Sairastan skitsofreniaa, haluatko kysyä jotain?
Olen 22v ja skitsofrenia diagnosoitiin ollessani 18v. Mitä haluatte tietää?
Kommentit (44)
Sehän on voimakkaasti periytyvä. Onko skitsofreniaa sukulaisillasi?
Vierailija kirjoitti:
Tiedostatko itse kun 'episodi' (anteeksi en tiedä miksi tuota kutsutaan) on tuloillaan ja onko jotain varoitusmerkkejä mistä tiedät että kohta mennään?
Minusta tulee syrjäänvetäytyvämpi ja olen väsyneempi.
Ap
Käytkö tällä hetkellä avohoidossa tai terapiassa?
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaako lääkityksesi sivuvaikutuksia? Kuinka montaa eri lääkettä jouduttiin kokeilemaan ennen nykyistä?
Apua. Niitä on sen verran kokeiltu sen verran etten muista. Tällähetkellä yksi lääkkeistäni on leponex jonka takia käyn labrassa kerran kuussa. (labrassa tsekataan valkosolut).
Ap
Vierailija kirjoitti:
Sehän on voimakkaasti periytyvä. Onko skitsofreniaa sukulaisillasi?
Ei ole eikä muutakaan psykoosia.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Käytkö tällä hetkellä avohoidossa tai terapiassa?[/quot]
Käyn avohoidossa
Itellä skitsoaffektiivinen häiriö, olen eläkkeellä. Tein töitä 15v. Nyt 45v, kevät on pahin oireiden aika.
Onko oireissasi kausivaihtelua eli onko esim. jokin vuodenaika helpompi/pahempi?
Mitä haittoja sinulle on tullut lääkkeistä?
Joissain kulttuureissa skitsofreniaa pidetään lahjana. Mielestäni tämä oli aika mielenkiintoista.
Shamans (indigenous spiritual leaders) have a very different opinion of schizophrenia. They believe that schizophrenics are spiritually gifted people who have a strong ability to communicate with spirits. Schizophrenics are in the midst of a spiritual awakening.
As soon as signs of schizophrenia are detected, shamans perform healings on the schizophrenics to remove any negative entities that may be attached to their energetic bodies. Without an overload of negative thoughts, the schizophrenics’ minds become clear. Next, the shamans teach these people to shamanic journey — a spiritual practice that allows them to utilize their gifts to converse with divine spirit guides, power animals and ancestors to receive healing and guidance for themselves and others.
https://blog.shamanelizabeth.com/2015/07/04/schizophrenia-gift-or-illne…
Vierailija kirjoitti:
Oireesi? Miten se havaittiin.
Olin nuorisopsykiatrialla avohoidossa vakavan masennuksen takia. Kerroin siellä että minulla on ajatuksia että minua seurataan ja että minut halutaan tappaa. En uskaltanut mennä suihkuun kuin vaatteet päällä koska pelkäsin että siellä on Kamera. Lisäksi ajattelin että uutisissa puhutaan asioistani ja että lääkkeeni ovat myrkkyä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No montakos eri persoonaa sulla nyt sitten on?
Skitsofrenia on eriasia kuin Dissosiatiivinen identiteettihäiriö. Eli ei yhtään.
Ap
Mikä sua ärsyttää eniten muiden ihmisten asennoitumisessa? Saat sanoa suoraan.
Vierailija kirjoitti:
Onko oireissasi kausivaihtelua eli onko esim. jokin vuodenaika helpompi/pahempi?
Kevät on pahempi
Jos sinulle tulee tilapäisesti hankalampi olo niin kuinka pyrit rauhoittamaan itsesi tai millaiset keinot olet kokenut toimiviksi?
Mitä toivoisit kaikkien tietävän skitsofreniasta?
Aiheuttaako lääkityksesi sivuvaikutuksia? Kuinka montaa eri lääkettä jouduttiin kokeilemaan ennen nykyistä?