Kujalla podcast:kotiäitiä ei hakata, uraäitiä helpommin
Tässä uusi podcasti naisten lähisuhdeväkivallasta- suuri ongelma Aune Flinkin mukaan. Hän on hoititieteen DOSENTTII THL ssa. Hänellä oli uusia tutkimuksia miksi vaimoa hakataan. Perusyy on naisten tasa arvon kasvu. Miehet tuntee huonoutta kun vaimo puhuu ja määrää kotona vaikka on väsynyt töistään. Aune Flinkista mies saisi olla johtaja koska mies on aina voimakkaampi. Naisen ollessa heikko ja tunteiden vietävissä. Pitäiisi pitää naiset kotona jolloin jää aikaan hoitaa koti.
Kuitenkin kotiäidit saa usein kotona väkivaltaa taloussyistä jos rahanhankinta on yksin miehelle kaadettu.
Aune toi hyvät puolet patriarkaalisuudesta. miehet kaatui maan puolesta.
Onkohan Aune oikeassa. Eikö kotona hakata kotiäotiä-
Kommentit (57)
Aunehan sanoi että hakkaamiseen on muitakin syitä kun äidin työ. Sukupolvien riidat, mielenterveysvaivat, luonne, ulkoa tulevat paineet, liian suurett odotukset.
Aune pyrkinee ajamaan vanhoja roolimalleja mies tuo rahat ja nainen palvelee kotona.
Luonne. Siinähän se on sanottu. Jotkut vaan on pahoja.
vastustaaako tämä naisten työtä.
Olin 5 v kotiäiti. Leivoi lihoin pyykkäsin leikkasin pupunkorvia ja leikin barbeilla. Pyykkäsin imetin ja luuttusin 5v. Kerran mies tuli kotiin ka sanoi ettei enää jaksa. Hänell' onkaikki vastuu ja velat ja suuret odotukset minulta. Hän ei enää jaksa ylläpitää kun roikun hänessä. Puhuimme viikon. Lapset oli jo koulussa. Päätimme että lähden töihin. Minulla oli hyvä koulutus ja saan yhtä hyvää palkkaa. Elämämme onnyt helpompaa ja luovuimme eroaikeista.
Naisvihaa. Kujalla on fundamentaaliuskovien paikka.
kotiäitiys on aika lyhyt niin mitä tekee loput 50 v. eläke huono.
aune ei anna ratkaisua kotiäidin talousmurheisiin
Miksei tää nainen ole itse kotona
Akateeminen nainen puhuu muijasta
Mies on Aunen mukaan vahvempi, nyt voi osoittaa kun rintama voi odottaa
Uskon kristillisen foorumin pyrkivän palauttamaan naisett pois töistä.
Agendaa ajetaan. Vruum, vruum, tööt.
Kotiväkivallan syyt ovat ihan muualla.
vaikeat ajat tuottaa vahvoja miehiä
mieheni sanoi että haluaa naisen joka tekee sitä mitä haluaa. Olen menestynyt töissä jaj kaikki mennyt hyvin.
Aune Flinkillä hyviä pointteja mutta ihmeen paljon käskee kotiin. Miten perhe elää
Kujalla jutut on aina tommosia. Mies on raamatullinenvahva johtaja, nainen alistuu
Ihan outoa että THL verorahoin tuettu laitos vastustaa uranaisia.