Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain uuninpesuaineesta hengenahdistusta :(

Vierailija
01.03.2023 |

Eilen pesin uunin ja ei varmaan ollut ihan ilmanvaihto kunnossa ja tänäänkin vielä ahdistanut henkeä jonkin verran. Yskin eilen. ei ole edes mitään astmaa jne. kunnon myrkkyjä nuo aineet.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän haasteellista saada sinne uuniin hengittämättä yhtään sitä myrkkyä sisäänsä. Astmaatikkona yskin pari päivää kun niitä käytän.

Vierailija
2/15 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue ja noudata niitä ohjeita siitä myrkkypurkista seuraavan kerran kun peset uunia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietää olevansa niin herkkä tuollaisille aineille, niin kannattaisi ehkä inveistoida muutama kymppi kunnolliseen hengityssuojaimeen, niin ei tarvitsisi valittaa. 

Vierailija
4/15 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tietää olevansa niin herkkä tuollaisille aineille, niin kannattaisi ehkä inveistoida muutama kymppi kunnolliseen hengityssuojaimeen, niin ei tarvitsisi valittaa. 

Ennen näin ei ole käynyt. Jatkossa kyllä investoin jos käytän tai käytän pelkkää mäntysuopaa.

Vierailija
5/15 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin olis ollut "korona" maskista hyötyä.

Vierailija
6/15 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ihme, mullakin tulee siitä huimaava olo ja yskittää vaikka en ole mitenkään herkkä kemikaaleille. Ihan myrkkyjähän ne on, oikeesti olisi hyvä pitää jotain hengityssuojainta kun käyttää.

Vierailija
7/15 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntui siltä kun viimeiksi käytin uuninpuhdistusainetta, kuin olisi sisältänyt ammoniakkia mutta tuskin nykyaikana enään saa sisältää.

Aiemmin joskus suihkukaapissa käytin kans jotain puhdistusainesprayta niin henki meinas loppua.

Tarkkana noiden kanssa oltava.

Vierailija
8/15 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, siinä vissiin lie ollut jos jonkinlaista merkkiä jotka kertoo aineen olevan ärsytystä aiheuttavaa? Ei kai se voi aikuiselle ihmisille yllätyksenä tulla, mitä te oikein luulette noiden aineiden olevan? Antakaa mun kaikki kestää

Vierailija
9/15 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tiskiainetta laimennettu spraypulloon, helpottaa tiskaamista mutta saa olla tarkkana, ettei sitä hengittele. Edes nuo allergiaystävälliset tiskiaineet ei kuulu henkitorveen, olen huomannut. 

Vierailija
10/15 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin olis ollut "korona" maskista hyötyä.

Lieköhän perusmaskista kuitenkaan mitään hyötyä? Ehkä jostain FF2Pmaskista... Taitaa nuo kemikaaleille tarkoitetut maskit olla asia erikseen.

Vierailija
11/15 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäntysuovalla, väkiviinaetikalla, ruokasoodalla ja astianpesuaineella saa koko kodin siivottua turvallisesti, siis ilman hengitystieoireita. Käytän uunin pesuun mäntysuopaa.

Vierailija
12/15 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuniin sitruunaa ja uuni täysille 10 min. Irtoaa helposti kaikki lika.

Vierailija
13/15 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pyyhin uunin joka käytön jälkeen, niin ei tarvi mitään uuninpesuaineita. Uuni pysyy puhtaana.

Vierailija
14/15 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uuniin sitruunaa ja uuni täysille 10 min. Irtoaa helposti kaikki lika.

Uuniini tehoavaa ainetta ei ole löytynyt. Aionkin pyytää tänä keväänä uuden uunin vuosikymmenen asumisen jälkeen. En tiedä, monenko vuosikymmenen ruuat oli poltettu kiinni jo ennen minua, mutta veikkaisin ainakin yhtä tai kahta. Vuoden vaihteessa yritin viimeksi saada puhtaaksi, mutta viikon eri aineissa vuorotellen liotettuani hyväksyin tappioni. Uuden uunini aion putsata jokaikisen ruuan laitto kerran jälkeen.

Vierailija
15/15 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pyyhin uunin joka käytön jälkeen, niin ei tarvi mitään uuninpesuaineita. Uuni pysyy puhtaana.

Me ostamme uuden uunin joka käyttökerran jälkeen.