Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?
Kommentit (996)
Irlannin länsirannikko, varsinkin Mayo. Upeat maisemat, pitkät upeat hiekkarannat, hiekkadyynien, vuoret, jyrkänteet, historia. Sekä ennenkaikkea ystävälliset , rennot, helposti lähestyttävän hauskat ihmiset.
Iso-Britannia. Siellä kävin yli 30 kertaa lomamatkalla, kunnes Brexit lopetti vapaan liikkuvuuden.
Kalifornia, USA. Siellä kävin useamman kerran (alle 5 vierailua) kunnes kyllästyin paikallisen tippauskulttuurin. Jengi kärkkyy juomarahaa joka paikassa: hotellissa, ravintolassa, taksissa. Työnantajat maksavat huonoa palkkaa, joten minä en halua olla mukana rahoittamassa tuota kikkailua. Voin kyllä antaa tippiä, mutta vain silloin kun palvelutaso on erittäin hyvä.
Rooma. Myös San Fransisco, mutta niin kallis ja pitkä matka, ettei siellä meikäläisen tuloilla jatkuvaan ravata
Teneriffa. Ei ne rantakohteet, vaan koko saari. Nähtävää, koettavaa ja tekemistä laidasta laitaan.
Rodos. Koska se nyt vaan on kohde, johon pääsee monena päivänä viikossa kesäkaudella, kentältä keskustaan pääsee nopeasti ja rantoja ja baareja riittää moneen makuun. Jos nyt pakko on jotain historiaa tai nähtävyyksiä nähdä, niin niitäkin löytyy ihan tarpeeksi. Monien mielestähän Rodos on junttikohde, mutta itselle se, että kaikki toimii on oleellisempaa kuin se, että onko paikka nyt niin hirveän trendikäs. Aikoinaan tuli Turkissakin lomailtua useasti, mutta nykyään se on Erdoganin myötä sellainen muslimitakapajula, ettei paljon nappaa lähteä, kun joka paikassa yritetään kusettaa länkkäriä.
interrail (myös 60+) ja euro domino ovat kuskanneet minua ympäri Eurooppaa. Berliini, Muenchen, Venezia(kuin museo koko kaupunki). Encounter Overland vei parikin kertaa läpi Afrikan. eli terveisiä täältä jostain - nytkin.
Kun Euroopan paikat oli koluttu vuosien varrella, kohteeksi tuli Aasia. Jenkit eivät niinkään kiinnostaneet. Aasiassa ehdottomasti Bali, Singapore, mutta muita seikkailuun mm Bangkok, ja samalla matkalla jokin rantakohde aina. Bangkokia parempi on Saigon (Ho Chi Minh City) , joka on kauniimpikin kaupunki ranskalaisten perintönä.
Vierailija kirjoitti:
Kotiin olen palannut joka matkalta.
Minä myös, se on ylivoimaisesti suosituin matkakohde.
Pariisi, Lontoo, Alpit, eri kotimaann kohteet, kuten Imatra ja Lappeenranta ja Lappi.
Edinburgh sekä samoilla reissuilla käyty monesti myös muualla Skotlannissa
Euroopassa Irlanti ja kauempana Japani ollut sellaisia missä olen käynyt useamman kerran ihan siksi että tykkäsin niin paljon.
Yleensä on pyrkimyksenä koluta uusia paikkoja, mieluummin kuin palata tuttuihin. Kovin harva on sellainen, mihin tulee palattua uudestaan samaan paikkaan. Lähellä olevissa kohteissa on toki paljon useaan kertaan koluttuja paikkoja (Tallinna, Pärnu, Tukholma, Kööpenhamina jne. jne.)
Italiassa olen reissannut usealla kerralla yhteensä toistasataa yötä. Melkein aina on kuitenkin löytynyt uusi kohde, mutta kaksi on sellaisia mihin on tullut palattua useasti ja mielelläni menen vieläkin uudestaan: Rooma ja Como-järvi.
Euroopan ulkopuolelta ei taida olla useampia kertoja käytyjä paikkoja kuin La Diguen saari Seychelleillä. Upea paikka.
Teneriffalla on tullut käytyä useamman kerran. Rantojen ja suomibaarin sijaan olen vuokrannut auton ja ajellut pitkin saarta maisemia katselemassa ja kuvaamassa, sekä käynyt patikkapoluilla kävelemässä. Dashcam vuokra-auton tuulilasissa on myös tuottanut ajovideoita muistoksi lomista. Jos Norjassa on komeat vuoristomaisemat ja tiet, Teneriffalla nekin on potenssiin kaksi!
Vierailija kirjoitti:
Ho Chi Minh city on yksi harvoista paikoista, joihin itse en matkustaisi uudelleen. Kahdessa viikossa siellä oli melkein 14 päivää liikaa.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Iso-Britannia. Siellä kävin yli 30 kertaa lomamatkalla, kunnes Brexit lopetti vapaan liikkuvuuden.
Kalifornia, USA. Siellä kävin useamman kerran (alle 5 vierailua) kunnes kyllästyin paikallisen tippauskulttuurin. Jengi kärkkyy juomarahaa joka paikassa: hotellissa, ravintolassa, taksissa. Työnantajat maksavat huonoa palkkaa, joten minä en halua olla mukana rahoittamassa tuota kikkailua. Voin kyllä antaa tippiä, mutta vain silloin kun palvelutaso on erittäin hyvä.
Mua auttoi ymmärtämään se, että ilman tippiä hinnat olisivat kalliimmat.
Hyvää palvelua Amerikassa saa onneksi jactippaus kannustaa jatkamaan.
Maassa maan tavalla
Ho Chi Minh city on yksi harvoista paikoista, joihin itse en matkustaisi uudelleen. Kahdessa viikossa siellä oli melkein 14 päivää liikaa.