Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö teistä joku työtä joka ihan oikeasti kiinnostaa?

Vierailija
27.02.2023 |

En ole itse tehnyt 20-vuotisen työurani aikana sellaista vielä koskaan. On ollut paskoja ja neutraaleja töitä, mutta ei kyllä ikinä sellaista työtä, että sinne on aidosti kiva mennä ja suorastaan odottaa päivän uusia työjuttuja.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen ja sen tietää siitä että herään aamuisin pirteänä ja mielelläni lähden töihin.

Vierailija
2/59 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnaisesti on ollut ilo työskennellä kulttuuri- ja mediapuolella kiinnostavaa, mielekästä ja merkityksellistäkin työtä. Muutoin työelämä on ollut rämpimistä ns. hanttihommissa ja niissä töissä joissa käydään raha ainoa motivaattorina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen. Harmi että on pienipalkkaista.

Vierailija
4/59 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teen.

Vierailija
5/59 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen. Ja olen vaihtanut alaa ja hommia sitä mukaan kun kiinnostus on lopahtanut. Opiskelu on Suomessa halpaa ja muutama tutkintokin on taskussa.

Vierailija
6/59 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joko porukka kusettaa, tai sitten vaan revitte suurta iloa jostain hiustenleikkuusta tai hoitajan työstä.

Vierailija
7/59 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tykännyt aina kaikista töistäni. Nuorena siivoomisesta ja kaupan kassalla. Nyt olen ollut 20 vuotta koodari.

Oliskohan asennekysymys.

Vierailija
8/59 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ironista on, että ainoa työ joka ihan oikeasti kiinnosti, ja oli yhteiskunnallisesti merkittävää, tein ilmaiseksi. Ne joista maksettiin liksaa, olivat huijausta.

Vierailija
9/59 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen, suorastaan rakastan työtäni ja oppilaitani. Vaikka veronsa ottaa, mutta silti menen ilolla töihin useimpina päivinä.

ope

Vierailija
10/59 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen tutkimustyötä, jossa haetaan ratkaisuja globaaleihin ongelmiin kuten ilmastonmuutokseen. Pääasiassa työ on aivan supermotivoivaa ja töihin on kiva lähteä aamuisin. Meillä on myös mahtava työporukka, jossa on fiksuja ja ahkeria kollegoita, joiden kanssa on myös hauskaa.

Kyllä voin sanoa nauttivani työstäni!

Vierailija
11/59 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ollut tosi kivaa työskennellä esim. puutarhurina, leikkipuistorakentajana ja vihersisustajana.

Vierailija
12/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen tutkimustyötä, jossa haetaan ratkaisuja globaaleihin ongelmiin kuten ilmastonmuutokseen. Pääasiassa työ on aivan supermotivoivaa ja töihin on kiva lähteä aamuisin. Meillä on myös mahtava työporukka, jossa on fiksuja ja ahkeria kollegoita, joiden kanssa on myös hauskaa.

Hienoa, että tykkäät työstäsi, mutta kai silti tiedät tekeväsi turhaa työtä? Ilmastonmuutosta ei olekaan, vaan kyse on normaaleista lämpötilojen ja sääolosuhteiden vaihteluista, joita on nähty kautta koko maapallo historian.

Vierailija
13/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti tykkään kyllä työstäni. Toki on myös niitä päiviä, kun ei yhtään huvittaisi.

Vierailija
14/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että tykkäät työstäsi, mutta kai silti tiedät tekeväsi turhaa työtä? Ilmastonmuutosta ei olekaan, vaan kyse on normaaleista lämpötilojen ja sääolosuhteiden vaihteluista, joita on nähty kautta koko maapallo historian.

Nyt nyt, milläs sitten rahastetaan jos tämä myönnetään?

Vierailija
15/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sellaista työtä, joka liittyy vahvasti rakkaimpaan harrastukseeni. Työni on mukavaa ja rentoa, ja tarpeeksi haastavaa, ettei tule tylsää. Voisin tehdä tätä työtä vaikka vapaaehtoisesti ilman palkkaa, jos olisin eläkkeellä tai työtön. Parasta tietysti on, että saa palkan sellaisesta, mitä muutenkin tekisi koko ajan.

Vierailija
16/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Oon tutkija, työni on mahtavaa. Apurahojen ja työpätkien hakeminen on rasittavaa, ja epävarmuus kaikessa tuntuu kyllä raskaalta. Mut itse työ on inspiroivaa.

Vierailija
17/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän todella paljon työstäni, ja pidin edellisestä työstäni myös. Haluaisin kysyä ap:lta ja muilta, jotka viettävät puolet valveillaoloajastaan ikävässä paikassa (töissä siis), miksi he eivät aktiivisesti yritä vaihtaa miellyttävämpää ammattiin. Tajuan tietysti, että uudelleen opiskeleminen ja muut ratkaisut ovat rankkoja, mutta minusta sitä voisi edes harkita ja suunnitella, jos joka päivä töissä on inhottavaa.

Vierailija
18/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet mt-ongelmainen, yksinäinen vela-akka Iisalamelta.

Vierailija
19/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asenne on sama kuin aplla, niin ei mikään työ ole kivaa.

Mun puolisolla on vähän samaa vikaa; työ mitä tekee on hänen mielestään (useimmiten) kakkaa. Silti menee töihin jopa aiemmin kuin työvuoro alkaa.

Ehdotukseni uuden ammatin opiskelusta tms ei ole saanut häneltä kannatusta.

Totesin, että minulle on sitten turha selitellä kuin duuni on pascaa yms.

Jos ei tee mitään asian eteen niin oma häpee.

Tosin puolison asenne on välillä muutenkin aika negatiivinen; mikään ei ikinä koskaan milloinkaan onnistu, ja vaikka onnistuisikin niin siinäkin on kuitenkin jotain vikaa.

Oma työni on kivaa ja teen sitä mielelläni vaikka palkka voisikin olla isompi.

Itse asiassa kaikki kesätyöt ja työharjoittelut yms sekä muut palkkatyöt ovat olleet ihan kiinnostavia ja kivoja.

Vain yhden työnantajan kanssa loppu työaika meni riitelyksi, onneksi liitto auttoi tuossa asiassa. Työ oli kyl hauskaa vaikka pomo olikin pasca

Vierailija
20/59 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein samat sanat, ympäristötutkija minäkin. Kivaa, konkreettista ja palkitsevaa työtä, työporukka on tosi hyvä ja palkka riittävä. Määräaikaiset työsuhteet ja kova kilpailu välillä rasittavat, mutta itse työ on ihanaa.