Intia matkakohteena.
Kommentit (56)
Olen reppureissannut Intiassa pari kuukautta. Taj Mahal on kuvissa kiva mutta todellisuudessa se rappeutuu happosateiden myötä ja ympäristö on roskia täynnä. Naisen ei kannata lähteä yksin, siitä ei tule mitään. Itsekin aloin reissata parin miesturistin kanssa ihan turvallisuuden takia. Varaudu sairastumaan vatsatautiin ja muista malarialääkkeet. Tiedosta, että sinua yritetään huijata jatkuvasti. On Intiassa kauniitakin paikkoja mutta missään New Delhissä ei kannata viipyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taj Mahal olisi upea nähdä omin silmin. Ja käydä Balilla. Muuten en kyllä lähtisi kiertelemään Intiaa juurikin turvallisuussyistä. Olen myös sen verran mukavuudenhaluinen että ajatus kaiken maailman eksoottisista taudeista, kauhuripulista, joka puolella vaanivista varkaista jne. ei kuulosta järin rentouttavalta lomamatkalta. Lisäksi en kestäisi nähdä läheltä sitä hirvittävää kurjuutta ja köyhyyttä :(
Miten Bali liittyy Intiaan? Sekoititko Goaan?
Juu, siis tarkoitin luonnollisesti Goaa eikä Balia joka on aivan eri suunnassa eli Indonesiassa :D
Miksi täällä kun lukee, niin matkailu ei avarra?
Ihmetellään ja ollaan kauhuissaan, kun asiat eivät ole niinkuin Euroopassa. Eikö se erilaisuuden kokeminen ole juuri matkailun idea?
Vierailija kirjoitti:
No ompa masentavia kommentteja.
Kyllähän Intiaan hinkuvan on varauduttava siihen, että juurinmikään ei ole siellä kuten täällä Pohjoismaissa.
Varautumisestakin huolimatta on odotettavissa kulttuurishokki.En oli itse mikään intiafriikki, vaan se oli yksi niistä kohteosta joihon halusin matkustaa vähän yli kolmekymppisenä naisena.
Matkustin sinne yksin ja reissasin ympäri paria pohjoista osavaltioita kuukauden ajan.
Matka kävi usein hermoille ja ikävöin kotiin, mutta olin samalla joka päivä kiitollinen siitä, että uskalsin sinne lähteä.
Joka päivä näki tai koki jotain mikä on jäänyt mieleen loppuelämäksi. Monesti tunsin olevani kuin sadussa tai seikkailussa.Kännejä ei tietenkään yksin matkustavana naisena vedetä. Vaikka kukaan ei käskenyt pitämään huivia, niin on hiusten peittäminen fiksuinta. Niinä kahtena kertana kun erehdyin olemaan ilman, seurasi häirintää.
Suosittelen ehdottomasti Intiaa matkakohteena.
ÄLÄ syö junassa tai linja-auto saa tarjottavaa ruokaa, vaikka näyttäisi kuinka siistiltä. Älä myöskään juo pyhästä lähteestä hehe... Just don't.Varaudu ja valmistaudu matkaan lukemalla matkaoppaita ja matkablogeja ja mene!
Olit (hullun)rohkea.
Tuo vahvisti sitä, että en sinne lähde.
T. Ei ap
Serkkuni on naimisissa yläluokkaisen intialaismiehen kanssa, joka tosin on asunut, opiskellut ja työskennellyt parikymppisestä saakka Euroopassa. Jos he vierailevat miehen kotikonnuilla niin matkustus on juurikin ylempänä kuvattua VIP meininkiä autonkuljettajineen ja vartijoineen ja muurein ympäröityine yksityishuviloineen. Muunlainen reissaaminen olisi yksinkertaisesti mahdotonta. Myös ylempänä kuvatuista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Taj Mahal olisi upea nähdä omin silmin. Ja käydä Balilla. Muuten en kyllä lähtisi kiertelemään Intiaa juurikin turvallisuussyistä. Olen myös sen verran mukavuudenhaluinen että ajatus kaiken maailman eksoottisista taudeista, kauhuripulista, joka puolella vaanivista varkaista jne. ei kuulosta järin rentouttavalta lomamatkalta. Lisäksi en kestäisi nähdä läheltä sitä hirvittävää kurjuutta ja köyhyyttä :(
Bali ei ole Intiassa, ei siellä päinkaan ja on ihan eri valtiossa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä kun lukee, niin matkailu ei avarra?
Ihmetellään ja ollaan kauhuissaan, kun asiat eivät ole niinkuin Euroopassa. Eikö se erilaisuuden kokeminen ole juuri matkailun idea?
Ei kukaan odotakaan että toisen mantereen matkakohteessa asiat olisivat kuin meillä Euroopassa. Mutta on yksi juttu reissata turvallisesti ja toinen juttu joutua pelkäämään henkiriepunsa sekä omaisuutensa puolesta 24/7. Erilaisuuden kokeminen on matkailun suola mutta ei tietoisesti riskejä ottamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bali ei ole Intiassa, ei siellä päinkaan ja on ihan eri valtiossa.
Niin on, juurihan kirjoitin että Bali on Indonesiassa ja Goa Intiassa eli tapahtui pienoinen ajatusvirhe minulla :D
Intiaan kannattaa lähteä pidemmäksi aikaa ja nuorena, silloin kiinnostava matkakohde, jossa riittää nähtävää ja koettavaa. Toki on saastunut ja köyhyyttä ja meteliä riittää, mutta antaahan se uudenlaista perspektiiviä asioihin, kun käy kokemassa vähän toisenlaista elämänmenoa.
Jos verrataan Intiaa ja Indonesian Balia, niin lyhyesti sanottuna, Intiasta löytyy helvetti ja Balilta paratiisi.
Jos kunto kestää kokoaikaisen ripulin niin siitä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ompa masentavia kommentteja.
Kyllähän Intiaan hinkuvan on varauduttava siihen, että juurinmikään ei ole siellä kuten täällä Pohjoismaissa.
Varautumisestakin huolimatta on odotettavissa kulttuurishokki.En oli itse mikään intiafriikki, vaan se oli yksi niistä kohteosta joihon halusin matkustaa vähän yli kolmekymppisenä naisena.
Matkustin sinne yksin ja reissasin ympäri paria pohjoista osavaltioita kuukauden ajan.
Matka kävi usein hermoille ja ikävöin kotiin, mutta olin samalla joka päivä kiitollinen siitä, että uskalsin sinne lähteä.
Joka päivä näki tai koki jotain mikä on jäänyt mieleen loppuelämäksi. Monesti tunsin olevani kuin sadussa tai seikkailussa.Kännejä ei tietenkään yksin matkustavana naisena vedetä. Vaikka kukaan ei käskenyt pitämään huivia, niin on hiusten peittäminen fiksuinta. Niinä kahtena kertana kun erehdyin olemaan ilman, seurasi häirintää.
Suosittelen ehdottomasti Intiaa matkakohteena.
ÄLÄ syö junassa tai linja-auto saa tarjottavaa ruokaa, vaikka näyttäisi kuinka siistiltä. Älä myöskään juo pyhästä lähteestä hehe... Just don't.Varaudu ja valmistaudu matkaan lukemalla matkaoppaita ja matkablogeja ja mene!
Olit (hullun)rohkea.
Tuo vahvisti sitä, että en sinne lähde.
T. Ei ap
Olin 33-vuotias, naiivi ja siitä oli kauan sitten, media ei kertonut todellisuudesta, vaan matkustin samalla tasolla eli julkisilla junalla, bussilla kuten Euroopassakin olin matkustanut.
Lopputulos, joka bussissa joku kouria työntää kättä peffalle takapenkiltä - ja pukeuduin kuumuuden takai löysästi, housut ja paita eikä rintavakoa näkynyt, samoin "sillit suolassa" tyyliin kun istutaan bussissa niin en tajunnut etsiä naispaikkoja, siis niitä bussin takaosassa jossa pomputtaa kunnolla, jonne naiset sijoitetaan, vaan olin tyhmä ja istuin vapaalle paikalle miehen viereen joka tietysti tulkisti että häluan sitä sivulääppimistä jne
Torilla kulkiessa avoiminta rintaan tarttumista Delhissä, edelleen oli löysä paita ja keskikoko kuppikoko ja rintaliivit päällä, joten mielestäni ei provosoivaa, tosin hiuksia en peittänyt vaikka olisi toki auttanut nyt jalkeenpäin ajatellen.
Kummasti vaan oli sähkökatkoja huoneessa, jolloin respan poika tuli "korjaamaan" (Intiassa ei ole miehen asiallista tulla naisen huoneeseen) ja päästin ja tarjosi että voisi tulla yöksi muutenkin.
Ja kaksihintajärjestelmä, vasta tietysti tajusin että olin maksanut aivan sairaasti monikymmenkertaisesti jotakin kivasta tavarasta.
Hygienia, vessoissa ei voi käydä, ai niin, vessoja ei edes ole. Oman huoneen vessa haisee pissan ja kloorin sekoitukselta ja siivooja tulee sillä harmaalla rievulla ja lakaisee lattian ja vaihtaa lakanat. Se oli ns. sivous, ovet tahmaiset aina jne.
Jos olet alle 35-vuotias, kovahermoinen, fiksu ja osaat pitää rajat, niin saattaa olla ok matka.
Mutta Älä ihastu, se mies tai nainen EI mene kanssasi naimisiin vaan haluaa sxx ja rahaa, ja pääsyn länteen.
Sxx voit unohtaa, oppi on prnosta ja 2 sekuntia koska seksuaalikielteinen kulttuuri ja koko homma hävettää heitä, romantiikkapuhe ja hauskuus tulee bollywood fantasiasta.
Vierailija kirjoitti:
Kerran käynyt ja tulipa sellainen fiilis, että jos helvetti on olemassa, se on Intia.
Pahempi ehkä oli vielä Nepal, Katmandu. Yli voin lentää mutta en halua edes välilaskua Intiaan.
Kathmandu aivan ihana, menisin uudestaan jos vaan mahiksia ois!
Intia on upea paikka, mutta matkusta vain suurimpiin turistikohteisiin äläkä mene lainkaan "syrjäseuduille", koska siellä ei useimmiten ole turvallista varsinkaan vaaleiden naisten, jotka liikkuvat yksin.
Itse haluaisin käydä Intiassa, koska olen kiinnostunut hindulaisuudesta. Ikävä kyllä vaaleahiuksisena suomalaisena naisena en uskalla sinne matkustaa yksin.
Olen käynyt viikon Goalla. Viihdyin hyvin, koska nautin kuumasta säästä ja rantalomasta.
Ja intialainen ruoka on mun ehdoton suosikki.
Aluksi oli kyllä pieni kulttuurishokki kun tuli sellainen kehitysmaa-vaikutelma, kerjäläisiä, roskia poltettiin pihoilla, likaista jne, mutta kun pääsi hotellille niin kaikki ok.
Kävin Goalla, mikä on sama kuin Suomessa kävis Lapissa: ei välttämättä näe mitään arkista ja huonoa. Halpaa oli, ruoka oli hyvää, palvelu oli hyvää, aurinko paistoi, rannat oli hyviä. Kaupustelijoita rannoilla paljon. Lento oli pitkä, ja jouduttiin etukäteen syömään malarialääkitys, joka oli aika kovaa lääkettä, voi tulla koviakin oireita. Joku mainitsi täällä rotat, itsekin näin valtavia rottia Goan lentoaseman pihalla. Oli kyllä huikea kokemus kaiken kaikkiaan Goan-matka.
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni on naimisissa yläluokkaisen intialaismiehen kanssa, joka tosin on asunut, opiskellut ja työskennellyt parikymppisestä saakka Euroopassa. Jos he vierailevat miehen kotikonnuilla niin matkustus on juurikin ylempänä kuvattua VIP meininkiä autonkuljettajineen ja vartijoineen ja muurein ympäröityine yksityishuviloineen. Muunlainen reissaaminen olisi yksinkertaisesti mahdotonta. Myös ylempänä kuvatuista syistä.
Miksi minulle on ollut mahdollista kulkea tavallisen kansan keskellä Intiassa busseilla, raitiovaunuilla, metroilla, junilla, lautoilla, laivoilla, polkupyöräriksoilla, kävelevän ukon vetämillä riksalla Kalkutassa, moottoripyörätakseilla, moottoririksoilla, eli tuktukeilla, kuten Thaimaassa sanotaan, ja joskus harvoin tuhlatessa takseilla. Kävellenkin olen tietysti kulkenut suurkaupungeissa, kylissä, maaseudulla ja viidakossa?
Etköhän hiukan liioittele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minulle on ollut mahdollista kulkea tavallisen kansan keskellä Intiassa busseilla, raitiovaunuilla, metroilla, junilla, lautoilla, laivoilla, polkupyöräriksoilla, kävelevän ukon vetämillä riksalla Kalkutassa, moottoripyörätakseilla, moottoririksoilla, eli tuktukeilla, kuten Thaimaassa sanotaan, ja joskus harvoin tuhlatessa takseilla. Kävellenkin olen tietysti kulkenut suurkaupungeissa, kylissä, maaseudulla ja viidakossa?
Etköhän hiukan liioittele.
Sori unohdin polkupyöräilyn, jota sitäkin olen Intiassa käyttänyt liikkumisvälineenä.
Kuka hullu, ainakaan nainen, sinne haluaa matkustaa?
En ikinä matkustaisi Intiaan, Kiinaan, tiettyihin rättikaapumaihin kuten Arabiemiraatteihin joissa naisen arvo on yhtä kuin räkäklimpin tai Venäjälle.
Voit matkustaa Intiaan mukavasti, siis miellyttävästi seuraavasti:
lentoasemalta VIP terminaaliin
oma helikopteri tai yksityiskone yksityiseen taloon, parhaaseen hotelliin
ulkoilu VAIN autosta käsin
jos kävelet ulkona VAIN turvamiesten kanssa
Näin liikkuvat intialaiset
Muuten kerjäläiset, kaupustelijat, onnenonkijat ja kourijat tulevat iholle, kuppaavat rahaa, huijaavat jen
ei siksi että olisivat pahoja ihmisiä, vaan siksi että heillä on tarve rahaan
Ei auta pukeutua uffin vaatteisiin, valkoinen iho - jos olet vaalemmmanpuolinen niin merkitsee kävelevää rahaa.
Hygienia!!! Ei auta hotellin tähdet, samaa luokatonta siivoustasoa, eli samalla resulla pöntöt ja pöydät lääpitään, niin se on hotelllinjohtajan kodissakin, hän on yrittänyt opettaa, mutta luovuttanut.
Taudit: lepra, tubi ja muut pisaraperäiset voi tulla ihan katukontaktissakin ja jossain kulkuvälineessä.
Uteliaisuus ja juoruilu: jos kerrot mitä tahansa, koko kadunpätkä tietää tunnissa.
Kysymykset: oletko naimisissa? Onko lapsia jos ei ole, oletko h, l, sairas? Asuvatko vanhempasi kanssasi? Ai ei asu, olet paha ihminen jne Kulttuurierossa et voi kuin hävitä, joten joko sanot aina mitä oletetaan kuultavan tai olet hiljaa.
Käyn itse intiassa jo 90-luvulla asti, erään harrastuksen takia, mutta en liiku ns. kansan keskuudessa, koska en kestä enää sitä kyselemistä, siirryn aina sinne meidän kuplaan VIP luokassa vaikka olen ihan tavis, koska nuorena olin liian tyhmä ja vanhana viisas enkä halua enää samoja kokemuksia.