Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te paljon matkustaneet! Mihin paikkaan olet palannut useita kertoja takaisin?

Vierailija
28.02.2023 |

Miten on?

Kommentit (996)

Vierailija
641/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksan sitä mennään joka vuosi jonnekin päin. Asuttiinkin joskus. Ihana maa jossa on vähän kaikkea. Edullista ja ihmiset ystävällisiä. Parasta jos itse puhuu edes auttavasti Saksaa, sillon kokee ja näkee maan aivan eri tavalla.

Ranskaan suunnitellaan juuri viidettä reissua. Että se varmaan seuraavana listalla.

Ennen tuli käytyä vuosittain myös Virossa, mutta nyt se on jäänyt. Ehkä tuntuu niin pieneltä, että on vähän jo nähty. Tallinna silti ihana kaupunki, mutta juuri pienuuden takia sinnekään ei enää jaksa.

Aurinkolomakoteita vaihdellaan, ei ole vielä löytynyt paikkaa mihin haluttaisiin uudestaan (jos saksaa ei lasketa. Etelä-Saksassa kesällä lämmöt helposti 35 astetta), vaikka ihania olivat Italia ja malta.

Vierailija
642/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Berliini, Kreikassa kaksi eri saarta Rodos ja Kreeta (+ Kypros, joka olisi myös Kreikkaa, vaikka sijaitsee kaukana, jos ei turkkilaiset vaikuttaisi saarella), samoin Kanariansaarille kaksi eri saarta.

Luepa vähän historiaa, kun se itsensä sivistäminen on ihan ilmaista! Kyprosta ei ole IKINÄ hallittu Ateenasta käsin, ei koskaan. Saaren väestö on ollut monikulttuurista aina. Sekä Turkki että Kreikka olivat taanneet saaren itsenäisyyden, paitsi sitten Kreikan sotilasjuntta päätti liittää saaren itseensä ja väkivalta alkoi. Turkin sotilaallinen läsnäolo saarella alkoi kun laillinen sopimus piti saattaa takaisin valtaan ja myös muuta kuin kreikkalaisväestöä piti suojellla sotilasjuntalta.

Kreikka aloitti itse koko sotkun ja Kypros ei ole ikinä ollut Kreikkaa vaikka onkin kreikankielinen. Ihan vaan tiedoksi kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki Antalya. Kiva kaupunki. Kaupunkiloma ja rantaloma samassa paikassa. Halpaa ja hyvää ruokaa. Ystävälliset ihmiset. Ei paljoa turisteja enkä ole nähnyt siellä suomalaisiakaan. paitsi lentokentällä. Kampaamot ja jalkahoidot halpaa. Lähden syksyllä taas uudestaan

Vierailija
644/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madrid ja Amsterdam.

Vierailija
645/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

New york

Vierailija
646/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä 87 maata takana. Aina uudelleen palaan Japaniin , Islantiin ja Uuteen Seelantiin - ja toki kotiin Suomeen :D 

Ihmiset, luonto, maisemat, historia... kaikki!  <3

Useimmassa maassa vakituisesti asuneena saa paljon paremman tunnun, ja kun maksat maahan veroa ja näet miten terveydenhoito hoituu erinomaisesti. Vapaa-ajalla voi nauttia sitten muista henksistä antimista - vapaapäiviä voi olla myös ennemmän kuin Suomessa.  Turistina saat kohteesta vain pintaraapaisun vaikka olisit useamman viikon kohteessa. Valintoja nämäkin.

Kyllähän se tosi on, että turistina näkee pintaraapaisun, eli rannat, rantabaarit, opastetun retken hienoine rakennuksineen. ne kun on vielä turisteille rakennettuja, niin ne ovat melko samanlaisia. Esim. Manila, näkee suurkaupungin mutta ei näe maaseutua. Bambumaja, karabau, ihmisten elintavat, kaikki jää näkemättä.

Nuokin on valintoja jopa turistille. En ole koskaan juonut drinkkiä rantabaarissa enkä osallistunut opastetuille matkatoimiston retkille. Yli 100 matkaa takana, nykyisin osavuosiasukas ulkomailla.

Mutta olen kyllä ollut maanomistajan ja koirien kanssa tryffelimetsällä, kyläläisten mukana paikallisten retkillä, viinitarhavaelluksella, poimimassa rypäleitä syksyllä, tanssinut salsaa sademetsän joella Karibian saarella, opetellut mummojen kanssa paikallisten ruokien tekoa jne jne.

Vierailija
647/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasilan poliisivankila. Hyvä ruoka, turvallinen majoitus, huonepalvelu (ovet suljetaan, ruoka tuodaan, jne), sijainti ja näköalat, ystävällinen henkilökunta, ilmainen terveydenhoito, jne.

Tästä ei lomailu parane.

Vierailija
648/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "Miten on" aloituksessa kertoo kysyjän älyllisestä tasosta paljon

Vierailija
649/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykonos. Ah.

Vierailija
650/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa, siellä tietty 4,5 * hotelli

Vierailija
651/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliini ja Irlanti.

Vierailija
652/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norja,Kreeta,Roodos ja Kanariansaaret

Vierailija
653/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiaan ole tykästynyt. Viikon lomareissut pienempiin kohteisiin kuten Sorrento jne. oli ihan sopivia lasten ollessa pieniä.

Rooma on kyllä paras "ulkoilmamuseo" ikinä. Ja yhden Paavinkin nähnyt livenä. Eka reissu Roomaan oli työreissu jossa paikallinen isäntämme tykästyi minuun ja työpariin niin että käytti meitä jopa äitinsä luona kylässä. Mummo oli todella otettu että hänellä kävi vieraita suomesta asti. Kartasta piti näyttää että mistä kaukaa tultiin.

Työhön kuului käynnit hallintorakennuksissa myös Rooman ympäristössä. Taviksilla ei moneenkaan niistä ollut mitään asiaa vaan aseistetut vartijat olivat vastassa. Tosin monenkaan konepistoolissa ei ollut lipasta paikoillaan vaan luulen että ihan varmasti yksi oli piipussa. Isännällä oli pääsylupa vieraineen kait kaikkialle. Kaikkialle päästiin myös yllätyspaikkoihin. Yllätettiin me myös isäntä kun oltiin sovittu että työt loppu klo 12.00 pitkäperjantaina niin ne myös loppui. Hämmästyi suuresti.

Roomaan menen toistuvasti. Italialaiset muutenkin ovat turistialueen ulkopuolella hyvinkin suomalaisten kanssa yhteensopivia. 

Viimeksi lähibaarista kuului aamuyöllä laukauksen ääni: aamupalalla kerrottiin että perheriita ja ettei kukaan ikinä ammu turisteja ... tai ampuja eliminoidaan.

Italia on hyvä paikka.

Vierailija
654/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frankfurt am Main on entinen kotikaupunkini 80-luvulta, jossa olen vieraillut jälkeenpäin 40 vuoden aikana kymmeniä kertoja ja jossa on aina mukava piipahtaa vaikka Suomeen muualta palatessa. Minulla on siellä hyviä vanhoja tuttavia, mm. entinen rakas heila, joita on aina mukava tavata uudestaan ja uusia tuttavuuksia syntyy lisää. Yritän aina varata Suomeen paluun kaukolennot siten, että vaihdan konetta Frankfurtissa, saavun aamulla ja lähden illalla, joskus vietän yönkin. Joskus teen viikonloppumatkan Frankfurtiin.

Lima on entinen kotikaupunkini vuosituhannen vaihteesta, jossa olen vieraillut jälkeenpäin 20 vuoden aikana lukuisia kertoja. Kaupungissa ja maassa on lukuisia hyviä ja rakkaita naisystäviäni, joita on todella mukava ja nautinnollista tavata uudestaan ja uudestaan.

Frankfurt am Main on meidänkin suosikki kaupunki Saksassa. Asuttiin Düsseldorfissa, Hampurissa ja hetken aikaa myös Münchenissä, sieltä työprojekti toi Sveitsin puolelle. Tänne sitten jämähdettiin. Käydään Frankfurtissa aika usein kun siellä asuu sukulaisia ja saksalainen puoliso, joka jäi leskeksi, niin käydään moikkaamassa. Ihana kaupunki siellä on hyvät energiat. Harmi ettei koskaan asuttu siellä. Ehkä sitten eläkeläisinä. ; )

Vierailija
655/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madeiralle palataan aina. Siistiä, kaunista, kohtuuhintaista. Lyhyt lento.

Vierailija
656/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ehkä tähän jo vastannutkin. Bulgaria Sunny beach. Ollaan oltu 9 kertaa. Meillä on 2 lempihotellia: Helena park ja majestic beach.

Molemmissa erittäin kauniit huoneistot, siistiä ja meri vieressä. Keskustaan pari kilometriä, joten saa hyvin nukuttua. Jos jättää yöksi parvekkeen oven auki, saa nukkua meren aaltojen kohinassa. Erittäin hyvät vesiurheilumahdollisuudet myös, tosin itse käyn riippuliitelemässä, kun se on edullista ja minulle aina loman kohokohta.

Koska nuo hotellit eivät ole halvimmasta päästä, siistejä hotellivieraita. Kivat allasalueet myös, jos ei halua uida meressä. Meri on kirkasvetinen.

Ihanaa ruokaa. Erityisesti majestic beachissa todella korkeatasoinen ravintola. Ne keskustan ravintolat monesti on vähän sitä sun tätä, mutta kalliimmissa hotelleissa omat ravintolat.

Sunny beachissa houkuttaa myös lyhyt lentoaika ja Bourgasin lentokentän läheisyys. Vihaan pitkiä lentoja, ei sovi minun kropalle.

Meillä myös miehen kanssa Sunny Beach ikisuosikki. Meren rannalta valittu aina hotelli ja mahdollisimman iso huoneisto, minkä saa 2 hengelle. Bulgariassa voi olla myös pieniä hotellihuoneita, kuten Suomessa monesti, mutta sellaisesta lomasta en nauti. Hotellissa plussaa myös puutarha ja iso, puhdas uima-allas. Saattaa olla, että ollaan oltu samassa hotellissa kuin te. Flower street ei ole meidän juttu, eikä harrasteta juhlimista. Turistiretkillä käydään mielellään ja veneretki Nessebariin on loman ilo.

Bulgariassa pidän myös Albenasta, jossa on pitkä, kaunis hiekkaranta. Unelias ja siinä mielessä ihana lomakohde, että puolen yön jälkeen jo hiljenee.

Mallorcaa suosittelen myös. Siellä on ne bilehotellit, mutta löytyy myös hyvin rauhallista aluetta. Mallorca on paljon halvempi kuin naapurissani Menorca, joka on aivan ihana ja uskomattoman kaunis, mutta kalliit matkat.

Vierailija
657/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiin.

Minäkin, lopulta jokaiselta reissulta.

Vierailija
658/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooma ja Kyoto

Vierailija
659/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ja Norjassa olen käynyt autolla monta kertaa, niin pohjoisessa kuin etelässäkin.

Teneriffalla olen käynyt kolmesti, ja uimaranta-suomibaari-meiningin sijaan ajellut vuokra-autolla maisemia ihailemassa ja kuvaamassa.

Vierailija
660/996 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gardajärvelle palaan uudelleen. Siinä on omanlaistaan lumoa. Paljon matkustetaan, mutta ei todellakaan lentämällä. Lentänyt olen viimeksi ysärillä. Tuli tehtyä lapsia, enkä viitsi antaa heille sellaista viestiä, etten välitä heistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan neljä