Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahoinvointi joka aamu/päivä. Mistä tää voi johtua?

Vierailija
27.02.2023 |

Iltaa kohden olo helpottaa ja nukkumaan mennessä olo on ihan normaali. Aamulla kun herää oksettaa ja jatkuu iltspäivään asti. Riippumatta syökö vai ei.

Tuntuu muös kun olisi ilmaa keskellä ylävatsalla ja siitä vasemmalle. Saattaa helpottaa muutamaksi minuutiksi jos saa röyhtäistyä kunnolla.
Ei kuitenkaan mitään perinteisiä närästyksen oireita.

Toistuu noin parin kuukauden välein ja kestää aina noin viikon 🙁

Olisiko heittää palstalääkärin diagnoosia.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin masentunut. Joka aamu oksetti ja paha olo. Päivän aloitus ponnistamista. Sain lääkkeet ja terapiaa, niin olo pikkuhiljaa oikeni. Muistan kauhulla tuota aikaa.

Vierailija
22/53 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vastaavaa. Vasta selvisi, että kyse on refluksista ja närästyksestä, vaikka en oireiden perusteella uskonut. Vatsahapot korventavat ruokatorvea öisin, siksi aamuisin ja päivällä on ikävä olo.

Miten sulla hoidettiin tätä?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin masentunut. Joka aamu oksetti ja paha olo. Päivän aloitus ponnistamista. Sain lääkkeet ja terapiaa, niin olo pikkuhiljaa oikeni. Muistan kauhulla tuota aikaa.

Hienoa kuulla, että olet parantunut.

Välillä mietin itsekin onko osaltaan psyykkistä vaikka en keksi syytä siihenkään.

Ap

Vierailija
24/53 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut koronan jälkeen pahoinvointia.

Vierailija
25/53 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi voimakas pahoinvointi aina tietyssä vaiheessa kuukautiskiertoa. Vaiva alkoi siis ensimmäisen synnytyksen jälkeen. Terveydentilaani sitten selviteltiin ja minulla todettiin ainakin hyvin alhainen ferritiini. Söin pitkän rautakuurin ja vointi alkoi kohetua, mukaan lukien tuo pahoinvointi loppui.

Vierailija
26/53 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syöpäkasvain painaa sisäelimiä ja aiheuttaa pahoinvointia- nykytrendillä suolistosyöpien yleistyessä lähtisin näin lääkintäalan ammattilaisena etsimään vatsan alueelta terminaalivaiheen suolistosyöpää

Onneksi apn mukaan painaa sitten vain aamulla ja päivällä ja vain viikon kerrallaan.

Vierailija
27/53 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollaista aamusta pitkälle iltapäivään jatkuvaa pahoinvointia e- pillereiden takia. Aamulla jos yritti syödä, oksensi samantien, lounaalla töissä ei uskaltanut syödä mitään muuta kuin jonkun jugurtin varovasti. Jossain kohtaa oli ihan hyvä olo, mutta ellotus palasi n. viiden aikoihin ja kotona oli pakko mennä sänkyyn makaamaan olon takia.

Tuo oli kurjaa elämää. Pahoinvointi loppui kun lopetin e-pillerit.

Vierailija
28/53 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

s Yö Pä       jossain kehossa, voi olla muuallakin suolisto ruokatorvi vatsaalueen ulkopuolella, silti pahoinvointi ainoa oire, Sopii mm. haimasyövän loppuoireisiin luvattoman hyvin. 

Vierailija
29/53 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahmit? liikaa herkkuja?Ylipainoa reilusti?

Vierailija
30/53 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. Jatkuva oksetus aamuisin ja aamupäivällä. Välillä joudun nappaamaan pahoinvointilääkkeenkin. Pas*a tulee joko ohuena nauhana tai jumahtaa viikoksi sisuksiin. Lääkärin mutu-diagnosoima IBS eikä suostu tähystykseen/ muihin tutkimuksiin. Yksityiselle ei ole varaa. 

Hauskinta tässä on, että meidän suvussa on useita suolisto/ vatsasyöpään kuolleita henkilöitä...

Vierailija
31/53 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vastaavaa. Vasta selvisi, että kyse on refluksista ja närästyksestä, vaikka en oireiden perusteella uskonut. Vatsahapot korventavat ruokatorvea öisin, siksi aamuisin ja päivällä on ikävä olo.

Miten sulla hoidettiin tätä?

Ap

Ei vielä mitenkään, kun asia on selvinnyt vasta ja hoitoa ei ole päästy aloittamaan.

Vierailija
32/53 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöä kirjoitti:

Mulla sama. Jatkuva oksetus aamuisin ja aamupäivällä. Välillä joudun nappaamaan pahoinvointilääkkeenkin. Pas*a tulee joko ohuena nauhana tai jumahtaa viikoksi sisuksiin. Lääkärin mutu-diagnosoima IBS eikä suostu tähystykseen/ muihin tutkimuksiin. Yksityiselle ei ole varaa. 

Hauskinta tässä on, että meidän suvussa on useita suolisto/ vatsasyöpään kuolleita henkilöitä...

Mulla vatsa toimii normaalisti.

Toivon, että sua kuunneltais terveydenhuollossa ja pääsisit lisätutkimuksiin.

Ap

Vierailija
33/53 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin heti.

Vierailija
34/53 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkinlaista refluksia veikkaisin. Itselläni tuohon auttoi närästyslääkkeet kuurina. 

Vierailija
35/53 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aivan samat oireet ja juuri tälläkin hetkellä etoo. Pahinta on aamut ja aamupäivät. Aikoinaan vatsani ultrattiin ja nielin letkua.

Kyllä se minulla on närästystä, vaikka en alkuun sitä tajunnut. Kun ei varsinaisesti korvenna tai nouse kurkkuun mitään. Olen siis kärsinyt tästä monta vuotta, mutta välillä on aikoja kun voin tosi hyvin.

Kaikki ei ole syöpää vaikka sitä ensin palstalla tarjotaan ja sanon näin vaikka äitini kuolikin syöpään 54 vuotiaana (vatsa-alueen).

Vierailija
36/53 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli tuota ja lääkäri totesi närästyksen.

Närästys voi oireilla pelkkänä pahoinvointina yöllä ja aamulla.

Ei tartte polttaa rintalastasta lainkaan.

Vierailija
37/53 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja närästyslääkkeillä katosi tuo yöllinen ja aamuinen pahoinvointi

Vierailija
38/53 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n röyhtäilykin viittää kyllä närästykseen.

Röyhtäily ja pahoinvointi nimenomaan yöllä ja aamulla = närästys

Vierailija
39/53 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi tai muu henkinen pahoinvointi?

Mulla alko edellisessä työpaikassa oleen vastaavaa oireilua arkisin, viikonloppuisin ei ollut oireita. Töissä oli todella huono ilmapiiri. Vaihdoin työpaikkaa ja oireet loppuivat, ainoastaan erityisen stressaavammilla työviikoilla sen jälkeen ollut vastaavaa oireilua.

Vierailija
40/53 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi / ahdistus, joka oireilee fyysisesti närästyksellä = pahoinvointia yöllä ja aamulla.

Kuukauden kuuri vahvoja närästyslääkkeitä rauhoittaa tilanteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi neljä