Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TV1 Uutiset - suurin osa suomalaisista ei olekaan rahapulassa

Vierailija
28.02.2023 |

ja voi iloisesti maksella nousevat korot sun muut. Suurin osa myös muhittelee rahojaan tilillä, katsos siellä on kivempi pitää kuin laittaa kulutukseen. Kun koko kansa tekee tuota, palvelut kuolevat, on tää kyllä sellainen metsäläiskansa. Euroopassa näissä sivistysmaissa ihmiset kyllä mieluummin kuluttavat kuin muhittelevat rahojaan tileillä.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten pitäis kuluttaa rahaa täällä kotimaassa niin auttaisi kotimaan riutuvaa taloutta.

Kulutan kaupassa ruokaan. Auttaa Keskoa ja S-ryhmää. Jäisipä muuhunkin.

Vierailija
22/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivistysmaissa juodaan velaksi.

Juodaan velaksi? Toisessa ketjussa kysyttiin, että milloin huomasit ettet ollutkaan vela. Ehkä kun lopetit juomasta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne rahat on eläkeläisten tileillä. Ei ole enää velkaa ja kun eivät kuluta niin pienestäkin eläkkeestä kertyy 20vuodessa iso summa tilille homehtumaan. 90v mummu kuoli niin tilillä oli 120000€ rahaa. Itse ei käyttänyt kuin ruokaan ja lääkkeisiin.

Yhdeksänkymmenen vuoden säästöt, ei ole olleet hääppöiset tulot.

90 v mummu on päättänyt työuransa markka-aikaan. Silloin kaikki tienasi ehkä kuudesosan siitä mitä nyt.

No hinnatkin olivat vastaavasti alemmat, varsinkin autoilun osalta.

Joo-o, idea onkin siinä, että sun miljoonasäästöillä voit ostaa ehkä pähkinän, sitten kun olet 90 v.

Vierailija
24/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne rahat on eläkeläisten tileillä. Ei ole enää velkaa ja kun eivät kuluta niin pienestäkin eläkkeestä kertyy 20vuodessa iso summa tilille homehtumaan. 90v mummu kuoli niin tilillä oli 120000€ rahaa. Itse ei käyttänyt kuin ruokaan ja lääkkeisiin.

Minulla on enemmän.

68v, mummu

Vierailija
25/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäisi kuluttaa? kulutushan tuhoaa maapalloa. kulutusjuhlan on jo korkea aika tulla päätökseen. vai oletko noin kateellinen, jos jollain on säästöjä, eikä tuhlaa niitä turhuuksiin? sitäpaitsi maailman taloustilanne on sillä mallilla, että meidän puskurisäästöt vaihdettiin kultaan. sen arvo säilyy, toisin kun kaatuvan euron tai dollarin. 

Vierailija
26/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

90 v mummu on päättänyt työuransa markka-aikaan. Silloin kaikki tienasi ehkä kuudesosan siitä mitä nyt.

No hinnatkin olivat vastaavasti alemmat, varsinkin autoilun osalta.

Suurimmalla osalla 90v mummoista ei ole ollut ajokorttia tai autoa. Puhelinta heillä ei ollut lapsena lainkaan, hyvä jos perheellä oli sellainen.

Senioriväki,  (tässä yli 65 v., ) on meillä ylivoimaisesti varakkain kansanosa.

Vierailija
27/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi pitäisi kuluttaa? kulutushan tuhoaa maapalloa. kulutusjuhlan on jo korkea aika tulla päätökseen. vai oletko noin kateellinen, jos jollain on säästöjä, eikä tuhlaa niitä turhuuksiin? sitäpaitsi maailman taloustilanne on sillä mallilla, että meidän puskurisäästöt vaihdettiin kultaan. sen arvo säilyy, toisin kun kaatuvan euron tai dollarin. 

Juu, olen kateellinen, etkö oikeasti muuta keksinyt. Tietysti eihän noin pehmeiltä aivoilta voi muuta odottaa. Kulutus takaa työpaikat, sinun mielestäsi on tietysti kiva, että työttömiä on paljon, mistäs rahat työttömille tulee, taikaseinästä vai.

Valtiot missä raha liikkuu pärjäävät kaikkein parhaimmin tässä maailmassa.

Vierailija
28/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pelkkä korkotuotto hoitaa vuoden vuokrat, asun ilmaiseksi.

Vierailija
29/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, on tuo markoissa huomattava summa. Ja muutenkin, hän on ollut sitä ikäluokkaa, jolloin naiset eivät olleet vielä palkkatyössä, ja jos olivatkin palkat oli huomattavasti pienemmät kuin miehillä. Siksi naisilla on nykyään huonot  eläkkeetkin.

Vierailija
30/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, olen kateellinen, etkö oikeasti muuta keksinyt. Tietysti eihän noin pehmeiltä aivoilta voi muuta odottaa. Kulutus takaa työpaikat, sinun mielestäsi on tietysti kiva, että työttömiä on paljon, mistäs rahat työttömille tulee, taikaseinästä vai.

Valtiot missä raha liikkuu pärjäävät kaikkein parhaimmin tässä maailmassa.

Rohkenen epäillä, etenkin kun se raha liikkuu lähinnä valtiolta ulkomaille.

Vierailija
31/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

LOL Suomen pankeissa rahat ei kyllä nollakoroilla muhi...

Vierailija
32/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten pitäis kuluttaa rahaa täällä kotimaassa niin auttaisi kotimaan riutuvaa taloutta.

Ja ostaa kotimaista, jos suinkin tarjolla on se vaihtoehto.

Vierailija
33/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on enemmän.

68v, mummu

Olet naurettavan nuori mummu vielä. Liekö edes ohitus- ja kaihileikkausta tehty.

Vierailija
34/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei ollakkaan rahapulassa, koska yle sanoo niin! Jei! Eikun tuhlaamaan rahaa! 💃

Vierailija
35/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat käytetään ulkomaan reissulla halvempiin palveluihin, ruokaan ja viihteeseen. Suomessa kulututaan vain minimi.

Auts, tää osui. Tunnistan itseni tästä. Tänäkin vuonna teen 8 reissua ulkomaille, jossa en euroja laske. Käytän silloin rahaa surutta erilaisiin nautintoihin.

Suomessa taas en tuhlaile vaan olen tarkan euron tyyppi.

Vierailija
36/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on enemmän.

68v, mummu

Olet naurettavan nuori mummu vielä. Liekö edes ohitus- ja kaihileikkausta tehty.

Ei toki. Juuri jäin eläkkeelle.

Tänäänkin 7 km lenkki naapurin nuoren (52) rouvan kanssa.

Vierailija
37/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksi pitäisi johonkin käyttää, kun kaikkea on. Sitä hankitaan mitä mieli tekee.

Ap taitaan olla kädestä suuhun eläjiä, kellään muullakaan ei saisi rahaa olla, jollei itsellään ole.... vai?

Tässä tilanteessa kulutus nostaisi inflaatiota ja hinnat nousisivat entisestään.

Sekö olisi köyhien mieleen?

Vierailija
38/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla säästyi rahaa koronaikoina, kun ei paljon matkusteltu, eikä käyty ravintoloissa. On nyt hyvä, että on mistä ottaa.

Vierailija
39/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi teitä siellä maailman onnellisimmassa maassa..

Vierailija
40/47 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siksi meillä on varaa antaa heille miljardeja, jotka otamme velaksi. Italialaisperhe on iloinen, kun suomalaisperheen lapsella ei ole kunnon päivähoitoa, mutta Suomi antaa sen verran tukea, että Italiassa lapset voikin hoitaa kotona.

Höpöhöpö. Suomi ei ole Italialle mitään päivähoitotukea jakanut. Eikä muutakaan tukea. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi