Riitelivätkö vanhempanne humalassa kun olit itse lapsi?
Ja jouduit itse olemaan erotuomari siinä riidassa?
Kommentit (45)
En ole koskaan nähnyt vanhempiani humalassa. Lapseni eivät myöskään ole nähneet meitä vanhempia humalassa. Hyvä niin.
Meidän eivät riidelleet humalassa, vaan kävivät taistonsa selvinpäin. En ollut erotuomarina, enkä soittanut poliisia. Eivät t appaneet toisiaan, vaikka lähellä se joskus oli. Onneksi ymmärsivät erota.
Ei, mutta riitelivät sillä tavalla, että isä oli humalassa ja meuhkasi. Äidillä oli lopulta tosin sitten toinen mies, mistä isä sai muutamat perusteellisemmat pskaraivarit. Ei käynyt kyllä koskaan käsiksi kehenkään. Ei sitä toista miestäkään olisi varmaan ikinä tullut jos ei olisi ollut sellainen alkkis.
Eivät.
En muista nähneeni ikinä vanhempiani humalassa, vaikka he alkoholia nauttivatkin.
Eivät riidelleet humalassa eivätkä selvänä.
Eivät riidelleet. Olivat kyllä kaveripiirinsä juhlissa tosi usein lauantaisin ja olin siellä mukana. Siellä oli aina hauskaa, kun oli muitakin lapsia. Vähän humalassa olivat kyllä siellä juhlissa.
Kyllä joivat paljonkin ja myös riitelivät. Oli väkivaltaa mutta ei meitä lapsia kohtaan. Traumat jäi enkä koskaan juo itseäni humalaan lapsen aikana enkä muutenkaan. Ja säälin niitä lapsia jotka joutuvat kokemaan samaa kuin itse lapsena.
Riitelivät ja tappelivat niin että verikin välillä lensi. Tämä toistui useana viikonloppuna kuukaudessa. Me lapset itkimme ja anelimme heitä lopettamaan. Välillä piti mennä väliin, ettei äiti olisi saanut turpaansa.
Ihmettelen ettei kukaan tehnyt ilmoitusta, asuimme ns. pahviseinäisessä kerrostalossa.
Vanhempani eivät olleet koskaan humalassa.
Assburger kirjoitti:
Eivät.
En muista nähneeni ikinä vanhempiani humalassa, vaikka he alkoholia nauttivatkin.
Eivät riidelleet humalassa eivätkä selvänä.
Lisäys:
Sitä hämmentävämpää oli nähdä muutaman kerran humalainen vieras.
Setäni aina juodessaan veti lärvit ja vaimonsa alkoi räyhäämään.
Isäni oli juoppohullu eli väkivaltainen ja jopa erittäin vaarallinen. Eli kyllä hän riiteli. Valitettavasti.
Äitini ei koskaan ole käyttänyt alkoholia ja isä meni kaverinsa kanssa mökille juomaan.
Mutta osasi vanhemmat riidellä selvinkin päin. Äiti oli oikein mestari raivostuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat eivät ole koskaan olleet humalassa silloin kun olen ollut paikalla. Erittäin kiitollinen siitä.
Aika harvinaista, että vanhemmat juovat niin vähän ettei lapsi ole koskaan huomannut sitä.
Minun vanhempani käyttivät kyllä alkoholia minun nähteni, esim lasi viiniä päivällisellä, mutta en silti ikinä nähnyt heitä humalassa. En kyllä usko heidän aikuisiällä koskaan olleenkaan. Sama koskee meidän lapsiamme. Eivät ole nähneet meitä ikinä humalassa, emmekä käytä alkoholia muuten kuin harvoin vieraiden kanssa. Ja silloinkin maltilla.
Eivät, vaan selvinpäin. Minä dissosioin, vajosin omaan maailmaani, koska pelkäsin.
Ensimmäinen humalainen aikuinen, jonka olen ikinä nähnyt, pultsareita lukuunottamatta, oli appeni. Aika vastenmielinen kokemus.
Hilpeitä olivat. Ihmiset luulee aina ensimmäisenä että humalassa riidellään. Ja sitä käytetään vaikuttimena toisiin kun siitä napataan helposti negatiivinen aihe asian ympärillä. Ei tosin vaikuta enää kun jokainen jauhaa siitä.
Mun vanhemmat eivät käytä alkoholia ollenkaan. Eivät minun lapsuudessani eivätkä nyt, yli 70 vuotiaina. Kiitos heille.
Humalassa ei, mutta selvänä koko aika. 18-vuotiaana laskeskelin, että vuoden aikana oli ehkä 2 viikkoa, kun ovet ei lennelleet.
Vanhempani kyllä riitelivät aika ajoin rajustikin, mutta selvinpäin. Muistan pienempänä menneeni väliinkin, isompana pysyin huoneessani.
Kyllä he alkoholiakin käyttivät, mutta eivät kovin humalahakuisesti, ja yleensä silloin kun oli alkoholia, oli enemminkin mukavaa. Siis tyyliin parempaa ruokaa viinin kanssa tai saunomisen yhteydessä olutta jne.
Varmaan tuo riitelyn kuuntelu sen verran jätti jälkensä, että kun lasten ollessa pieniä tuli riitaisaa menoa exän kanssa, erosin aika matalalla kynnyksellä. En siis halunnut, että lapseni joutuvat mitään sellaista kotonaan kuuntelemaan.
Kyllä. Ei kivoja muistoja. Inhosin viikonloppuja. Duunariperhe, jossa paiskittiin töitä ja perjantaina korkki aukesi.
En muista nähneeni vanhempiani koskaan humalassa. Olen 80-luvun lapsia, ja ainoa alkoholi, mitä muistan todistaneeni, oli isän yksi keskikaljapullo lauantain saunan päälle.