Kuuntelin ton Käärijän biisin
Ja sehän on aivan huikea! Ihan sama voittaako vai ei, mutta kiva että joku tekee noin hyvää musiikkia ja koukuttavia biisejä yhä!
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Onko tää joku ikäkysymys, kun kappaleessa ei ole tunnistettavaa melodiaa, niin sitä ei tunnista edes kappaleeksi? Mistä te nuoret siinä siis pidätte, sanoistako?
Mielestäni biisissä on enemmän melodiaa, kuin monissa muissa räppi biiseissä. Siinä on asennetta ja rytmi saa heilumaan ja kovaa.
Joka vuosi meillä on biisi jota hehkutetaan että nyt tulee voitto :D
Kuuntelin kerran silloin kun kappale julkaistiin. Kaikki sitä hehkuttivat ja lähinnä odotin milloin se kappale alkaa. En voi ymmärtää. Tsägällä voi päästä finaaliin ja sitten kilpailee bottom kolmosessa.
En nyt vertaa häntä mihinkään Mozartiin, vaan tuollaista hauskaa ja irrottelevaa musiikkia on kiva kuunnella esim. kotona siivotessa. Energistä humppaa!
Tykkään, että on yhdistelty eri tyylejä. Rammstein-osio olisi saanut olla vielä pidempi.
Eiköhän Ukraina voita tänäkin vuonna.
Tämä on samaa tasoa kuin PKN/Aina mun pitää.Ehkä jopa huonompi.
Vierailija kirjoitti:
Liian simppeli ollakseen hyvää musiikkia. Kaiken hyvän musiikin pohjalla on klassinen musiikki. Jos ei ole tarpeeksi sointukulua ja melodiaa, ei tule kestämään ajan hammasta.
Simppeli?
Älä puhu paskaa.
T: kapellimestari
Mä tykkän käärijästä, menee kyl selkeästi tavallisen pulliaisen ymmärryksen yli industrial, alan ammattilaisten puolesta vähän hävettää kun ei edes tunnisteta genreä, ihan kun tää ois jotain uutta.
Jos jou väittää cha cha chata yksinkertaseks, se ei ymmärrä musiikkia, yhtään.
Käärijässä on sitä jotakin. Mun mielestä on ihan sama mitä hän laulaa tai tekee lavalla, hänellä on hyvä meininki ja huumoria. Huvittava se biisin aloituksen kurkistava katsekontaktikin kameraan. Pidän Käärijästä, koska hänessä ei ole tylsää itsekorostusta ja tekopyhöö päälle liimattua sanomaa biisissä. Laulun sanat voisi mielellään olla nyt jotakin muuta kuin mitä ovat, mutta en kuuntele sanoja. Se juttu Käärijässä ei ole kiinni tämän yhden biisin sanoista.
Kerran olen kuullut ainakin osan siitä ja kuulosti renkutukselta. Ei kansainväliseen levitykseen. Ja esiintyjän ulkonäköä ja asua pitää ruokota.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin kuuntelin ja tulin siihen tulokseen, että tämän täytyy olla vitsi. Sama pätee näihin kohotsikoihin esityksen "koreografiasta". Kukaan ei vaan vissiin suostu kertomaan mulle vaan kaikki teeskentelee olevansa tosissaan. Salaliitto?
Luulin jotain eeppisempää hehkutuksen perusteella. Alussa tuo junnasi huutolausuntaa ihan liian pitkään ja sitten kun saatiin melodisempaa niin aika junnaavaa sekin oli. Ilmeiseti kaikki hehkutus on levy-yhtiön järkkäämää pr:ää.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään, että on yhdistelty eri tyylejä. Rammstein-osio olisi saanut olla vielä pidempi.
Kuunneltiinko me eri kappaletta? Ei tuossa ollut mitään rammsteiniin verrattavaakaan.
Eurooppa ei tule ymmärtämään tätä. Ei asiaa finaaliin. Suomessa tulee varmaan olemaan hitti.
Ei oo mun musamaun mukainen biisi missään tapauksessa mutta voin silti kokoneisuutena kuvitella sen pärjäävän kisoissa. Katsoin juuri monta ulkomaisten tubettajien reaktioivideota UMK-finaalin esitykseen ja ne reaktiot oli kyllä huikeita! Pääosin veikkaisivat biisiä ihan kärkijoukkoon eli porentiaalia kyllä on. Esitys oli heistä hauska ja positiivinen kokemus, moni sanoi ettei normaalisti tykkää moisesta musasta mutta silti tämä esitys erottui joukosta ja nimenomaan edukseen. Kielikään ei niin haitannut tässä.
Koko tarjonnan toiseksi huonoin biisi. Ainoa vielä huonompi oli Benjamin, joka ei osaa laulaa ollenkaan.
Tää tulee menemään kuten aina ennenkin. Lehdistö hehkuttaa, että nyt Suomi voittaa. Lopputulos tulee olemaan koko kisan jumbosija, kuten aina ennenkin. Käsi sydämellä, jos juuri nyt ajattelet, mitä muistat koko biisistä just nyt? Melodian (oliko sitä), sanoja (muita kuin cha cha cha).
Kappaleen alussa uintikellukkeisiin pukeutunut tyyppi örisee jotain epäselvää mikrofoniin ja sitten lopussa leikitään junaa.
Ihan oikeasti, ihmiset.
Kuulin biisin toisen kerran ja se on oudolla tavalla kiehtova. Saas nähdä, kuinka käy -aukeaako edes finaalipaikka.
Joo ihan jees, mutta täysplagiaatti. Utubesta löytyy. Kuunnelkaapa.
En voi olla pitämättä Käärijästä. Hänessä on jotakin sellaista, etten halua analysoida häntä tarkasti. Jotenkin se hassu revittely ylittää kaikki analyysit. Tulen hyvälle tuulelle kun vaan ajattelenkin Käärijää. Se on se juttu hänessä. Hänen kohdalla laulun sanoilla, vaatetuksella ja lavasteilla ei ole niin väliä mitä ne ovat. Käärijän juttu ei ole kiinni ulkoisista tekijöistä.
Miksi laulajalla ei ollut paitaa, kun oli napa paljaana.