Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?
Kommentit (1089)
Nama länsi euroopan maat, mutta Israel on ehdottomasti se minne olen tehnyt kait 13 matkaa.
Pisin 3kk. Joskus hotelleissa joskus yksityisilla majoittuen.
Seuramatkalla bussilla myos Betlehem, Jeriko.
Jokapuolella Israelia omatoimimatkoilla. Eilatissa sukeltaminen delfiinien seurassa.
Ehdottomasti eniten kiinnostaa Jerusalem. Sen 3000 v. historiassa on monenlaista kohtaloa.
Sen torit, vanha kaupunki, itkumuuri.....
Madeiralla olen käynyt useamman kerran.
Omalle takapihalle. Mukavan hiljainen ja rauhallinen paikka eikö yhtään turistia lähialueella. Kaikki ihmiset kun on häädetty lähi tienoilta uhkaavasti lapiota pään päällä heilutellen ja uhkaavasti muristen.
Karpathos. Karua ja kaunista, korkeuseroja, turkoosi meri, hyvää ruokaa, lämpöä ja viilentävä tuuli.
Skotlanti, jotenkin se luonto ja ne vanhat linnat ovat sellainen yhdistelmä, etten kyllästy niihin koskaan. Useimmiten en käy samoissa kohteissa toista kertaa, vaikka sinänsä kohteesta pitäisinkin. Machu Picchu on kuitenkin poikkeus, siellä olen käynyt kerran ja haluaisin uudestaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tammisaari
Alkoi Paul Oxleystä v. 1981. Tammisaaren kaupunki saa kyllä kiittää.
Siis tuosta vuodesta alkaen haaveilin Tammisaaresta (ja tuohon aikaan myös Paulista). V. 1992 pääsin ekan kerran käymään.
Paul Oxley asuu nykyään Helsingissä.
Ainoastaan lapissa ja norjassa useita kertoja. Muualla vain kerran.
Japani tietenkin, erityisesti Tokio. Se on niin iso, ettei sitä pysty millään koluamaan läpi normaalilomalla.
Rooma, New York.
Rantakohteisiin en pääsääntöisesti palaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut alapeukuttavat?
Rahattomina kateellisina, ilmastotiedostavina, oma maa mansikka -henkisinä vai miksi.
Kerro, alapeukuttaja, motiivisi.
Ilmastotiedostavana, eikö kerran vuodessa hupilentelyä riittäisi.
Vierailija kirjoitti:
Rahattomina kateellisina, ilmastotiedostavina, oma maa mansikka -henkisinä vai miksi.
Alapeukutan ihmisiä, jotka lentelevät monta kertaa vuodessa huvikseen tai joka vuosi kauas. Ilmastotiedostavana haaveilen itsekin matkoista, mutta matkustan vähemmän kuin haluaisin. Olen esim. luopunut kaukomatkoista kokonaan, vaikka näitä haaveita on ollut nuoresta asti. Toivoisin yhteisiä talkoita tulevaisuuden hyväksi. Onneksi Suomessa on hyvä luontomatkailla.
Ilmastotiedostavana, eikö kerran vuodessa hupilentelyä riittäisi.
Tiedosravana ymmärrän että vaikka itse eläisin kuinka nuukaa ja kurjaa elämää tahansa se ei pelasta maapalloa.
Lopetan lentämisen heti kun USA, Intia, Kiina ja Venäjö lopettavat saastuttamisen...
HIMAAN
OLEN TULLUT TAI TUOTU
terv. munahaukka
Vierailija kirjoitti:
Villefranche sur Mer! Jo vuosia sama kohde
Vieläkö siellä on ne kamalat pyramiditalot? Ankea paikka mutta onneksi muut kylät ja kaupungit vieressä ok
Valitettavasti en tiedä mitä pyramiditaloja tarkoitat. Sellaisia en ole siellä nähnyt. Villefranche, jossa lomailen sijaitsee n 5 km Nizzasta itään . Pieni satamakylä Cap Ferratin kupeessa.
Tästä ei ole kauan, kun mietin, että missä mä olen eniten käynyt. Jos Ruotsin ja Viron matkoja ei lasketa, niin sitten mä olen kolmesti käynyt Ukrainassa Tsernobylissä.
Lapsuudesta saakka ollut semmoista autiotalojen yms ystävä ja tuollahan sitä autiota riitti kaupungin verran.
Kävin ekan kerran 10 vuotiaana, sitten 20 v ja juuri ennen Ukrainan sotaa (krim oli jo käynnissä) 30 vuotiaana. Nelikymppisenä ei varmaan enää kannata mennä. :(
Sitten olen muitakin vastaavia kohteita käynyt esim Japanissa, kun joku tehdas on lopettanut toiminsa, niin ihmiset ovat vaan lähteneet. Jenkeissä myös pari pikku kylää, mutta nuo on tehty samalla reissulla. Palata kyllä mieli tekis, mutten ole mannerten välisiä lentoja enää tehnyt kymmeneen vuoteen.
Nyt on tullut pyörittyä kotimaassa autolla tai fillarilla.
Italia, Rooma ja Venetsia.