35v tai vanhempana esikoisen saaneet
Oliko vaikeaa tulla raskaaksi? Olisitko halunnut lapsen jo nuorempana? Saitko useampia lapsia?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
n45 ja vielä tuntuu tarttuvan, kaksi kertaa vuodessa joutuu keskeyttämään. Miehen kanssa ei uskalla istua saunassa edes samalla lauteella.
Voisitko ajatella jotain muuta ehkäisykeinoa kuin aborttia?
35-vuotiaana raskaaksi ekasta kierrosta. En halunnut lapsia aiemmin, tuo ikä tuntui sopivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut vaikeaa, meni 3 kk ehkäisyn lopettamisesta. Kumpikin ollaan haluttu lapsia noin parikymppisestä, mutta koskaan ei ollut sopiva hetki, ei yhdessä eikä entisissä parisuhteissa. Päätettiin jo ennen esikoisen yrittämistäkään, että jätetään lapsiluku yhteen. Päätökseen ei kyllä vaikuttanut ikä.
Niin ja minä olin 36, mies 39 raskautuessa.
Miten miehesi synnytti?
Miehenkin ikä vaikuttaa hedelmöittymisen mahdollisuuksiin ja hän oli se toinen osapuoli seksissä.
Miehen pelkkå ikä ominaisuutena .vaikuttaa HYVIN VÄHÄN naisen raskaaksi tulemiseen.
No enpä saanut, mutta aloitus ei sitten koske minua. Yritys aloitettiin ollessani 36, mies 34.
Ne jotka ei saa lapsia esim. 35v ikävuoden jälkeen ei välttämättä olisi saaneet niitä nuorempanakaan. Monesti tuosta vedetään päätelmä, että johtuu iästä vaikka voi johtua mistä tahansa muustakin.
Olin 37.
Olisin halunnut jo aiemmin mutta mies ei.
Tulin keskiverron helposti, n. 9 kk yrityksellä.
Toista ei saatu vaikka yritettiin, nyyh.
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka ei saa lapsia esim. 35v ikävuoden jälkeen ei välttämättä olisi saaneet niitä nuorempanakaan. Monesti tuosta vedetään päätelmä, että johtuu iästä vaikka voi johtua mistä tahansa muustakin.
Juu juu, mutta onhan se selvää, että raskauden todennäköisyys olisi suurempi heilläkin jos yrittäisivät raskautta vaikka 25-40 v eikä 35-45...
Lapseni syntyivät, kun olin 36 ja 38. Siinä välissä yksi keskenmeno. Kolme kertaa tulin siis kuitenkin raskaaksi heti, kun yritettiin.
Ekasta kierrosta kun ehkäisy lopetettin. Pelottavan helposti, taas joutuu ehkäisyjä käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Hassua miten moni on lykännyt lapsihaavetta siihen että löytyy sopiva mies. Ihan turhaan on tässä maassa naisilla äänioikeus ja työssäkäyntimahdollisuus kun ainoa elämän haave on olla miehelle alamainen. Kiva kun tytöille on viimein päällikkö sitten löytynyt!
Ei vaan niitä lapsia ei halua hankkia jonkun looserin kanssa. Fiksu nainen valitsee lapsilleen fiksun isän,
Meni 2kk raskautua. Yksi lapsi, jolle olisin halunnut sisaruksen, mutta ainokaiseksi jää. En nuorempana erityisesti halunnut lapsia, mutta liekö biologinen kello sitten tikitellyt sen verran kovaa, että se käänsi lopulta pään.
Olin just 35v ja kesti 2v tulla raskaaksi. Olisin halunnut lasta jo aiemminkin. Halusin useamman lapsen mutta on ollut sen verran vaikeaa, että en enää halua enempää.
Vierailija kirjoitti:
Uutinen: On faktaa, että hedelmällisyysongelmat yleistyvät, mitä pidempään lykkää raskauden yritystä. Miksi tämä tosiasia saa monet takajaloilleen? Hoidoissakin onnistumisprosentit ovat paremmat nuorilla, jos yrittää lapsia omilla munasoluilla.
Vierailija kirjoitti:
Olin 37.
Olisin halunnut jo aiemmin mutta mies ei.
Tulin keskiverron helposti, n. 9 kk yrityksellä.
Toista ei saatu vaikka yritettiin, nyyh.
Tämä on tuttu tarina. Kun lapsen yritystä siirretään ja siirretään, lapsiluku jää usein yhteen, vaikka olisi ollut halua saada enemmän. Tästä pitäisi puhua enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutinen: On faktaa, että hedelmällisyysongelmat yleistyvät, mitä pidempään lykkää raskauden yritystä. Miksi tämä tosiasia saa monet takajaloilleen? Hoidoissakin onnistumisprosentit ovat paremmat nuorilla, jos yrittää lapsia omilla munasoluilla.
En ole huomannut kenenkään nousevan tuosta takajaloilleen. On vaan hyvä huomioida ettei ikä ole ainoa selittävä tekijä näissä asioissa. Minusta taas on hassua, miten tälle tosiasialle usein aletaan väittää vastaan.
Aikamoista tulkintaa! Tämä korkeakoulutettuhan vain kertoi ko. henkilöiden olevan korkeakoulutettuja ja halunneen nähdä muutakin elämää.