Tekeekö teistä joku työtä joka ihan oikeasti kiinnostaa?
En ole itse tehnyt 20-vuotisen työurani aikana sellaista vielä koskaan. On ollut paskoja ja neutraaleja töitä, mutta ei kyllä ikinä sellaista työtä, että sinne on aidosti kiva mennä ja suorastaan odottaa päivän uusia työjuttuja.
Kommentit (59)
Jaahas
Tämä taisikin olla vain haukkumisketju
Eikös Keski-Suomessa ole hiihtolomat meneillään?
Vaikka työ olis välillä hauskaa, kiinnostavaa se ei ole eikä tule, varsinkin kun ajattelee että toimistossa joutuu olemaan rottana kun samaan aikaan elämä kaikkine ihanuuksineen on tuolla ulkona.
Jos teet liikkuvaa työtä, OLKAA ONNELLISIA, vaikka palkka olisi hiukan pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen tutkimustyötä, jossa haetaan ratkaisuja globaaleihin ongelmiin kuten ilmastonmuutokseen. Pääasiassa työ on aivan supermotivoivaa ja töihin on kiva lähteä aamuisin. Meillä on myös mahtava työporukka, jossa on fiksuja ja ahkeria kollegoita, joiden kanssa on myös hauskaa.
Kyllä voin sanoa nauttivani työstäni!
Melkein samat sanat, ympäristötutkija minäkin. Kivaa, konkreettista ja palkitsevaa työtä, työporukka on tosi hyvä ja palkka riittävä. Määräaikaiset työsuhteet ja kova kilpailu välillä rasittavat, mutta itse työ on ihanaa.
Av-palsta on täynnä ilmastotutkijoita, just joo😁
Kyllä! Teen luokanopettajan sijaisuuksia, eri mittaisia pätkiä. Ei ikinä harmita mennä töihin. Ja töitä riittää, ei ole ollut yhtään työttömyyspäivää tänäkään lukuvuotena.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä! Teen luokanopettajan sijaisuuksia, eri mittaisia pätkiä. Ei ikinä harmita mennä töihin. Ja töitä riittää, ei ole ollut yhtään työttömyyspäivää tänäkään lukuvuotena.
Työskentelen kotihoidossa, ja työ on mukavaa ja rentoa. Usein jään suustani kiinni jonkun kivan mummelin kanssa, kun ei ole kiire seuraavaan paikkaan. Nautin todellakin työstäni :)
Olen LVI-suunnittelija korjauspuolella. On tyydyttävää, kun keksii hyvän ratkaisun johonkin hankalaan tilanteeseen. On myös kivaa, kun saa suunnitella järjestelmiä, joita ihmiset ihan oikeasti tarvitsevat ja käyttävät joka päivä. Tykkään siitäkin, että tilaa oppia, kehittyä ja tehdä asioita vielä paremmin on ihan loputtomasti.
Joskus on tottakai niitäkin hetkiä kun joku projekti potkii vastaan joka käänteessä tai kohdalle sattuu supertyöläs asiakas, mutta nämä ovat vähemmistössä.
Olen sen tyyppinen, että pidän järjestelmiin perehtymisestä,on kyseessä sitten biologia, tekniikka, it-järjestelmät tai mikä vaan. Eniten vihaan tylsää ja toistuvaa työtä, esim. joskus olin siivoojana ja jouduin jynssäämään samaa ruokasalin lattiaa kahdesti tai jopa kolmesti päivässä. Se kävi melkein kidutuksesta.
Joku muu sitten taas varmaan inhoaisi tätä koneella istumista ja isoissa tietomäärissä kahlaamista, minä viihdyn :)
Jo satelee alapeukkuja, kun jotkut ovat kertoneet tykkäävänsä työstään.
Vierailija kirjoitti:
Jo satelee alapeukkuja, kun jotkut ovat kertoneet tykkäävänsä työstään.
Yleensä valehtelijoista ei tykätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen tutkimustyötä, jossa haetaan ratkaisuja globaaleihin ongelmiin kuten ilmastonmuutokseen. Pääasiassa työ on aivan supermotivoivaa ja töihin on kiva lähteä aamuisin. Meillä on myös mahtava työporukka, jossa on fiksuja ja ahkeria kollegoita, joiden kanssa on myös hauskaa.
Melkein samat sanat, ympäristötutkija minäkin. Kivaa, konkreettista ja palkitsevaa työtä, työporukka on tosi hyvä ja palkka riittävä. Määräaikaiset työsuhteet ja kova kilpailu välillä rasittavat, mutta itse työ on ihanaa.
En ole ilmastotutkija vaan ympäristötutkija kuten kirjoitinkin. Ihan sama sinänsä uskotko vai et, kai minä itse ammattini tiedän.
Kertoo paljon palstan happamista naisista kun niitä postauksia alapeukutetaan missä ihmiset kertovat pitävänsä työstään ja niitä yläpeukutetaan jotka dissaavat työstään tykkääviä.
Minä teen yhteiskunnallisesti merkittävää työtä, jossa on myös kansainvälisiä aspekteja. Tämä on mielenkiintoista, olen käytännössä itse luonut itselleni työnkuvani. Olen aika varma, ettei edes lähin esimieheni tiedä tarkkaan, mitä teen.
Olen kyllä oikeastaan pitänyt kaikista töistä, joita olen tehnyt. Jos ei muun takia, niin siksi, että olen oppinut niissä asioita, joista on ollut myöhemmin todella paljon hyötyä. Ihan aivottomin liukuhihnatyö oli kivaa, koska koko päivän saattoi viettää omassa mielikuvitusmaailmassa (siihen aikaan ei ollut vielä matkapuhelimia eikä podcasteja...) jos radiosta ei tullut mitään mielenkiintoista. Sain hyvin rahaa, ja tiesin, että sillä rahalla sain hyvin rahoitettua sitten koko talven opiskelut, niin kyllähän se motivaatiota nosti kummasti :-)
En minä joka aamu mielelläni nouse ylös, joskus olisi mukavaa jäädä lämpimään peiton alle koisimaan. Joskus työtehtävät ovat tylsiä, ja joskus on niin kiire, että alkaa tulla stressioireita. Mutta kun tietää, että se on ohimenevää, niin sen jaksaa kyllä.
Tiedän kyllä, että moni ihminen ei viihdy työssään, tai suorastaan vihaa sitä. En hirveästi kehuskele ympäriinsä sillä, kuinka mukava työ minulla on, kuinka kivoja työkaverit ovat (työkavereille kerron sen lähes aina kun tavataan) ja kuinka tunnen olevani osa tärkeitä asioita. Esimerkiksi puolisoni ei edelleenkään liki 30 vuoden jälkeen ymmärrä, miten voin pitää työstäni. Eihän työssä VOI viihtyä.
Millä perusteella AP olet alunperin valinnut urasi ja työpaikkasi?
Hoidan vauvoja teho-osastolla ja valtaosasta tulee terveitä veronmaksajia jos saan pidettyä heidät hengissä eli työlläni on merkitystä.
Vauvat on söpöjä, muut ihmiset ja työolot työpaikalla välillä vittumaisia, mutta itse työstä pidän.
Vierailija kirjoitti:
Kertoo paljon palstan happamista naisista kun niitä postauksia alapeukutetaan missä ihmiset kertovat pitävänsä työstään ja niitä yläpeukutetaan jotka dissaavat työstään tykkääviä.
Eiköhän ne ole niitä hesarin uutisissakin komeilleet kaltoin kohdellut miehet, jotka täällä jatkavat pahan olonsa purkamista naisiin ja muihin, jotka pitävät elämästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no kyllähän sinne menee miljardeittan veronmaksajien rahoja.
Jaa, että takoisin jollekkin rahaa ja olisin iloinen siitä. Enpä taida olla, jos ei ole itse se yrittäjä.
Mä hoidan eläimiä joten todellakin tykkään.
Joo, kyllä maailma olisi parempi paikka, jos kaikki älyäisivät vihata työtään ja kirjoittaa ilkeitä kommentteja Vauva-palstalla.