Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?

Vierailija
28.02.2023 |

Miten on?

Kommentit (1089)

Vierailija
1041/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia, Rooma ja Venetsia.

Vierailija
1042/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nama länsi euroopan maat, mutta Israel on ehdottomasti se minne olen tehnyt kait 13 matkaa.

Pisin 3kk. Joskus hotelleissa joskus yksityisilla majoittuen.

Seuramatkalla bussilla myos Betlehem, Jeriko.

Jokapuolella Israelia omatoimimatkoilla. Eilatissa  sukeltaminen delfiinien seurassa. 

Ehdottomasti eniten kiinnostaa Jerusalem. Sen 3000 v. historiassa on monenlaista kohtaloa.

Sen torit, vanha kaupunki, itkumuuri.....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1043/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madeiralla olen käynyt useamman kerran. 

Vierailija
1044/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle takapihalle. Mukavan hiljainen ja rauhallinen paikka eikö yhtään turistia lähialueella. Kaikki ihmiset kun on häädetty lähi tienoilta uhkaavasti lapiota pään päällä heilutellen ja uhkaavasti muristen.

Vierailija
1045/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin

Vierailija
1046/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpathos. Karua ja kaunista, korkeuseroja, turkoosi meri, hyvää ruokaa, lämpöä ja viilentävä tuuli.

Vierailija
1047/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotia. 

Vierailija
1048/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skotlanti, jotenkin se luonto ja ne vanhat linnat ovat sellainen yhdistelmä, etten kyllästy niihin koskaan. Useimmiten en käy samoissa kohteissa toista kertaa, vaikka sinänsä kohteesta pitäisinkin. Machu Picchu on kuitenkin poikkeus, siellä olen käynyt kerran ja haluaisin uudestaankin.

Vierailija
1049/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tammisaari

Alkoi Paul Oxleystä v. 1981.  Tammisaaren kaupunki saa kyllä kiittää. 

Siis tuosta vuodesta alkaen haaveilin Tammisaaresta (ja tuohon aikaan myös Paulista). V. 1992 pääsin ekan kerran käymään. 

Paul Oxley  asuu nykyään Helsingissä. 

Vierailija
1050/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan lapissa ja norjassa useita kertoja. Muualla vain kerran.

Vierailija
1051/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikka,Madeira,Arabimaat

Vierailija
1052/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japani tietenkin, erityisesti Tokio. Se on niin iso, ettei sitä pysty millään koluamaan läpi normaalilomalla.

Vierailija
1053/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma, New York. 

Rantakohteisiin en pääsääntöisesti palaa. 

Vierailija
1054/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut alapeukuttavat?

Rahattomina kateellisina, ilmastotiedostavina, oma maa mansikka -henkisinä vai miksi.

Kerro, alapeukuttaja, motiivisi.

Ilmastotiedostavana, eikö kerran vuodessa hupilentelyä riittäisi. 

Vierailija
1055/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja

Vierailija
1056/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahattomina kateellisina, ilmastotiedostavina, oma maa mansikka -henkisinä vai miksi.

Alapeukutan ihmisiä, jotka lentelevät monta kertaa vuodessa huvikseen tai joka vuosi kauas. Ilmastotiedostavana haaveilen itsekin matkoista, mutta matkustan vähemmän kuin haluaisin. Olen esim. luopunut kaukomatkoista kokonaan, vaikka näitä haaveita on ollut nuoresta asti. Toivoisin yhteisiä talkoita tulevaisuuden hyväksi. Onneksi Suomessa on hyvä luontomatkailla.

Vierailija
1057/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmastotiedostavana, eikö kerran vuodessa hupilentelyä riittäisi. 

Tiedosravana ymmärrän että vaikka itse eläisin kuinka nuukaa ja kurjaa elämää tahansa se ei pelasta maapalloa.

Lopetan lentämisen heti kun USA, Intia, Kiina ja Venäjö lopettavat saastuttamisen...

Vierailija
1058/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIMAAN

OLEN TULLUT TAI TUOTU

terv.  munahaukka

Vierailija
1059/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Villefranche sur Mer! Jo vuosia sama kohde

Vieläkö siellä on ne kamalat pyramiditalot? Ankea paikka mutta onneksi muut kylät ja kaupungit vieressä ok

Valitettavasti en tiedä mitä pyramiditaloja tarkoitat. Sellaisia en ole siellä nähnyt. Villefranche, jossa lomailen sijaitsee n 5 km Nizzasta itään . Pieni satamakylä Cap Ferratin kupeessa.

Vierailija
1060/1089 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ei ole kauan, kun mietin, että missä mä olen eniten käynyt. Jos Ruotsin ja Viron matkoja ei lasketa, niin sitten mä olen kolmesti käynyt Ukrainassa Tsernobylissä.

Lapsuudesta saakka ollut semmoista autiotalojen yms ystävä ja tuollahan sitä autiota riitti kaupungin verran. 

Kävin ekan kerran 10 vuotiaana, sitten 20 v ja juuri ennen Ukrainan sotaa (krim oli jo käynnissä) 30 vuotiaana. Nelikymppisenä ei varmaan enää kannata mennä. :(

Sitten olen muitakin vastaavia kohteita käynyt esim Japanissa, kun joku tehdas on lopettanut toiminsa, niin ihmiset ovat vaan lähteneet. Jenkeissä myös pari pikku kylää, mutta nuo on tehty samalla reissulla. Palata kyllä mieli tekis, mutten ole mannerten välisiä lentoja enää tehnyt kymmeneen vuoteen.

Nyt on tullut pyörittyä kotimaassa autolla tai fillarilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi