Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on tällä viikolla työhaastattelu juuri mahdollisen bussilakon aikaan

Vierailija
27.02.2023 |

Tulee käveltävää haastattelupaikkaan päälle 4 km jos kikkailen junilla. Harmi vain, että jalka on vasta paranemisvaiheessa joten en voi kävellä vaan täytyy pyöräillä. Pyörässä taas vaatii moni osa huoltoa ja renkaat ilmaa muttei ole pumppuakaan. En välillä tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa kun mulla on näemmä kroonisesti tällainen tuuri :D

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi kauheeta kokonaista neljä kilometriä, olen kävellyt jo yli kahdeksan kilometriä tänään. Ja vielä on iltapäivän ja illan lenkit koiran kanssa edessä.

Monen meistä täytyy käydä koulussa, töissä ynnä muuta. Sinä se kerkiät lompsia päivät pyöräteitä hihnaa pidellen. En ihan hirveästi sinuna keulisi.

Kuitenkin se olet meistä sinä, joka jatkuvasti polvistut keräämään paskaa maasta ja kuljetat sitä ympäriinsä. Eikä se edes ole omaasi.

Mulla on työmatka 4km suuntaansa. Kävelen sen säässä kuin säässä. Sen lisäksi lenkkeily yms. Ei mielestäni ole mitenkään ihmeellinen asia, että pystyy kävelemään tuon verran päivässä. 

t. eri

Kävele sinä pitkiä lenkkejä kipeällä jalalla , mutta järkevä ihminen antaa jalan toipua vammasta ensin .

Vierailija
22/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene sinne taksilla. Takaisin junalla ja kikkaillen. Ei 4 km taksilla nyt hirveästi maksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi kauheeta kokonaista neljä kilometriä, olen kävellyt jo yli kahdeksan kilometriä tänään. Ja vielä on iltapäivän ja illan lenkit koiran kanssa edessä.

Monen meistä täytyy käydä koulussa, töissä ynnä muuta. Sinä se kerkiät lompsia päivät pyöräteitä hihnaa pidellen. En ihan hirveästi sinuna keulisi.

Kuitenkin se olet meistä sinä, joka jatkuvasti polvistut keräämään paskaa maasta ja kuljetat sitä ympäriinsä. Eikä se edes ole omaasi.

Mulla on työmatka 4km suuntaansa. Kävelen sen säässä kuin säässä. Sen lisäksi lenkkeily yms. Ei mielestäni ole mitenkään ihmeellinen asia, että pystyy kävelemään tuon verran päivässä. 

t. eri

Kävele sinä pitkiä lenkkejä kipeällä jalalla , mutta järkevä ihminen antaa jalan toipua vammasta ensin .

En puhunut mitään kipeästä jalasta. Kommentoin vain tuota, joka puhui keulimisesta. Voit siis rauhoittua. 

Vierailija
24/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene sinne taksilla. Takaisin junalla ja kikkaillen. Ei 4 km taksilla nyt hirveästi maksa.

Voipi olla "muutama" muukin taksia havittelemassa lakon aikana. Ei ole ihan niin simppeli ratkaisu kuin voisi äkkiseltään kuvitella. 

Vierailija
25/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt kaikki tutut läpi, ja yrität saada kyydin ainakin toiseen suuntaan. Myös kaupunginosan facebookista voi kysyä kyytiä. Tai lainaat rahaa ja menet taksilla. Jos jalkasi kipeytyy, työn saaminen voi jäädä siitä kiinni. Ei ole hyvä linkuttaa punaisena paikalle. Kotiin päin sitten rauhalliseen tahtiin.

Vierailija
26/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyt kaikki tutut läpi, ja yrität saada kyydin ainakin toiseen suuntaan. Myös kaupunginosan facebookista voi kysyä kyytiä. Tai lainaat rahaa ja menet taksilla. Jos jalkasi kipeytyy, työn saaminen voi jäädä siitä kiinni. Ei ole hyvä linkuttaa punaisena paikalle. Kotiin päin sitten rauhalliseen tahtiin.

Tai sitten vain soittaa ja kysyy, onnistuisiko etänä. Erittäin todennäköisesti onnistuu. Ei kannata mennä vaikeimman kautta, kun helppokin ratkaisu on olemassa. Vaikeampi vasta sitten käyttöön, jos etä ei jostain syystä onnistu. 

Vierailija
27/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy mahdollisuutta pitää etähaastattelu. Myös facebookissa voi olla tarjolla kimppakyytejä. Ainakin ennen koronaa näitä oli yleensä tarjolla, jos oli liikenteessä lakko.

Mutta joka tapauksessa tsemppiä haastatteluun!

Vierailija
28/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota taksi tai sovi uusi haastatteluaika. Ajoissa kun otat yhteyttä niin varmaan voivat siirtää haastattelua. En jalkavaivaisena itsekään pystyisi kilometritolkulla kävelemään ja talvipyöräilyyn en uskalla

Vierailija
29/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota taksi tai sovi uusi haastatteluaika. Ajoissa kun otat yhteyttä niin varmaan voivat siirtää haastattelua. En jalkavaivaisena itsekään pystyisi kilometritolkulla kävelemään ja talvipyöräilyyn en uskalla

Mikä siinä etä-vaihtoehdossa on niin kamalaa, ettei sitä voi kysyä?

Vierailija
30/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voipi olla "muutama" muukin taksia havittelemassa lakon aikana. Ei ole ihan niin simppeli ratkaisu kuin voisi äkkiseltään kuvitella. 

Taksin sa tilattua etukäteen tietylle päivälle ja tietylle kellonajalle. Ilman tätä palvelua en ikinä ehtisi ajoissa pitkänmatkan junaan tai lentokentälle 😊🙏

Vierailija
31/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteyksien toimimattomuus ja epävarmuus. Mulla yli viisikymppisellä tumpulalla ei ole kotona atk-tukihenkilöä.

Vierailija
32/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taksin sa tilattua etukäteen tietylle päivälle ja tietylle kellonajalle. Ilman tätä palvelua en ikinä ehtisi ajoissa pitkänmatkan junaan tai lentokentälle 😊🙏

Mitä se auttaa, jos kaikki taksit ovat jo varattuja? Aivan varmasti ainakin isoilla paikkakunnilla ovat lakon aikaan. 

Vierailija
33/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteyksien toimimattomuus ja epävarmuus. Mulla yli viisikymppisellä tumpulalla ei ole kotona atk-tukihenkilöä.

Kun pystyt roikkumaan täällä, onnistuu etähaastattelukin. Ei siihen kovin kummoista yhteyttä tarvita. 

Vierailija
34/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se auttaa, jos kaikki taksit ovat jo varattuja? Aivan varmasti ainakin isoilla paikkakunnilla ovat lakon aikaan. 

Ihan normaalina aamunakin on jäänyt kyyti saapumatta joten en todellakaan luottaisi taksin saamiseen lakon aikana.

Vierailija
35/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen tukihenkilö tarvita, että osaa klikata linkkiä, jonka haastattelija sinulle lähettää. Siinä hyvä ensimmäinen testi, oletko ylipäätään soveltuva työelämään. Nykyisin aika harvassa työpaikassa pärjää ilman atk-laitteiden perushallintaa. 

Vierailija
36/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sitä aikaa voi vaihtaa.Ainakin mulla tulee tekstiviestissä aina numero jolla voi perua/muuttaa aikaa jos ei sovi.

Vierailija
37/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sitä aikaa voi vaihtaa.Ainakin mulla tulee tekstiviestissä aina numero jolla voi perua/muuttaa aikaa jos ei sovi.

Tekstiviestissä? :D Et ole tainnut lähivuosina töitä hakea. 

Vierailija
38/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhuttiin työhaastattelusta, ei lääkäriajasta tms. Itselle ainakaan ikinä ole mitään tekstiviestejä tullut haastatteluista. 

Vierailija
39/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi edes yrittää ymmärtää lukemaansa. Sulla ei taida olla jalka kipeänä? 

Vierailija
40/44 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakkojenkin aikana? Itse muutama vuosi sitten tilasin taksin useita päiviä etukäteen juurikin julkisen liikenteen lakon takia, eikä se taksi koskaan tullut, eikä niitä tullut yhtään senkään jälkeen, kun soitin firmaan. Ja lopulta vastasivat, etteivät enää lähetä. Tunnin päästä pääsin naapurin kyydillä 5 km päähän, josta sain toisen firman taksin ja lopulta olin työpaikalla 2 h myöhässä. Onneksi ei itsellä tarvitse kärsiä näistä lakoista, kun hommasin auton joitakin kuukausia myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi