Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?
Kommentit (1089)
Vierailija kirjoitti:
Madeiralla olen käynyt useamman kerran.
Sama täällä, 6 krt käynyt. Madeiran upean vehreässä luonnossa kun on kävellyt, niin sen jälkeen ei oikein mikään näytä miltään.
Tietysti joku voi tykätä kuivemmista ja karummista maisemista, makuasioita nämä.
Terv. 40 maata kolunnut
Vierailija kirjoitti:
Nama länsi euroopan maat, mutta Israel on ehdottomasti se minne olen tehnyt kait 13 matkaa.
Pisin 3kk. Joskus hotelleissa joskus yksityisilla majoittuen.
Seuramatkalla bussilla myos Betlehem, Jeriko.
Jokapuolella Israelia omatoimimatkoilla. Eilatissa sukeltaminen delfiinien seurassa.
Ehdottomasti eniten kiinnostaa Jerusalem. Sen 3000 v. historiassa on monenlaista kohtaloa.
Sen torit, vanha kaupunki, itkumuuri.....
Tunnen erään Israelin ystävän joka on käynyt maassa yli 50 kertaa. Ei kuulemma muualle halua. Vähän ihmettelen, pyhiinvaellustako vai mitä ihmettä?
Minä olen käynyt 4 krt Israelissa. Jerusalem upea, mutta ihmiset vähän tympeitä ja ylpeitä.
Kerran voisin siellä vielä käydä jos sota loppuisi.
Vierailija kirjoitti:
En pidä suurista kaupungeista, etenkään jos ne ei ole meren rannalla.
Buenos Aires on poikkeus. Olen käynyt siellä kymmenkunta kertaa, mutta silti se yllättää ja lumoaa aina. Lyhyt lauttamatka Uruguayn puolell
Onko Buenos Airesissa hyvä ilma, eli nimensä veroinen?
Suomessa Pohjois-Karjala, ulkomaista Kreikka koska on sopivan lähellä.
Colmar, Lyypekki, Praha, Hampuri
Kööpenhamina, Amsterdam, Lyypekki, Saksan monet kaupungit veihtelevasti (en tiedä kuinka monta kertaa olen käynyt missäkin, sillä ne tulevat ajomatkoilla vastaan), Uppsala, Tuhkolmakin ja Tallinna (tosin ehkä risteilyjen takia vain).
Pyramiditalot ovat Villeneuve Loubetissa rannan kohdalla. Nimeltään ne ovat Marina Baie des Anges. Rannan puolella on veneitä, ravintoloita ja kauppoja. Ihan kiva paikka.
Madeira. Siisteys, rauhallisuus, lyhyt lento--kaikki plussaa. Karpathos, puhtaimmat rannat ja turvallista kiertää pientä saarta. Ikä rajoittaa pitkiä matkoja, jotka jäävät seuraavaan elämään!
Teneriffan Puerto de la Cruzissa lomailemassa 2krt ja kolmannella kerralla jäin asumaan. Täällä oon nyt viidettä vuotta, joten kodilta jo tuntuu.
Tämä talvi tosin on ollut kylmin naismuistiin.
78 maata koluttuna ja taas Madeiralle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Madeiralla olen käynyt useamman kerran.
Sama täällä, 6 krt käynyt. Madeiran upean vehreässä luonnossa kun on kävellyt, niin sen jälkeen ei oikein mikään näytä miltään.
Tietysti joku voi tykätä kuivemmista ja karummista maisemista, makuasioita nämä.
Terv. 40 maata kolunnut
Madeira on ihana jos ei kaipaa uimarantoja. Upea luonto ja lämpötila sopii suomalaiselle. Paikalliset ihmiset kilttejä ja vaatimattomia. Hintataso on aika paljon edullisempi kuin Suomessa.
T.Useasti käynyt
AC kirjoitti:
Barcelona = ihana ranta alkukesästä. Aina tekemistä, näkemistä ja hyvää ruokaa.
Lontoo = ihanat museot ja musikaalit. Aina jotain uutta.
Pariisi = kaunis ja ihanaa ruokaa. Paljon museoita ja puistoja.
Barcelona on huono kaupunki. Kalliit vuokrat. Liikennesääntöjä ei kunnioiteta. Minut on hakattu barcelonassa ostoskeskuksessa.
Englanti, ainakin Hull oli homokammoisin paikka missä ikinä olen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut alapeukuttavat?
Rahattomina kateellisina, ilmastotiedostavina, oma maa mansikka -henkisinä vai miksi.
Kerro, alapeukuttaja, motiivisi.
Ilmastotiedostavana, eikö kerran vuodessa hupilentelyä riittäisi.
Tiedosravana ymmärrän että vaikka itse eläisin kuinka nuukaa ja kurjaa elämää tahansa se ei pelasta maapalloa.
Lopetan lentämisen heti kun USA, Intia, Kiina ja Venäjö lopettavat saastuttamisen...
Täyttä asiaa on kommenttisi.👍
Matkustelu on kuin itikanpissi Itämeressä, mitä saastuttamiseen tulee.
Vierailija kirjoitti:
AC kirjoitti:
Barcelona = ihana ranta alkukesästä. Aina tekemistä, näkemistä ja hyvää ruokaa.
Lontoo = ihanat museot ja musikaalit. Aina jotain uutta.
Pariisi = kaunis ja ihanaa ruokaa. Paljon museoita ja puistoja.Barcelona on huono kaupunki. Kalliit vuokrat. Liikennesääntöjä ei kunnioiteta. Minut on hakattu barcelonassa ostoskeskuksessa.
Englanti, ainakin Hull oli homokammoisin paikka missä ikinä olen ollut.
Jaah, no sitten taidankin lähteä tuonne Hulliin. Minulla ei varsinaista kammoa ole, mutta kyllähän se vaan jotenkin tympii, se vouhotus.
Madeira, Pariisi sekä Leipzig Saksassa.
Kotimaastakin löytyy kivoja paikkoja: Lappi eri vuodenaikoina, Kuopio ja Turku.
Vierailija kirjoitti:
Nama länsi euroopan maat, mutta Israel on ehdottomasti se minne olen tehnyt kait 13 matkaa.
Pisin 3kk. Joskus hotelleissa joskus yksityisilla majoittuen.
Seuramatkalla bussilla myos Betlehem, Jeriko.
Jokapuolella Israelia omatoimimatkoilla. Eilatissa sukeltaminen delfiinien seurassa.
Ehdottomasti eniten kiinnostaa Jerusalem. Sen 3000 v. historiassa on monenlaista kohtaloa.
Sen torit, vanha kaupunki, itkumuuri.....
Mullakin Jerusalem. Jännä yhdistelmä historian siipien havinaa ja modernia teknologiaa. Upea paikka, ja sopivan kotoinen suomalaiselle.
Madeiralla kävelyreittejä riittää. Sinne taas.
Ranska, Italia, Usa. Näihin aina palaan.