Jos en bussilakon takia pääse töihin (26 km) niin mitä sitten? Pitääkö ottaa palkatonta lomaa tai kävellä?
En omista autoa. Vanha pyörä kyllä on kellarissa, mutta enhän minä nyt voi joka päivä pyöräillä 52 km.
Kommentit (36)
Soita työnantajalle ja kysy maksaako taksin, vai tuleeko hakemaan.
Mistä me se voitaisiin tietää? Jos alat nyt selvittää että soitatko itsellesi taksin vai voitko olla etänä.
Voit brändätä itsesi facessa kyydintarvitsijaksi. Jollain on ehkä sama suunta.
Vierailija kirjoitti:
Soita työnantajalle ja kysy maksaako taksin, vai tuleeko hakemaan.
Ei ole työnantajan tehtävä järjestää kyytiä, vaikka moni varmasti auttaakin siinä, missä voi. Vaihtoehtoja on. Jos ap on isossa organisaatiossa töissä, voi olla että työkavereita kulkee samalta suunnalta. Facesta kannattaa kysyä kyytiä. Taksi on olemassa. Osa bussivuoroista ajetaan varmasti esimies- ja liittoon kuulumattomien voimin.
Itse aloittaisin oman paikkakuntani FB-ryhmästä.
Eihän taksilla ajaminen 26 km ole mitenkään järkevää.
Päivän palkka - taksikyyti x 2 = 0€ tai pahimmassa tapauksessa miinusta. Jos on toimitusjohtaja niin voi tietysti ajella ihan miten haluaa. Mutta ei normaali työläinen millään taksilla voi ajaa, jos se taksikyyti pitää maksaa itse. Ennemmin kannattaa hakea saikkua tai ottaa palkatonta. Lopputulos on kuitenkin sama.
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä kansanedustajaasi.
Kuka on ihmisen henkilökohtainen kansanedustaja? Itse en ainakaan muista ketä viimeksi olen äänestänyt ja pääsikö edes eduskuntaan.
eri
Muuta lähemmäksi työpaikkaa. Tämä vakiohje tällä palstalla.
Pätevä syy jäädä kotiin. Näin PAM neuvoi työntekijöitä. Pitäkää vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä kansanedustajaasi.
Kuka on ihmisen henkilökohtainen kansanedustaja? Itse en ainakaan muista ketä viimeksi olen äänestänyt ja pääsikö edes eduskuntaan.
eri
Kun ihmisten poliittinen aktiivisuus on tällaista, ei ihme että meininki sakkaa.
Kävele työpaikalle ja yövy jossain kerrostalon porrashuoneessa kuten puliukot.
Niijustiisa. Jos lakko alkaa menen kyllä ihan kädettömäksi idiootiksi.
Ilmoittautuisin sairaaksi jos ei bussi kulje. Omalla ilmoituksella voi olla kolme päivää poissa ja hyvällä tuurilla bussit kulkevat jo ensi viikolla.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoittautuisin sairaaksi jos ei bussi kulje. Omalla ilmoituksella voi olla kolme päivää poissa ja hyvällä tuurilla bussit kulkevat jo ensi viikolla.
Lakko, jos alkaa tulee kestämään ensi viikon perjantaihin. Alkaa se
Vierailija kirjoitti:
Ai miten niin et voi? Eikä nyt mitään mussuti mussuti mutku en jaksa. Pakko jaksaa.
Siehän sälli olet! Jaksat kävellä töihin ja takaisin 52km päivä! Wau!
Osta auto, ota taksi, kävele tai ihan mitä vaan. Työnantajaa ei sun kulkeminen kiinnosta, mutta töihin on mentävä.
Vierailija kirjoitti:
Osta auto, ota taksi, kävele tai ihan mitä vaan. Työnantajaa ei sun kulkeminen kiinnosta, mutta töihin on mentävä.
Ei ole pakko, eikä ole luvaton poissaolo. Pitäkää vapaata.
Kysy työnantajalta miten toimitte. Ihan paska tilanne monelle jos lakko alkaa.