Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koetteko epävarmuutta mitä sanoa ihmiselle joka kertoo menestyksestään tai jostain muusta vastoinkäymisestä?

Vierailija
01.03.2023 |

Ajatteletteko tyyliin "onkohan ok sanoa niin? toivottavasti hän ei loukkaannu jos pahoittelen" tms. ennen kuin sanotte mitään? Vai sanotteko vain mitä suunnilleen ensimmäisenä tulee mieleen?

Mä ajattelen ensin. En tiedä onko tää miten yleistä miettiä mitä sanoo ja miten yms.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitit varmaan menetystä. Nuorempana en tiennyt mitä sanoa, kun oli itse pitänyt vain selviytyä vaikeista tilanteista hammasta purren ja ilman tukea. Sittemmin olen opetellut pehmeämmäksi enkä enää niin joudu miettimään, mitä sanoisin tai tekisin. Arvioin tapauskohtaisesti, mitä toinen kaipaa, ja pyrin siihen vastaamaan.

2/3 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen aika paljonkin. Jos olen epävarma kaikkien mieleeni tulevien kommenttivaihtoehtojen suhteen, en sano mitään, ja tilanne menee ohi. Hiljaa olemisestakin ehkä joku voi loukkaantua (sisimmässään)?

Joskus päätän mitä sanon sen perusteella, miten itse kokisin vastaavan tilanteen jos olisin sen toisen asemassa. Itse esim. en pidä voivottelusta, vaan enemmän sellaisesta rohkaisevasta kommentista. Toisaalta joku toinen voi taas loukkaantua rohkaisevasta kommentista...

Tällaisissa asioissa ei taida olla täysin varmaa "oikeaa tapaa" toimia ja puhua, koska ihmiset ja tilanteet ovat niin erilaisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
01.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Ajattelen aika paljonkin. Jos olen epävarma kaikkien mieleeni tulevien kommenttivaihtoehtojen suhteen, en sano mitään, ja tilanne menee ohi. Hiljaa olemisestakin ehkä joku voi loukkaantua (sisimmässään)?

Joskus päätän mitä sanon sen perusteella, miten itse kokisin vastaavan tilanteen jos olisin sen toisen asemassa. Itse esim. en pidä voivottelusta, vaan enemmän sellaisesta rohkaisevasta kommentista. Toisaalta joku toinen voi taas loukkaantua rohkaisevasta kommentista...

Tällaisissa asioissa ei taida olla täysin varmaa "oikeaa tapaa" toimia ja puhua, koska ihmiset ja tilanteet ovat niin erilaisia.

Tajusin juuri, että yleisin kommentti minkä päädyn sanomaan, on pelkkä "Voi ei...". Se on aika neutraalin myötätuntoinen, ei siis voivotteleva eikä myöskään rohkaiseva eikä neuvomaan pyrkivä.