Onko Lidl halvin ruokakauppa mielestäsi?
Kommentit (51)
Hinnat ovat nousseet kaikissa kaupoissa, keskimäärin noin -30%. Lidlissä on halpaa esim. retkieväs leipä (entinen reissumies) 40 senttiä, Kartanon maksamakkara 0,99€/300g, suolakurkut, iso tölkki 2,05€, Fincarre 200g suklaalevy 1,75€, limut (Freeway cola, appelsiini, sprite) 1,65€/1.5 litra, pakastejuurekset 68 senttiä/300g, tuorehiiva 22 senttiä/50g.
Kevytmaito on kallistunut hintaan 0,95€/litra, ja juustotkaan eivät ole enää halpoja (n. 6€/kg), samaten sipsit kallistuneet huomattavasti, ja ranskalaiset perunat maksavat varmaan tuplasti niin paljon kuin muutama vuosi sitten. En ole syönyt ranskalaisia perunoita varmaan 5 vuoteen, niiden kalleuden takia.
Nyt on Lidlissä siskonmakkaroita tarjouksessa 3€/paketti, ja viikonlopputarjous perunamuusijauhetta 2 pakkausta/2€!
Lidlin tarjouksista siis löytyy loput, pitää mennä aikaisin kauppaan aamulla, kun muut vielä vetävät hirsiä ja laiskottelevat, niin saattaa löytää jotain edullista.
T. Lidl-mies
Ostan paljon lidlistä ja sitten xtran tuotteita prismasta. Ostakaa muut mistä ja mitä ostatte. Mulle nää on hyviä:)
Ostoskorivertailussa ollut aina halvempi kuin muut joten luultavasti on edelleen halvin. Lisäksi paljon sellaisia tuotteita joita ei kotimaisista löydy.
Lidleillä on täällä niin surkeat sijainnit että na mahdolliset muutaman kymmenen sentin säästöt menee bensaan kun autolla joutuu ruuhkassa odottelmaan.
Halpuus näkyy juurikin esim surkeissa sijainneissa s ja k kauppoihin verrattuna. Lidlin parkkipaikatkin aina täynnä ja suuri riski kalliisiin lommoihin autoon.
Minulla vahvistui käsitys että Lidl'in ***talaisen (juu, juu...) ansaintalogiikan olennainen osa saattaa olla tuotteiden laadun pudottaminen ajoittain juuri sopivan mittaiseksi ajaksi niin että asiakkaat eivät ehdi päätymään ns. äänestämään jaloillaan. Nimittäin, olen aiemmin pitänyt Lidl'in kofeiinitonta murukahvia parempana kuin Nescafen vastaava, mutta viimeksi ostamani Lidli on niin kelvotonta, että kuvittelin aluksi makuhermojeni jotenkin kärsineen esim. vähäoireisen koronan jälkiseurauksista. Ostin kuitenkin Prismasta vertailun vuoksi Nescafeeta; se osoittautui tällä kertaa selvästi paremmaksi kuin Bellarom!
Tuo saman olen havainnut esim. banaaneissa: enimmäkseen ne ovat Lidlillä ihan huippulaatuisia, mutta ajoittain taas lähestulkoon kelvottomia, erittäin halvalla sisäänostettuja?
Lidl nostaa tuotteen hintaa, jos se voittaa jonkun laatukilpailun. Ärsyttää.
K-Superista saa nykyään halvempia tarjouksia.
Vierailija kirjoitti:
Prisma on halpa ja samalla paras.
Mutta kun se prisma on 20km päässä ja lidl on 500m päässä.
On halvin.
Hinnat toki nousseet mutta niin on muuallakin.
Mainokset ovat yhtä vaalilupausten kanssa.
Lidlissä on lähes kaikki tuotteet 30% halvempia kuin cittarissa.
Vaikkapa vähäsokerisia vaihtoehtoja löytyy todella niukasti. Koska nämä ovat tulevat meille lähinnä aamiaistarvikkeiksi, hinta ei ole mitenkään ykköskriteeri, vaan helppous. Riittää, että kokkailemme lämpimän ruoan melkein joka päivä.