Helsinki-Vantaan lentoasema vihaa autoja
Miksi Helsinki-Vantaa syrjii yksityisautoja? Joka suunnassa on ajokiellon ja parkkikiellon merkkejä. Pelkkää rahastusta koko homma kun missään ei pääse pysähtymään paitsi finavian maksullisilla pikaparkeilla. Ymmärrän kyllä että suomessa vihataan autoja ja halutaan paljon rahaa, mutta minähän kuljen autollani vaikka tehtäisiin kuinka vaikeaksi.
Kommentit (658)
Säälittävintä vaan tuossa aloituksessa on että sen kirjoittaja on joku tällä palstalla vakituisesti pyörivä... Ja myös moni vastaaja sen verran hyvin oli jutut tiedossa ;)
Haluan kouluun perjantai-iltapäiväksi pössyttelytauon niin pääsee vireeseen ajoissa. Laitaisitteko nimenne kansallisaloitteeseen jos sellaisen aloittaisin?
Ja minä luotan erääseen AV-mammaan joka kertoi luottavansa erääseen Harvardin psykiatriin...
Vaasan lentoasemalla on ilmainen pikaparkki mutta arvatenkin ne on aina täynnä kun lentoja saapuu. Eli ei se ilmaisuus paljon auta, lähinnä varmistaa ettei varmasti ole pikaparkkia vapaana.
Maksullisuus pikaparkeissa siinä mielessä hyvä että ne on todennäköisemmin vapaana.
Ei ongelmaa minulla ei ajokorttia ei autoa.Asun alue josta päsee Lentokentälle julkisen liikenteen pussilla.Helsingin lähiöt siitä hyvät on kaikialle hyvät julkisen liikeneen yhteydet,kuin Metro.On myös yö vuoroja puseilla.Taksiakaan ei tarvitse,ymm:mihin sitä omaa autoa silloin tarvii?
Helsinki-Vantaa on harvinaisen helppo ja edullinen lentoasema mennä autolla.
Pikaparkki sijaitsee suoraan tuloaulan vieressä ja yleensä lyhyestä pysäköinnistä selviää 2-3€:lla jos käy jonkun hakemassa lentokentältä. Puolen tusinaa kertaa tuolla käynyt remontin jälkeen ja ikinä ei ole ollut ongelmaa löytää parkkipaikkaa.
Pitkäaikaiseen pysäköintiin voi käyttää vaikka P5 hallia josta kävelee 3 minuuttia (koko matka sateelta suojassa) suoraan lähtöaulaan ja viikon pysäköinti maksaa noin 80€ eli vain reilun kympin päivä!
Ei voi todellakaan valittaa. Mielestäni Hki Vantaa on erittäin hyvin järjestänyt auton käytön ja pysäköinnin.
Mä ajan aina oman Mercedes-Benz (GLE500:n) Finnavian Premium P1 parkkiin. Sillä pääsee suoraan hissillä terminaaliin ja valvonnan ansiosta köyhät eivät tule naarmuttamaan ovia. Siitä on sitten mukava lähteä myös paluumatkalla kotiin samalla kun köyhät jäävät odottamaan seuraavaa junaa.
Käsket saapuvan matkustajan mennä junalla Aviapolikseen tai Tikkurilaan ja otat sieltä kyytiin. Tai pyydät sitä noudettavaa maksamaan pysäköintimaksun.
haloo te olette aikuisia ihmisiä ratkokaa itse ongelmanne