Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Intia matkakohteena.

Vierailija
28.02.2023 |

Uhka vai mahdollisuus?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea kadullepaskojien maa.

Vierailija
2/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut lonely planetin intia oppaan ja haaveillut matkasta intiaan. Nyt kuitenkin vanhemmiten on realismi tullut enemmän aiheeksi ja monet seikat puhuu matkaa vastaan. Turvallisuus tilanne, rikollisuus, vaaralliset eläimet, eksoottiset taudit ja sairaudet, hygienia ongelma, köyhyys ja köyhyydestä johtuvat ongelmat kuten varastelu ja turistien huijaaminen ja monta muuta seikkaa. Sitä vanhemmiten tykkää turvallisuudesta ja intia ei sitä tarjoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. On paha maa jossa ihmisellä ei ole arvoa. Ellet ole korkeassa asemassa.

Oksettaa miten tyttöjä ja huono-osaisia kohdellaan.

Lisäksi kaikki kaupan, myös antibiootit ja sen takia siellä luodaan antibioottiresistenttejä bakteereja meidän kaikkien riesaksi.

Ihan hanurista koko maa.

Paitsi hyvä ruoka.

Vierailija
4/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran käynyt ja tulipa sellainen fiilis, että jos helvetti on olemassa, se on Intia.

Pahempi ehkä oli vielä Nepal, Katmandu. Yli voin lentää mutta en halua edes välilaskua Intiaan.

Vierailija
5/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen kämppis on intiafriikki. Sillä on sieltä sairaus, jonka takia pitää ottaa pillereitä koko loppuelämä. Tiedän myös ihmisen, jonka jalat piti poistaa Intiasta saadun sairauden takia. Minä en ainakaan koskaan mene sinne.

Vierailija
6/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tällä palstalla kyselet maista, saat 100 mielipidettä ihmisiltä jotka eivät koskaan ole käyneet koko paikassa ja muodostaneet mielipiteensä muiden levittämien mielikuvien pohjalta. Nykyisin ihmiset kuvittelevat että heidän mielipiteensä on arvokkaita tai faktaa. En ole itse käynyt, joten en sano maasta mitään. 

Vierailija
7/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella myrkyllinen maa. Kaikki ympäristöasiat ihan retuperällä ja myrkyllisiä kemikaaleja ilmassa, maassa ja vedessä. Sairaalaan ei kannata siellä joutua. Muita vikoja en keksi. Näkemisen arvoinen ehdottomasti ja ehkäpä kannattaa suunnata pohjoisitään, jossa em ongelmat ei näy ihan niin räikeinä.

Vierailija
8/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ompa masentavia kommentteja.

Kyllähän Intiaan hinkuvan on varauduttava siihen, että juurinmikään ei ole siellä kuten täällä Pohjoismaissa.

Varautumisestakin huolimatta on odotettavissa kulttuurishokki.

En oli itse mikään intiafriikki, vaan se oli yksi niistä kohteosta joihon halusin matkustaa vähän yli kolmekymppisenä naisena.

Matkustin sinne yksin ja reissasin ympäri paria pohjoista osavaltioita kuukauden ajan.

Matka kävi usein hermoille ja ikävöin kotiin, mutta olin samalla joka päivä kiitollinen siitä, että uskalsin sinne lähteä.

Joka päivä näki tai koki jotain mikä on jäänyt mieleen loppuelämäksi. Monesti tunsin olevani kuin sadussa tai seikkailussa.

Kännejä ei tietenkään yksin matkustavana naisena vedetä. Vaikka kukaan ei käskenyt pitämään huivia, niin on hiusten peittäminen fiksuinta. Niinä kahtena kertana kun erehdyin olemaan ilman, seurasi häirintää.

Suosittelen ehdottomasti Intiaa matkakohteena.

ÄLÄ syö junassa tai linja-auto saa tarjottavaa ruokaa, vaikka näyttäisi kuinka siistiltä. Älä myöskään juo pyhästä lähteestä hehe... Just don't.

Varaudu ja valmistaudu matkaan lukemalla matkaoppaita ja matkablogeja ja mene!

Vierailija
9/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taj Mahal olisi upea nähdä omin silmin. Ja käydä Balilla. Muuten en kyllä lähtisi kiertelemään Intiaa juurikin turvallisuussyistä. Olen myös sen verran mukavuudenhaluinen että ajatus kaiken maailman eksoottisista taudeista, kauhuripulista, joka puolella vaanivista varkaista jne. ei kuulosta järin rentouttavalta lomamatkalta. Lisäksi en kestäisi nähdä läheltä sitä hirvittävää kurjuutta ja köyhyyttä :(

Vierailija
10/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahempi ehkä oli vielä Nepal, Katmandu. Yli voin lentää mutta en halua edes välilaskua Intiaan.

Kathmandu on kyllä paha. Korkealla ilma on ohutta ja koko kaupunki on laakson pohjalla, jonne pakokaasut ja saasteet kasaantuu.

Monet Nepalin pikkukaupungit varsinkin vuorilla on mielestäni kylläkin todella idyllisiä.

Vierailija
11/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älytöntä köyhyyttä ja sairautta ja mittavaa rikkautta samalla silmäyksellä. Avun pyytäjiä on.

Vierailija
12/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä haju, saastunut ilma (aurinko ei näy sen harmauden takaa), ihmisiä ihan saatanasti 30 sentin päässä ihan joka paikassa, kerjäläisiä, lehmiä ja rottia kadut täynnä. Pötsi sekaisin (tai jopa sairaalareissu) monta viikkoa sen jälkeen. Ei koskaan enää (pakko oli käydä työreissulla).

Vierailija
13/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aina kiinnostavaa nähdä omasta elinympäristöstä poikkeavia paikkoja. Olen käynyt muutaman kerran Intiassa, ekan kerran 90-luvulla. Matkat ovat olleet ikimuistoisia ja mitään pahaa ei ole tapahtunut. Todella kiehtova maa, upeaa nähtävää.

Vierailija
14/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taj Mahal olisi upea nähdä omin silmin. Ja käydä Balilla. Muuten en kyllä lähtisi kiertelemään Intiaa juurikin turvallisuussyistä. Olen myös sen verran mukavuudenhaluinen että ajatus kaiken maailman eksoottisista taudeista, kauhuripulista, joka puolella vaanivista varkaista jne. ei kuulosta järin rentouttavalta lomamatkalta. Lisäksi en kestäisi nähdä läheltä sitä hirvittävää kurjuutta ja köyhyyttä :(

Miten Bali liittyy Intiaan? Sekoititko Goaan?

Vierailija
15/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveä haju, saastunut ilma (aurinko ei näy sen harmauden takaa), ihmisiä ihan saatanasti 30 sentin päässä ihan joka paikassa, kerjäläisiä, lehmiä ja rottia kadut täynnä. Pötsi sekaisin (tai jopa sairaalareissu) monta viikkoa sen jälkeen. Ei koskaan enää (pakko oli käydä työreissulla).

Rottia näkyi illan hämärryttyä, mutta rottia on kyllä ihan jokaisessa kaupungissa, myös esim Espoossa. Lehmät kuuluvat Intian katukuvaan, tuskin tuli yllätyksenä, ei niin tietämätön voi olla. Ihmisiä suurkaupungeissa on paljon. Intiassa on muutakin kuin suurkaupunkeja ja jotkut jopa tykkäävät ihmisvilinästä.

Vierailija
16/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt useasti. Ei sovi kaikille. Suurissa kaupungeissa siellä en viihdy minäkään, mutta niistä pääsee aina pois jos haluaa. Olen mies, joten kiimaiset ukkelit eivät kovin usein haittaa.  Turvallisuus on suht ok. Suurin vaara matkailijalle on liikenne, joka on täysin älytöntä sekoilua.

Vierailija
17/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran käynyt, se riittää. Hämmentävä matka, koska liikaa negatiivisia kokemuksia ja ympäristössä liian paljon likaisuutta ja kaoottisuutta. Loppuelämän vaikutus: en enää ikinä syö intialaisittain maustettua ruokaa.

Vierailija
18/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti, maailmankaikkeuden perseläpi! Jos henkilöpalvontakultti kiinnostaa, niin Äiti Amman asramissa voi vierailla. Paskaista sielläkin on, mutta menettelee joten kuten.

Vierailija
19/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiassa lapsista kokee välivaltaa 80 %, seksuaalista väkivaltaa 60 %. 

Tämä kertoo siitä maasta kaiken tarpeellisen. 

Vierailija
20/56 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten asema on surkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi