Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiitos kpäänaapureiden ei tullut sitten viime yönä nukuttua muutamaa tuntia enempää

Vierailija
28.02.2023 |

Miksi aikuisten ihmisten pitää huutaa, nauraa, karjua ja kiljahdella tasaisin väliajoin koko yö? Eikä ollut mitään se.ksihuutoja, eikä riitaa, paremminkin että pelataan jotain tietokonepeliä ja huudetaan sille! Mikä €@# on päässä vikana ettei osata ajatella että talossa asuu muitakin? Eihän sitten kuulokkeet päässä huutamiselta huomata jos joku käy oven takana huomauttamassa.

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi nukkua korvatulpat korvissa? Miten te heräätte puhelimen herätykseen? Entä jos olisi pakko herätä esim. naapurin palovaroittimen äänen kuullessaan tai jos joku murtautuisi kotiin?

Ei tulisi ikinä mieleenkään nukkua korvatulpat päässä.

Minä olen nukkunut jo viisi vuotta tulpat korvissa, enkä osaisi enää nukkua ilman niitä. Minulla on univaikeuksia ja olen todella herkkä äänille. Joten kun talossa, missä asun, on unohdettu vissiin äänieristykset taloa rakennettaessa (70-luvulla), niin ei nukkumisesta tulisi mitään, kun kaikki kuuluisi naapureilta. Puhelin on vieressä yön ja siinä hälytys, joten kyllä sen pirinän kuulee. Yhden kerran olen nukkunut niin sikeästi, että hälytys jäi välistä, mutta onneksi silloin olin vapaalla, eikä haitannut. 

Eikä käyttämäni tulpat kaikkea eristä. Mm. kuulen, kun aurausautot aamulla liikkuvat pihassa (asun 3. kerroksessa ja silti kuuluu tänne vaimeana) ja kuulen kun naapuri kolauttaa aamulla ulko-ovensa kiinni. Toki siinä vaiheessa unikin on kevyempää, joten siksi havahdun ääniin. Isommat äänet ja kolahdukset kuuluvat myös tulppien läpi, joten aika varmasti heräisin erilaisiin hälytys- ja murtoääniin. 

Halvan vuokran takia tässä vielä asun ja kärsin, mutta kunhan saan opiskelut hoidettua ja pääsen työelämään, niin satavarmasti hankin vaikka 20 neliöisen rämämökin, missä saan asua rauhassa omissa oloissani, eikä tulppia tarvitse. 

Vierailija
62/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvien tukkiminen vahingoittaa niitä ja aivoja jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitus isännöitsijälle. Ei ole normaalia elämisen ääntä. Kuka suostuu aina nukkumaan korvatulpat korvissa?

On, ihan normaalia elämisen ääntä.

Ei ole. Kerrostaloissa on hiljainen aika yöllä. Silloin normaalit elämisen äänet ovat, ihan lainkin mukaan, esimerkiksi vessassa käynti.

Yöllä saa mm käydä suihkussa ym

Sitähän juuri sanoin. Normaaleiksi elämisen ääniksi yöllä katsotaan esimerkiksi vessassa tai suihkussa käynti. Ei huutaminen, juhliminen, yms.

Näin on. Miten tämä voi olla joillekin niin vaikeaa ymmärtää Ja kuinka helvetissä joku jaksaa kuunnella kun naapuri yöaikaan ujeltaa kämpässään kuin mikäkin vajaa idiootti.

Vierailija
64/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitus isännöitsijälle. Ei ole normaalia elämisen ääntä. Kuka suostuu aina nukkumaan korvatulpat korvissa?

Ei ole. Kerrostaloissa on hiljainen aika yöllä. Silloin normaalit elämisen äänet ovat, ihan lainkin mukaan, esimerkiksi vessassa käynti.

Yöllä saa mm käydä suihkussa ym

Sitähän juuri sanoin. Normaaleiksi elämisen ääniksi yöllä katsotaan esimerkiksi vessassa tai suihkussa käynti. Ei huutaminen, juhliminen, yms.

Sp ei kuvannut juhlimista tai huutamista vaan ihan perus oleilua.

Vierailija
65/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois. Minä ainakin kuuntelen musiikkia öisin kerrostalossa jos se sinua harmittaa niin mene muualle. Taidat olla kateellinen vain koska saan nukkua puoleen päivään ja itse joudut kitkuttelemaan jossain alepan kassalla 06:00

Vierailija
66/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvia ei pidä tukkia pitkäksi aikaa. Nenä ja korvat on yhteydessä ja kun ilma ei kierrä niin poskiontelotulehduksen riski nousee. Lisäksi on meitä, joilla esimerkiksi korvissa on sellaista vaivaa ettei niihin voi laittaa korvatulppia. Yöllä ei ole pakko huutaa, ei huudattaa musiikkia eikä pelikonetta. Yöllä nukutaan ja ollaan hiljaa. Jos olet yöhuutaja niin tuolla on hylättyjä torppia keskellä peltoja ja metsien reunoissa mihin voi muuttaa varmasti vuokralle ja siellä saa elää kirjaimellisesti kuin pellossa välittämättä muista.

Vierailija
67/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissat meluaa öisin. Siitä kuuluu tömähdys kun kuuden kilon kissa hyppää kiipeilypuu ylimmältä tasolta lattialle. Juoksevat rallia pitkin kämppää ja saattavat pudotella asioita jos on jäänyt tasoille. Tähän ei auta vaikka kuinka leikittäisi illalla ennen nukkumaanmenoa, aamuyöllä alkaa ralli.

Vierailija
68/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta pois. Minä ainakin kuuntelen musiikkia öisin kerrostalossa jos se sinua harmittaa niin mene muualle. Taidat olla kateellinen vain koska saan nukkua puoleen päivään ja itse joudut kitkuttelemaan jossain alepan kassalla 06:00

Minulla on sydänvika ja jos en saa nukuttua yöllä niin sydänkohtauksen riski nousee. Vaikka et välitä siitä sosiopaattinen paskapää niin voisit ajatella muitakin. Minulla on ollut kaltaisesi naapuri ja se on ollut hilkulla ettei tullut mentyä kirveellä oven läpi sammuttamaan sitä meteliä, kun ei syke enää laske alle 160  lyönnin levossa kaltaisesi takia

Vierailija
69/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin jonkin aikaa pienkerrostalossa, jossa seinänaapuripariskunnan ammattina oli täyspäiväinen juominen. Naisoletettu jankutti ja huusi korvia raastavalla äänellä rappukäytävässä ja miesoletettu vastasi kiroillen. Soittivat sähköpianoa yöllä, karjuivat toisilleen, yrjösivät parvekkeelta alas, kusivat rapun eteen ja vetivät röökiä porraskäytävässä. Välillä alakerran naapuri soitti poliisit, jotka veivät yleensä daamin mukanaan. Häiritsevästä elämästä valittaminen oli tehty taloyhtiössä niin työlääksi (monisivuinen printattava kuponki, johon olisi pitänyt liittää tarkkoja kellonaikoja mm viranomaisten käynneistä ym.), ettei siihen ihan kevyesti lähtenyt. Möykkänaapureille huomautettiin asiasta monta kertaa, mutta se oli kuin vastatuuleen kusemista.

Vierailija
70/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sydänvika ja jos en saa nukuttua yöllä niin sydänkohtauksen riski nousee. Vaikka et välitä siitä sosiopaattinen paskapää niin voisit ajatella muitakin. Minulla on ollut kaltaisesi naapuri ja se on ollut hilkulla ettei tullut mentyä kirveellä oven läpi sammuttamaan sitä meteliä, kun ei syke enää laske alle 160  lyönnin levossa kaltaisesi takia

Maksan tästä kallista vuokraa joten pidätän oikeuden käyttäytyä kuten haluan. Päivärytmini on eri kuin sinulla ja sinä et määräile minun elämän kulkua koska et maksa palkkaa saati asumistanikaan.

Vierailija
71/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapurisopu olisi hyvä, mihin purkaisimme kaikki patoutuneet vihantunteet?

Sama toistuu työpaikoilla. Aina piisaa joku, joka ei jonkun mielestä toimi oikein ja sota on valmis.

Vierailija
72/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta väärään vuorokaudenaikaan.

Vierailija
73/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalliit asuinalueet ja omistusasuminen ei sekään tuo helpotusta.

Riitaa syntyy sielläkin.

Ehkä kyse on suomalaisesta luonteesta. Ei siedetä muita ja kateuskin kalvaa. Pohjanmaa täynnä besservissereitä.

Vierailija
74/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos seinä naapuri sinunko parvekella lenkkisaunan jälkeen tupakoitiin talossa jossa parveketupakointi kielto? Kiitos sinulle toinen naapuri kun tupakoit parvekella virka ajan jälkeen illala,samaa taloa.Laiskutasi nostat roskapussit parvekeelle jossa on kissasi kuset ja paskat.Ne haisee läpi useaman parvekeen paskalle,kuin tupkkas haju.Kun et saa laistuksia auki 24 kk. 24h.Ettei kissa karkaa.Meri selityksesi aina kaiken,kun toimit väärin..

Jos oikein yrität, niin saat varmasti vielä muutaman virheen lisää mahtumaan viestiisi.

Vierailija
75/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksan tästä kallista vuokraa joten pidätän oikeuden käyttäytyä kuten haluan. Päivärytmini on eri kuin sinulla ja sinä et määräile minun elämän kulkua koska et maksa palkkaa saati asumistanikaan.

🙂 Totuus: vuokralla jossain halvassa läävässä, muuta elämänsisältöä ei ole kuin nettiin trollaaminen.

Vierailija
76/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliit asuinalueet ja omistusasuminen ei sekään tuo helpotusta.

Riitaa syntyy sielläkin.

Ehkä kyse on suomalaisesta luonteesta. Ei siedetä muita ja kateuskin kalvaa. Pohjanmaa täynnä besservissereitä.

Tai sitten on vain luonnotonta tunkea 100kpl älykkyysrajoitteista ihmistä 15x10x20 betonikuutioon, ja olettaa että siitä seuraisi mitään positiivista.

Vierailija
77/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä nyt ei aukene sulle? Taloyhtiöissä on järjestyssäännöt ja niitä pitää noudattaa tai tulee lähtö. Ei julkisilla paikoillakaan saa metelöidä mielensä mukaan yöllä tai pitää ainakin hankkia viranomaislupa, jota ei ihan kaikille myönnetä. Sulle taitaa putkassa vietetyt yöt olla tuttuja.

Vierailija
78/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto poliisille ja ilmoitus isännöitsijälle. Näitä muutama ja asia hoituu kuin itsestään. Kannattaa myös äänittää ja säilyttää äänite liitteeksi tarvittaessa.

Vierailija
79/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvatulppia saa apteekeista, marketeista ja usein myös Lidlistä.

Eikä saa. Ne joutuu ostamaan ja maksamaan.

Vierailija
80/83 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä tällaisissa keskusteluissa AINA mölyäjät tulevat ylimielisesti ilmoittamaan, miten meidän rauhassa elävien tulisi muuttaa korpeen asumaan. Niin tyypillistä, että asiallisesti olevien tulee muuttaa tapojaan, eikä näiden mölymaisojen ja -mattien.

Joudun itsekin nukkumaan joka yö tulpat korvissa. Siihen jatkuvaan kolisteluun ja muuhun meteliin herkistyy, ihan päiväsaikaankin. Haaveilen että pääsen muuttamaan tästä läävästä joskus pois omaan rauhaan. Omakotitaloja pystyy vuokraamaankin, niitä ei ole pakko ostaa omaksi jos ei rahat riitä. Ihan vinkkinä kanssakärsijöille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme