Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö teistä joku työtä joka ihan oikeasti kiinnostaa?

Vierailija
27.02.2023 |

En ole itse tehnyt 20-vuotisen työurani aikana sellaista vielä koskaan. On ollut paskoja ja neutraaleja töitä, mutta ei kyllä ikinä sellaista työtä, että sinne on aidosti kiva mennä ja suorastaan odottaa päivän uusia työjuttuja.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen tutkimustyötä, jossa haetaan ratkaisuja globaaleihin ongelmiin kuten ilmastonmuutokseen. Pääasiassa työ on aivan supermotivoivaa ja töihin on kiva lähteä aamuisin. Meillä on myös mahtava työporukka, jossa on fiksuja ja ahkeria kollegoita, joiden kanssa on myös hauskaa.

Kyllä voin sanoa nauttivani työstäni!

Hienoa, että tykkäät työstäsi, mutta kai silti tiedät tekeväsi turhaa työtä? Ilmastonmuutosta ei olekaan, vaan kyse on normaaleista lämpötilojen ja sääolosuhteiden vaihteluista, joita on nähty kautta koko maapallo historian.

Pääasia että palkka juoksee säännöllisesti. Satoi tai paistoi.

Vierailija
62/77 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen. Valitettavasti sillä tienaaminen on helvetin vaikeaa, enkä ole vielä itse siinä onnistunut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen, suorastaan rakastan työtäni ja oppilaitani. Vaikka veronsa ottaa, mutta silti menen ilolla töihin useimpina päivinä.

ope

Ja silti aina kun palkkauksesta ja lomista puhutaan, opettajan työ on kuulemma NIIIIIN raskasta ettei siitä edes ala palautua kuin joskus heinäkuun puolivälissä ekat kuusi viikkoa lomailtuaan. 

Vierailija
64/77 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tykännyt aina kaikista töistäni. Nuorena siivoomisesta ja kaupan kassalla. Nyt olen ollut 20 vuotta koodari.

Oliskohan asennekysymys.

Kaikille ei yksinkertaisesti sovi samanlainen työ. Mä olen luova ihminen, ja olen ollut kaupan kassalla töissä. Se tuntui minulle äärettömän puuduttavalta, koska työ oli hyvin rutiininomaista. Tarvitsen nimenomaan jotain sellaista, missä voin käyttää luovuuttani ja kehittää uusia ideoita. 

Vierailija
65/77 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt joko porukka kusettaa, tai sitten vaan revitte suurta iloa jostain hiustenleikkuusta tai hoitajan työstä.

Mikä ihme vimma koettaa pilata muiden työhaluja? Ihan selvästi haisee työn mollaus joka on tämän palstan yksi vahvoja vaikutusyrityksiä. Olette niin läpinäkyviä!

Vierailija
66/77 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tykännyt aina kaikista töistäni. Nuorena siivoomisesta ja kaupan kassalla. Nyt olen ollut 20 vuotta koodari.

Oliskohan asennekysymys.

Jos kyse on pelkästä asenteesta, niin kerro ihmeessä, mikä se tekniikka on, jolla oppii nauttimaan vaikkapa rasvakeittimen jynssäämisestä, lattiakaivojen puhdistamisesta tai paskaisen pöntön putsaamisesta?

Vierailija
67/77 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ala motivoi. Työskentelin ennen taloushallinnossa pörssiyhtiössä ja työ oli todella puuduttavaa. Tärkeänä istuttiin kahvilla hokemassa tulosvastuusta ja esitettiin kiireistä työkavereille, koska olemmehan arvokkaita ja ansaitsemme palkkamme. Työnsisältö oli todella tylsää ja epäkiinnostavaa. Tein täyskäännöksen 37-vuotiaana ja opiskelin erityisluokanopettajaksi (pohjakoulutus KTM) siirtyen koulumaailmaan. Palkka laski, mutta työn sisältö on 1000-kertaa parempaa kuin aikaisemmin. Työ on raskastakin, mutta oikeasti koen tekeväni palkkani eteen töitä. Ei yhtenäkään tilipäivänä tunnu, että olisin saanut palkkani tyhjästä ja ahkeran esittämisestä. Eikä tarvitse feikata sitä, että tekee kovin töitä, koska niitä oikeasti tekeekin. Olen nyt ollut tuossa työssä yli 10 vuotta ja edelleen olen niin onnellinen, että tajusin nostaa kytkintä edelliseltä alalta. Tietenkin joskus aamulla harmittaa ja työ on aina työtä. Eihän sitä ilman palkkaa tekisi. Mutta kaikesta huolimatta koen työni mukavana ja vaikea olisi keksiä työtä, jossa viihtyisin paremmin, jos nyt töissä pitää kuitenkin käydä. 

Vierailija
68/77 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku alapeukuttaja valaista miksi alapeukuttaa viestiä, jossa joku kertoo pitävänsä työstään? Kateus?

Joko työttömät tai kommarit ruokkivat työvihaa.

Vierailija
69/77 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen merkittävää työtä, ja tykkään työstä. Tarkoituksella himmailen, sillä työnantaja ei arvosta tarpeeksi ja palkka on surkea.

Vierailija
70/77 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ja tiedän siitä, että pätkäsopimusten ketjuttaminen aiheuttaa joka päivä ja yö pelkoa, etten saa jatkaa ammatissani.  

Vierailija
71/77 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
72/77 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sosiaalialan työtä järjestössä, en nyt sano sen tarkemmin, ettei kukaan tunnista. Työni koostuu ihan suoraan auttamistyöstä, asiakkaiden tapaamisista/keskusteluista/neuvonnasta, ja myös muiden työntekijöiden ohjaamisesta. Olen esimiesasemassa, ja aika paljon aikaa menee paperitöihin ja sellaiseen koko paketin koordinointiin.

Mutta kyllä, nautin työstäni. Koen, että pystymme auttamaan ihmisiä, ja saamme jatkuvasti myös loistavaa palautetta heiltä ihan suoraan.

Mutta, rehellisesti, tämä on varsin pienipalkkainen ja henkisesti kuluttava työ. En usko, että jaksaisin tätä tehdä, jos ei minulla olisi muu elämä hyvässä järjestyksessä. Olen syntynyt hyväosaiseksi, on perittyä varallisuutta, ja puoliso on kovapalkkaisessa työssä.

Vierailija
73/77 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen, suorastaan rakastan työtäni ja oppilaitani. Vaikka veronsa ottaa, mutta silti menen ilolla töihin useimpina päivinä.

ope

Ja silti aina kun palkkauksesta ja lomista puhutaan, opettajan työ on kuulemma NIIIIIN raskasta ettei siitä edes ala palautua kuin joskus heinäkuun puolivälissä ekat kuusi viikkoa lomailtuaan. 

Opettajia on paljon, toiset osaavat pitää huolta omasta hyvinvoinnistaan, toiset ovat ehkä vähän väärällä alalla, työn kuormitus koetaan eri tavalla. 

Vierailija
74/77 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teen työtä joka kiinnostaa. Fiksujen ihmisten kanssa ratkotaan aidosti kiinnostavia ongelmia uusimmalla teknologialla ja sellaisten isojen asiakkaiden kanssa että tietää työllä olevan oikeasti vaikutusta monen ihminen käyttämiin tuotteisiin ja palveluihin. 

Jos voittaisin lotossa niin en haluaisi lopettaa työtäni kokonaan. Ehkä joko pyrkisin vaihtamaan osa-aikaiseksi tai perustaisin oman konsulttiyrityksen samalle 

Palkkakin on ihan ok. 

Vierailija
75/77 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen tutkimustyötä, jossa haetaan ratkaisuja globaaleihin ongelmiin kuten ilmastonmuutokseen. Pääasiassa työ on aivan supermotivoivaa ja töihin on kiva lähteä aamuisin. Meillä on myös mahtava työporukka, jossa on fiksuja ja ahkeria kollegoita, joiden kanssa on myös hauskaa.

Kyllä voin sanoa nauttivani työstäni!

Hienoa, että tykkäät työstäsi, mutta kai silti tiedät tekeväsi turhaa työtä? Ilmastonmuutosta ei olekaan, vaan kyse on normaaleista lämpötilojen ja sääolosuhteiden vaihteluista, joita on nähty kautta koko maapallo historian.

Pääasia että palkka juoksee säännöllisesti. Satoi tai paistoi.

Ja hyvä sellainen

Vierailija
76/77 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ope

Aikoinaan tuttu opettaja oli jo pari viikkoa ennen loman loppumista kireänä kun pianon kieli kun sorvin ääreen palaaminen ketutteli niin ankarasti.

Vierailija
77/77 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa tehdä noita kiinnostavia töitä. Puiden kaatoa, puutarhan hoitoa, rakentelua, jne. noitahan olisi mukava tehdä, mutta koska ne on hauskoja hommia niin niistä ei juuri mitään makseta. Ja niissäkin on mennyt tehovaatimukset sellaiseksi että huh huh..

Mutta joo, jos ajattelee vaikka kolmen pihapuun kaatokeikkaa niin joo.. ihan ok tili tulee, mutta niitä pitäs olla 3 per päivä ja joka päivälle että jotain jäisi käteen. Siksipä teen noita omaksi iloksi pari kertaa kuukaudessa ja rahat teen sitten puuduttavassa päivätyössä.