hyvä läppäri?
mun vm 2020 Macci alkaa hajota (jälleen kerran näyttö prakaa ekana)
Eka macci kesti lähes 10 v ja sain sen silloiselta poikaystävältä KÄYTETTYNÄ.
Sen jälkeen nää hajoaa nopeammin ja nopeammin? Viimeiset kaksi Macbook Air
Mikä olis hyvä ja kestävä, mahdollisimman ongelmaton läppäri?
joo otan myös korjaamoon yhteyttä
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HP ja Dell on aika hyviä+kestäviä kunhan ei osta niitä halvimpia malleja. HP'n tapauksessa vältä kuluttajamalleja, ennemmin käytetty bisnesmalli koska niillä on pidempi tuki. Dell'hän ei edes myy minkäänlaisia kuluttajamalleja ainakaan täälläpäin, tiedä myyvätkö edes Jenkeissä? Osa näkemistäni Fujitsu-Siemens -kannettavista on myös ollut ok mutten tiedä tuestaan. Tärkein sääntö on jotta vältä Lenovoa.
Mitäs tuolla bisnesmallin tuella varsinaisesti tarkoitetaan, pidempi takuu? Riittäisiköhän yksityishenkilölle kumminkin ihan normi kuluttajamalli?
Sitä, että niihin myydään useimmiten pidempi takuu lisärahalla ja usein siihen kuuluu onsite-käynnit eli ei tarvitse kiikutella läppäriä mihinkään. Pätee aika pitkälle kaikkien suurimpien valmistajien bisnesmalliin.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat windows koneen Acer Swift 5 on aika hyvä. Lenovoa en voi suositella.
Suosittelet siis lelua, muttet laadukasta läppäriä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenovoa nyt ei ainakaan, tukensa katoaa jopa nopeammin kuin myyjän perävalot! Ex-IBM vielä 10-15v sitten oli ihan eri firma, nykyisen tuotteisiin EN enää koskisi. Terveisin eräs joka teki "tukea" Lenovolle muutaman vuoden.
Olen käyttänyt IBM/Lenovo -läppäreitä töissä viimeiset 25. Välillä on tullut muitakin bisnesmalleja kuten DELL ja HP sekä myös yksi mäkki. Jostain kumman syystä olen aina palannut eikä tuo mystinen "tuen katoaminen" ole tullut ikinä vastaan.
Lenovo Thinkpad malleja olen viime vuosina ostanut. Nykyinen malli X1 Yoga Gen6 on toiminut hyvin mutta USB-C virtaliitin lakkasi toimimasta. Onneksi vieressä olevan vastaavan liittimen kautta voi myös ladata. Hyviä puolia ovat hiljainen toiminta, laadukas näyttö ja näppäimistö sekä mahdollisuus käyttää 4G verkon kautta.
Omaan pian 10v vanhaan läppäriin on tässä matkan varrella Windows 10 päivitykset tehneet jotain ajuripäivityksiä ihan melko äskettäinkin ja nytkin valinnaisissa päivityksissä olisi tarjolla jotain USB ja Intelin ohjainpäivityksiä, jos olisi jotain erityisempiä ongelmia, mutta kun ei tunnu ongelmia olevan niin en ole niitä asentanut. Muussa tapauksessa automaattiset päivitykset pitävät laitteen ajantasalla, tällainen teksti tuossa lukee.
Tämä on siis Packard-Bell EasyNote LV vuodelta 2013, alunperin Windows 8, sitten päivittyi 8.1 ja lopulta 10:n, ei ole Windows 11 yhteensopiva.
Käsittääkseni tavallinen kuluttajamalli eikä mikään bisnesmalli.
hmm tän perusteella hankkisin seuraavaksi HPn Linuxilla. Taitaa olla sen kokeilun aika. Ensin vanha huollon kautta lisäajalle.
-ap-
Mulla on HP ja olen ollut tyytyväinen. Kestänyt 5 jo vuotta. Edelliset Acerit hajosi jokainen 1,5 vuoden jälkeen. En osta enää Acereita.