millainen äiti tarjoaa lapsilleen pelkkiä eineksiä?
Kyseisellä äidillä on 3 muksua enkä ole koskaan nähnyt hänen ostavan kaupasta muuta kuin valmiita ruokia. Heidän lapset eivät muuta kuulema syö. Olen hänen naapurinsa ja suuresti ihmettelen tämän äidin logiikkaa? Kyllä kolmen lapsen äitinä pitäisi ostaa muutakin kuin valmis sapuskaa ja kaljaa. PÖYRISTYTTÄVÄÄ.
Kommentit (92)
Eikä siinä mitään, muttei viitsi niitä edes lämmittää. Jäisinä nugetitkin syöttää.
Käskeekö joku pyörittämään omat lihapullat ja kenties ensin jauhamaan se liha lihamyllyllä, kun myydään valmislihapullia, niin miksi arkea helpottamaan niitä ei saisi ostaa? Ja ihmettelen tätä aptä. Kuinka usein satut tämän naapurin kanssa samaan aikaan ruokakauppaan ja seuraat kyttäämällä ostoskärryn sisältöä? Hakeudutko myös samalle kassalle aina kyttäämään?
Näkisitpä mun viikonloppu ostokset. Hyvä jos yks kurkku, hirveesti herkkuja ja roskaruokaa viinonlopulle. Arkisin taas kotiruokaa. Joskus valmiseineksistä, joskus itse tehden. Fiiliksen mukaan.
jos lapsilla on vaikka paha nirsoiluvaihe päällä ja eivät syö kun paria eri einesruokaa, niin onhan se parempi että syövät näitä, kun kuihtuvat kasaan. Onhan näissä eineksissä nykyään vaikka mitä eri vaihtoehtoja + valtaosa ravintoloiden lounastarjonnasta on eineksiä+ tarhassa/koulussa. t. en ole äiti
Mistä naapuri voi tietää kenenkään kauppaostokset? Käytkö tutkimassa kauppakassit ja jääkaapin, kun naapuri tulee kaupasta? Vai kollaat kaikki roskakassit? Voi jestas taas! Mä en ainakaan tiedä yhtään laittavatko naapurini ruokaa vai ostavat eineksiä. Eikä oikeasti edes kiinnosta. Ei kuulu mulle. Taas joku elämäänsä kyllästynyt kyylä keksimässä sisältöä omaan harmaaseen arkeensa.
Ap. Kannattaa hankkia oma elämä. Joku uusi harrastus voisi piristää sinua.
Vierailija kirjoitti:
Käskeekö joku pyörittämään omat lihapullat ja kenties ensin jauhamaan se liha lihamyllyllä, kun myydään valmislihapullia, niin miksi arkea helpottamaan niitä ei saisi ostaa? Ja ihmettelen tätä aptä. Kuinka usein satut tämän naapurin kanssa samaan aikaan ruokakauppaan ja seuraat kyttäämällä ostoskärryn sisältöä? Hakeudutko myös samalle kassalle aina kyttäämään?
Näkisitpä mun viikonloppu ostokset. Hyvä jos yks kurkku, hirveesti herkkuja ja roskaruokaa viinonlopulle. Arkisin taas kotiruokaa. Joskus valmiseineksistä, joskus itse tehden. Fiiliksen mukaan.
Minä mietin myös, että onko ap useinkin nähnyt naapurinsa ruokaostokset, ja mikä niissä kiinnostaa?
Käydessäni ostoksilla, en ole koskaan silmäillyt muiden ostoksia. Ostan kerralla suuret määrät, niin kaikki energia menee keräämiseen, hihnalle purkamiseen ja pakkaamiseen.
Varmaan ihan hyvä äiti. Einesruuat ei ole mitään sianruokaa. Ei kaikki äidit tykkää tai osaa kokata. Ja miksi pitäisi.Isätkin voi kokata jos osaavat.
Jospa lopetetaan kaikki eliitin rahastus ensin niin voidaan taata kaikille suomalaisille lapsille kunnon ateriat... ja eliitin rahastus tarkoittaa ilmastonmuutoksella rahastusta, wokella rahastusta, Ukrainan sodalla rahastusta, erilaisten kalliiden hankkeiden rahoittamista, eri maiden hyväksi siirrettäviä tukirahoja yms. ja kaikkea EU/WEF maksamista...
Nämä rahastukset kun lopetetaan niin kyllä on hyvä tulevaisuus suomalaisilla lapsilla...
Ja jos niitä ei lopeteta edessä on pelkkää surkeaa köyhyyttä kaikille lapsille täällä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen isukki niillä lapsilla on? Onko sellainen, joka hyörii nälissään lasten kanssa odottaen äitiä ruokakaupasta auttamaan ruokaa isukin suuhun.
Lasten isää en ole nähnyt aikoihin. Välillä piipahtaa pikaisesti ja sitten ei taas näy moneen viikkoon. Joten epäilen ettei isä asu heidän kanssaan.
Ja sitten päätit haukkua äidin? Joka siis on se vanhempi, joka pysyy lasten luona, ja ruokkii lapset joka päivä?
Tässä esimerkki teille naisvihasta, jos ette ole ikinä ennen huomanneet!
Einekset ja valmisateriat tulivat markkinoille tarpeeseen, kun äiditkin lähtivät vahvemmin työelämään perhepyörityksestä. Sitä ennen mammoilla ei muuta elämää ollutkaan. Veikkaan, että naapuri ostaa joko ajan puutteen vuoksi, helppouden vuoksi tai viitseliäisyyden vuoksi. En ole huomannut miettiväni ikinä, miksi joku ostaa eineksiä, mutta tulipahan mietittyä sekin. Laitapa seuraava päivän pähkinä.
SINUSTA PITÄISI TEHDÄ HUOLI ILMOITUS !
MIKSI KYTTÄÄT TAI PIKEMMINKIN VAINOAT NAAPURIASI ? NUKUTKO, SYÖTKÖ HYVIN? ONKO OMA ELÄMÄSI KUNNOSSA?
On se vaan intresanttia, että äideiltä vaaditaan superkykyjä. Pitäs varmaan pullaakin leipoa säännöllisesti. Lihapadat porisemassa päivittäin. Koti pitää olla siisti. Työssä pitää käydä. Äiti kuskaa lapset harrastuksiin.
Äitien on syytä harrastaa sukan kudontaa ja käsitöitä. Äiti osallistuu vanhempain iltoihin. Äiti hankkii vaatteet lapsille. Äiti huoltaa pyykit. Äiti vie roskat....
Isukki tekee mitä se jaksaa: katsoo telkkua, makoilee ja lepäilee. Tulee valmiiseen ruokapöytään. Anoppi on vihainen, jos saa tietää, että pojan puoliso laiskottelee. Anoppi kun ei ole koskaan ollut niin kipeä, että olisi sängyssä joutunut makaamaan päivällä paitsi yhden ainoan kerran. Terkkuja Espooseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen isukki niillä lapsilla on? Onko sellainen, joka hyörii nälissään lasten kanssa odottaen äitiä ruokakaupasta auttamaan ruokaa isukin suuhun.
Lasten isää en ole nähnyt aikoihin. Välillä piipahtaa pikaisesti ja sitten ei taas näy moneen viikkoon. Joten epäilen ettei isä asu heidän kanssaan.
Stalkkaa ja kyttää nyt vielä vähän tarkemmin, että varmasti pysyt perillä kaikista käänteistä!
Tyypillinen suomalainen. Ei ymmärretä että ruualla ja yhdessä ruokailulla on muutakin tarkoitusta kuin vain tulla täyteen.
Olen yli kuudenkymmenen, enkä osta eineksiä, mutta äidin hyvyyteen tai huonouteen itse tehty ruoka/einekset eivät vaikuta mitenkään. Itse tehty ruoka voi olla hyvää tai pahaa, terveellistä tai epäterveellistä, kallista tai edullista samoin kuin einekset.
Ruokaa voi tehdä vaikka viikonloppuna suurempia määriä ja syödä näitä pitkin viikkoa. Itse teen usein esimerkiksi isompia eriä kanafilettä sous vide tekniikalla ja näitä voi syödä salaatissa kylmänä tai osana jotain lämmintä ateriaa pitkin viikkoa. Samoin teen erilaisia pataruokia, jotka kestävät hyvin lämmittämistä, erityisesti vihannesversiot. Viikonloppuna tein ison annoksen linssimuhennosta / paksua keittoa, josta syödään varmaan kolme päivää.