.
Ehdit kyllä saamaan lisää lapsia myöhemminkin. Muista kuitenki, että sinä itse elät oman valintasi mukaan ja päätät omista tekemisistäsi.
Hyvää jatkoa sinulle!
Nyk perhetyöntekijä
Ei kannata tuudittautua siihen että " asiat järjesyy" , " kyllä sitä apua sitten saa" .
Punnitse mahdollisuutusi REALISTISESTI ja rehellisesti. Ja kuuntele sydäntäsi.
Yhden lapsen kasvatukseen vaaditaan kokonainen kylä joten jos yrität yksin selviytyä kahdesta voin sanoa että se EI ole helppoa..
t 2 lapsen yh, 32v
ja ehdit näiden lasten tultua muutaman vuoden vanhemmaksi opiskella vaikka mitä ja tuleville työnantajille olet vahvassa asemassa koska voit kertoa lasten olevan jo tehdyt. Nyt vain haet lastenhoitoapua esim. kysymällä neuvolasta.
On kylmä tosiasia, että yh:n on vaikea löytää hyvä mies ja yhä epämielenkiintoisempi olet miesten mielestä, mitä enemmän sinulla on lapsia. Varmasti haluat kunnon miehen joskus, oman rakkaan?
Olet todella nuori. Lapsilla kuuluisi olla myös isä. Ei mitään luuseria, joka vaan ottaa ja lähtee. Itse ansaitset parempaa. Hoida se yksi lapsi isommaksi, mene kouluun ja nauti elämästä ja nuoruudesta. Lapsia ehdit vielä tehdä.
ihmisen on vaikea ymmärtää. Mutta yleisin tunne abortin jälkeen on suunnaton helpotus.
Lapset ovat aina iloinen asia ja varmasti pärjäät. Nyt ehdit miettiä itsellesi hyvää tukiverkkoa ja pidät huolen siitä, että lasten isä osallistuu aina lomilla ja kun ehtii lasten hoitoon.
Hoidin itse yksin kahta lastani synnytykseni jälkeen, esikoinen 1v 10kk, kun kuopus syntyi. Mies oli burn out ja makasi vaan sohvalla. Raskasta oli, mutta kyllä siitä selvittiin. Toivottavasti saat imetyksen sujumaan, se helpotti ainakin minua kummasti. Sai vaan imettää ekat 6kk, eikä tarvinnut miettiä toiselle lapselle silloin muuta ruokaa. Esikoinen söikin sitten minun kanssa samaa ruokaa.