Paras kahvinkeitin?
Kertokaa teidän kahvinkeitin kokemuksia, mikä on hyvä kahvinkeitin. Tähän asti ollaan käytetty tuollaisia huntin maksavia keittimiä. Nyt uuteen kotiin haluttaisiin joku laadukas ja hyvä keitin.
Kommentit (789)
Vierailija kirjoitti:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/447209/DeLonghi-BCO421-S-yhdist…
Tekeekö näillä mitään ? kuka juo jotain expressoa 🙄
Mä juon. Mutten mä moista laitetta ostaisi himaan, kun vie kuitenkin taas tilaa näiltä harvoilta pinnoilta. Käyn sitten kahvilassa tai teen pressopannulla kahvini.
Vanha kunnon mutteripannu! Tummaa kahvia, tyylikäs teräksinen laite. En mielelläni näe muovia keittiössä enkä halua maistaa sitä kahvissani. Enkä paperia (suodatinpussi). Mutteripannu ei tee yhtä hyvää espressoa kuin kahvilan tonnin härpäke (lieneekö teknisesti ottaen espressoa lainkaan, siis mutteripannukahvi), mutta erittäin hyvän tumman maitokahvin sillä saa valmistettua.
Vierailija kirjoitti:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/447209/DeLonghi-BCO421-S-yhdist…
Tekeekö näillä mitään ? kuka juo jotain expressoa 🙄
Eipä kovin kehuttu laite ole. Vai onko niin, että paha kello kauas kantaa.
Katso peiliin niin näet totuuden
Kuka jaksaa värkätä kahvin vuoksi näin paljon
Lainaus pauligin sivuilta ,
Lämmitä pressopannu etukäteen kuumalla vedellä.
Mittaa kahvi. Hyvä määrä on yksi mitallinen kahvia per 1,25dl vettä (vaa'alla mitattuna 6-7g kahvia per 100g vettä). Litran pressopannuun mittaat siis noin 9 mitallista (67g) kahvia.
Kaada kahvin päälle keitetty vesi ja aseta kannellinen mäntäosa pannun päälle, jotta kahvin aromit eivät katoa.
Anna tekeytyä noin 4 minuuttia, sekoita ja paina kannen mäntä alas.
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa värkätä kahvin vuoksi näin paljon
Lainaus pauligin sivuilta ,
Lämmitä pressopannu etukäteen kuumalla vedellä.
Mittaa kahvi. Hyvä määrä on yksi mitallinen kahvia per 1,25dl vettä (vaa'alla mitattuna 6-7g kahvia per 100g vettä). Litran pressopannuun mittaat siis noin 9 mitallista (67g) kahvia.
Kaada kahvin päälle keitetty vesi ja aseta kannellinen mäntäosa pannun päälle, jotta kahvin aromit eivät katoa.
Anna tekeytyä noin 4 minuuttia, sekoita ja paina kannen mäntä alas.
No jopas. Kuulostaa hankalammalta kuin on. Mä käytän pientä pressopannua ja parin kerran jälkeen tiesin tasan kuinka paljon lemiphviani sinne viskaan. Mitään lämmittelyjä tarvita.
Laita vesi vedenkeittimeen. Laita kaksi mitallista kahvia lasipannun pohjalle. Kaada kiehunut vesi päälle. Odota 5 minuuttia ja paina männällä porot pohjalle. Juo.
Mulla on kerran ollut Moccamaster. Toista ei tuu. Sain sen äidiltä joka oli ostanut sen, mutta ei tykännyt kun oli kuulemma liian kylmää.
En uskonut ja otin itselleni sen. Ja täytyy kyllä todeta että ei ollut tarpeeksi kuumaa. Minäkin moitin vaikka juon mustana, enkä laita valkoisia viilennysaineita sekaan. Kai se ihan kunnossa kuitenkin oli, koska äiti oli keittänyt sillä alle 10 kertaa ja kun se kahvi sinne pannuunkin päätyi. Ja se pannun aluslevykin oli päällä/lämmin.
Tuon jälkeen ostin Gigantista Elektoluxusta :D ja tosi hyviä kahvihetkiä takana jo pitkään.
On kivaa olla vammanen koska saan olla aito ja sellanen just ku haluan
Huomaa että joku pikkupoika ilman elämänkokemusta siellä taas kirjoittelemassa. Jos olisit edes kerran elämässä käynyt ns. breakdownin läpi niin olisi jotain empatiaa.
Mutta arvaapa ap mitä. Minä olen ansainnut luxuselämän. Minä todella olen ansainnut ja nautin siitä.
Lidlin käytetty muovinen rimpula kirpparilta 5 euroa.
Meksikossa valmistettu Krups, joka on tehnyt hyvää kahvia n. 20 vuotta.
On kivaa olla vammanen koska saan olla aito ja sellanen just ku haluan
Laihaa kahvia Moccamasterista, jota ei ole ikinä pesty on mun juttu kunnan toimistolla. Vesitiputtimien kun irroittaa ja katsoo toiselta puolelta, niin vihreää töhnää kaikkialla ja mammat huutaa että JUHLA MOKKAA SE N OLLA PITÄÄ
Kyllä ne on pannukahvit parhaat, ei tarvita keittimiä. Ehkä vedenkeitin nopeuttamaan toimintoa.