Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuntelin ton Käärijän biisin

Vierailija
27.02.2023 |

Ja sehän on aivan huikea! Ihan sama voittaako vai ei, mutta kiva että joku tekee noin hyvää musiikkia ja koukuttavia biisejä yhä!

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko tarjonnan toiseksi huonoin biisi. Ainoa vielä huonompi oli Benjamin, joka ei osaa laulaa ollenkaan.

Tää tulee menemään kuten aina ennenkin. Lehdistö hehkuttaa, että nyt Suomi voittaa. Lopputulos tulee olemaan koko kisan jumbosija, kuten aina ennenkin. Käsi sydämellä, jos juuri nyt ajattelet, mitä muistat koko biisistä just nyt? Melodian (oliko sitä), sanoja (muita kuin cha cha cha).

Kappaleen alussa uintikellukkeisiin pukeutunut tyyppi örisee jotain epäselvää mikrofoniin ja sitten lopussa leikitään junaa.

Ihan oikeasti, ihmiset.

Ihan oikeasti itelles, eihän tolla sun meuhkaamisella ollu mitään tekemistä todellisuuden kans :' D

Vierailija
42/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian simppeli ollakseen hyvää musiikkia. Kaiken hyvän musiikin pohjalla on klassinen musiikki. Jos ei ole tarpeeksi sointukulua ja melodiaa, ei tule kestämään ajan hammasta.

Kaiken pohjalla on kansanmusiikki, jota on ollut paljon ennen klassisen musiikin keksimistä. Toki klassinen musiikki on taiteenlaji, joka vaatii suurta lahjakkuutta niin säveltäjältä kuin soittajilta.

Siitä olemme samaa mieltä, että musiikista on tullut kertakäyttötavaraa, jonka tuottamiseen ei tarvita lahjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zero points.

Vierailija
44/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmallla tykätään! Tässä yksi reaktio:

Vierailija
45/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tässä toinen:

Vierailija
46/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko käärijä plagioinut?

Käärijä

Electric callboy

Mitä mieltä? 🤔

Vierailija
47/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän haukkuneeni biisin, mutta kun sitä tuossa olen radiosta kuullut, niin ei se oikeastaan huono ole.. Kertosäekin on ihan ok.

Vierailija
48/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri ja juuri jaksoi kerran kuunnella. Ri pärjää viisuissa

Vierailija
49/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko käärijä plagioinut?

Käärijä

Electric callboy

Mitä mieltä? 🤔

Olen kuunnellut nämä ja ovat kyllä todella samanlaisia monesta kohtaa. Mun mielestä aika selkeä plagiointi.

Vierailija
50/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeksi laulettu juomalaulu tuskin voittaa Euroviisuja, mutta kyllä tämä tasoltaan on sellaista perus Euroviisu kamaa eikä niin perinteistä suomalaista musiikkia. Euroviisukappaleen biisin sanat pitäisi laulaa englanniksi ja niissä pitäisi olla jokin tärkeä kannanotto tai sanoa. Esim. Kiusaamisesta, syrjäytymisestä, koyhyydestä jotka lopulta voittaa.

Vierailija
51/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijä meni mun sydämeen. Ihan sama mikä tulee olemaan menestys Euroviisuissa.

Vierailija
52/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko käärijä plagioinut?

Käärijä

Electric callboy

Mitä mieltä? 🤔

Olen kuunnellut nämä ja ovat kyllä todella samanlaisia monesta kohtaa. Mun mielestä aika selkeä plagiointi.

Käärijä on vain esittäjä, joten jos onkin saatu likaa vaikutteita toisaalta niin ei kyllä ole itse artistin vika. Erikoiseta suomalaisilta että pitää tätä asiaa koko ajan pakottaa...

Vierailija
53/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on kyseessä keisarin uudet vaatteet -ilmiö. Joku on jossain keksinyt että aletaan hypettää tätä skeidaa ja kansa menee lankaan. Jos uskallat sanoa totuuden, että ihan jaska tekele, niin sua katsotaan nenänvartta pitkin.

Vierailija
54/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko käärijä plagioinut?

Käärijä

Electric callboy

Mitä mieltä? 🤔

Käärijän alku ja tukkatyyli täysin kopioitu.

Vierailija
55/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käärijässä on juuri sitä fiilistä ja väriä mitä Euroviisuissa pitää mielestäni ollakin. Viime vuoden UMK-kilpailu oli tosi apeaa katsottavaa. Ei mitään väriä, iloa, revittelyä, huumoria eikä itseironiaa. Käärijässä on näitä kaikkia.

Vierailija
56/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää joku ikäkysymys, kun kappaleessa ei ole tunnistettavaa melodiaa, niin sitä ei tunnista edes kappaleeksi? Mistä te nuoret siinä siis pidätte, sanoistako?

Onhan siinä melodia ja rytmiä, joka vaihtelee. Biisi kuin buffet.

Vierailija
57/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää joku ikäkysymys, kun kappaleessa ei ole tunnistettavaa melodiaa, niin sitä ei tunnista edes kappaleeksi? Mistä te nuoret siinä siis pidätte, sanoistako?

Nuoret? No, jos tällainen 49-vuotias on nuori, niin kiitosta vaan. 

En tiedä mikä kappaleessa vetoaa minuun, mutta se on vaan hyvä. Ensimmäisen kerran kuuntelun jälkeen jäin koukkuun ja olen sen julkaisusta lähtien joka päivä kuunnellut useampaan kertaan. Jokaisessa kappaleessa on melodia, mutta jos se ei ole tyylistäsi, niin siksi et tunnista sitä melodiaksi. Minusta kappaleessa on paljonkin melodiaa, jonka tahdissa voi tanssia, tehdä jumppaa tai käydä reippaalla kävelylenkillä, tai ihan muuten vaan fiilistellä. 

Sisarukseni 53 v. ja äitini 74 v. pitävät myös kappaleesta. Toki mm. äitini musiikkimaku on aina ollut hieman poikkeavaa ikäistensä musiikkimausta. Ei hän jaksaisi kuunnella jotain humppaa tai muuta suomi-(tanssilava)iskelmää, vaan pitää enemmän nykyajan ns. nuorisomusiikista. 

Vierailija
58/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko käärijä plagioinut?

Käärijä

Electric callboy

Mitä mieltä? 🤔

Tuo saksalaisbändin alkuperäinen 100 kertaa parempi 😎

Vierailija
59/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuulin uutisista, että on voittanut ylivoimaisesti umk kilpailun. Hakeuduin juutuppiin sitä kuuntelemaan ja pöyristyin sanoituksesta. Aivan kaameeta sotaa. Mä lähen dokaa, tulkaa kaikki dokaa, pakko päästä dokaa, suomipoika DOKAAA! Maailmalla on kuitenkin melko negatiivinen käsitys suomalaisten viinan käytöstä ja tämä ei ainakaan paranna suomikuvaa.

Sopii kyllä hyvin tämän päivän agendaan. Kaikkien pitäisi olla päissään, huumattuna tai lääkittynä tahdottomiksi lampaiksi.

Muuten ihan kiva renkutus, jos ei siis sanoja ymmärtäisi.

Vierailija
60/113 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on ihan kampausta myöden samanlainen ton saksalaisen biisin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä