Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?
Kommentit (996)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon näköjään vielä matkustellaan, vaikka ilmasto lämpenee...No, muut voi tehdä ne ekoteot.
Olen tehnyt sen suurimman ekoteon, eli voin matkustaa hyvällä omallatunnolla.
Sama täällä. Lapset jäi omasta tahdosta tekemättä. Ei ole huono omatunto matkustamisesta.
Toinen, avoimesti läpeensä itsekäs. Tuskin jätit lisääntymättä ilmastollisista syistä.
Berliini, New York ja Toronto. Noissa kaikissa on vain sitä jotain sytyttävää, jota ei voi muille selittää.
Vierailija kirjoitti:
35 maata käyty. Kauneimmat maisemat Etelä-Kiinassa. Italian Piemonte ja Toscana myös upeita. Mukavin tunnelma ja meininki Berliinissä. Paras ilmasto ympäri vuoden Floridassa. Tyylikäs ja "helppo" lomakohde Meloneras Gran Canarialla. Urbaani syke ainutlaatuisin New Yorkissa. Siinäpä poimintoja.
Enpä tuolla 35 maalla vielä kauheasti elvistelisi!
Italiaan! Toscana, Rooma ja järvialua! Ihania kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Berliinissä käynyt kolme kertaa.
Sinne haluan vielä mennä.
Sama ja kerratkin ovat samat. Nähtävää riittää.
Berliini on kova. Siellä on aina uusia juttuja: bileitä ja kojuja. Nähtävää ja touhuttavaa.
Ennen tuli ravattua siellä lähes kuukausittain. Ilmastonmuutos on hieman nyt jarrutellut. Yhden pitkän viikonlopun kävin tänä vuonna. Lopetan tuon ramppaamisen. Kesällä meinaan kuukauden pari Berliinissä viettää.
N50
Mallorcalla olen käynyt useasti, aina löytyy katsomista ja kokemista. Tallinnassa ja Tukholmassa myös olen käynyt useamman kerran. Rakastan museoita, kirkkoja. Japaniin lähtisin uudestaan. Kreikkassa olen myös käynyt useamman kerran, eri paikoissa vain ja tarkoitus lähteä syksyllä taas Kreikkaan. Pidän myös espanjalaisesta ja kreikkalaisesta ruuasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon näköjään vielä matkustellaan, vaikka ilmasto lämpenee...No, muut voi tehdä ne ekoteot.
Olen tehnyt sen suurimman ekoteon, eli voin matkustaa hyvällä omallatunnolla.
Sama täällä. Lapset jäi omasta tahdosta tekemättä. Ei ole huono omatunto matkustamisesta.
Toinen, avoimesti läpeensä itsekäs. Tuskin jätit lisääntymättä ilmastollisista syistä.
Huolehdi sinä vaan omasta lävestäsi.
Lapset jätettiin tekemättä koska niitä ei haluttu. Helpompi matkustellakin ilman mukuloita😉.
Lontoo. Olen onnekas, sillä asun hyvin lähellä sitä. Käyn vähintään kerran pari kuukaudessa. En koskaan viikonloppuisin, sillä rakastan rauhallisempaa menoa, sitä ettei museoihin ole jonoja, näen pubeissa ja ravintoloissa muutakin kuin ihmismassat ja voin arvostaa arkkitehtuuria ja ilmapiiriä ilman ihmisiä. Lontoossa voi olla juuri sellainen kuin on (tai haluaa olla), menen usein drag-queeninä tai erittäin hyvin pukeutuneena, frakit ja kaikki. Joskus naamiais-asussa. Ihmisten kanssa voi puhella tai olla puhelematta, fiiliksen mukaan. Toisinaan otan mukaan salkun ja menen puvussa, leikin olevani töissä siellä. Menen aamujunalla ja sitten samoilen salkkuineni pitkin Lontoon katuja, katselen muita pukumiehiä ja -naisia ja pohdin, missä he ovat töissä. Piipahdan Gordon's Wine Barissa, koska siellä ei ole vielä juuri ketään. Siemailen häkellyttävän kohtuuhintaista viiniä ympäristössä, jollaista ei ole missään. Istahdan Klipperin kyytiin, ja matkustan Battersean puistoon. Rapsuttelen muutamaa spanielia, jotka tulevat tervehtimään. Nousen hissillä huvikseni Aqua Shardiin ja juon martinin. Sitä nauttiessani katselen Lontoota kolmannestakymmenennestäensimmäisestä kerroksesta. Bussien punaiset kyljet näkyvät Tower Bridgellä, Thamesin saasteisen ruskea vesi muuttuu illan hämärtyessä ja toisenkin martinin kadotessa salaperäisen mustaksi ja välkehtiväksi. Kävelen joen vartta Blackfriarsille päin ja pysähdyn Founders Armsiin. Ulkotulet lämmittävät, ja vaikka on keskiviikko, on terassilla runsaasti väkeä. Kuulen tasaisen puheen sorinan kunntelematta sitä, St Paul on valaistu ja hohtaa alkavassa yössä mystisen arvokkaana. Borough Marketin kojut ovat tyhjillään tai poissa, ja kuljen autioita käytäviä pitkin hallin läpi. Huomenna se on jo aamuvarhain täynnä kuhinaa ja odotuksen sekaista puuhastelua. Sieltä saisi muhkeita pullia, valtavia kroissantteja, ruisleipääkin. Joskus olen ostanut juustoja, leikkeleitä ja hedelmiä, noussut Klipperin kyytiin ja matkustanut jokea pitkin Greenwichiin. Puiston korkeimmalla kohdalla olen eväitäni syöden katsellut itä-Lontoon uhkeita toimistorakennuksia ja rapsutellut niitä kymmeniä koiria, jotka Greenwichin hulppeaan puistoon ovat päässeet ulkoilemaan. Voisin kertoa Churchill Armsin kummallisista illallisista, Sohon peittelemättömistä (ja joskus pelottavistakin) ilta-kabareista tai hetkestä, kun seisoo Royal Victoria Docksilla ja Cityyn saapuva lentokone tuntuu laskeutuvan päälle. Parin vuosikymmenen jälkeenkin, joka ikisellä reissulla, eteen tulee jotain uutta.
Peking, yli 20 kertaa. Dallas, reilun kymmenen. Työmatkoja :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Britanniassa olen käynyt toistakymmentä kertaa. Lontoo on suosikkikaupunkini, mutta sen lisäksi myös Walesissa ja Skotlannissa.
Yksinhuoltajana 90-luvulla Kreikan saaret olivat helppo ja turvallinen kohde lapsen kanssa. Yhdeksän tai kymmenen kertaa käytiin eri puolilla, aina eri saarella tai ainakin eri kohteessa (Kreeta oli ainoa saari, jossa käytiin kaksi kertaa, ensimmäisellä kerralla Rethymnonissa ja toisella jossain saaren itäpäässä).
Viroon tulee tietysti palattua useamman kerran vuodessa ihan vain siksi, että se on niin lähellä.
Aika paljon olet yh:ksi matkustellut, menikö elarit reissuun ja sitten syötit lapselle kaurapuuroa kotona? Vai oma iskäsikö maksoi matkat?
Mikä sua vaivaa? Eikö yksinhuoltajat käy töissä? Tarviit puolison, että pärjäät?
Ohis, joka reissais paljon lapsuudessaan ysärillä opettajaäitinsä kanssa.
Parga Kreikassa on mukava paikka aurinkoenergian varastointiin. Ranskassa Normandian seutu.
Rooma, Napoli ja Wien, en voi unohtaa ja oma tunnelmansa jokaisessa.Tykkään kaupungeista.
n. 100 kertaa oon pannu meneen pattayalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinki. Mahtava paikka.
Oletteko jostain Vantaan Korsosta kotoisin 😄
Tuskinpa vaan. Itse asun Helsingissä, ja todellakin löydän täältä jatkuvasti uutta tekemistä.
Miksi jotkut alapeukuttavat?
Rahattomina kateellisina, ilmastotiedostavina, oma maa mansikka -henkisinä vai miksi.
Kerro, alapeukuttaja, motiivisi.
Käyn sekä uusissa että jo käymissäni kohteissa. Yksi kerta on vain pintaraapaisu.
Pohjois-Kreikka, Pohjois-Italia ja Ranska ovat ne rakkaimmat.