Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla joku nolo terveydellinen vaiva josta et kehtaa kertoa kumppanille?

Vierailija
27.02.2023 |

Minä aloitan! Virtsankarkailu ja rektoseele. Aloitin seurustelun uuden kumppanin kanssa puolisen vuotta sitten ja nyt hän epäilee minua pettämisestä, koska aina kävelylenkin jälkeen menen alapään pesulle, koska virtsa karkailee. Miten kehtaan kertoa hänelle mistä oikeasti on kyse?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin pari kk miehen kanssa, jolle en olisi kehdannut kertoa vatsan toiminnasta tai virtsankarkailusta, enkä tajunnut sitä vielä siinä vaiheessa, että se johtui siitä, että olin miehelle vain esine eikä suhde ollut aito. Normaaleissa suhteissa noista voi kyllä puhua.

No tämäpä juuri minua pelottaa koska en ole vielä täysin varma toisesta. Pelottavaa että samantien syytellään pettämisestä. Ei minusta aiheellista yhtään tuollainen, vaan itselle tulee jopa sellainen olo että olenko hänelle edes ainoa kun ensimmäisenä pettäminen tulee hänellä mieleen.

Jos olette tapailleet puoli vuotta ja sinulla on edelleen näin epävarma olo, niin pysähdy miettimään, miten yleensä toimit suhteissa. Onko sinulle tyypillistä, että alat luottaa hitaasti? Jos ei, niin jätä tämä juttu tähän.

Minusta myös kuulostaa, että olisi paras erota. Olisi myös raskasta olla kumppani sellaiselle, joka ei luota puolen vuoden jälkeenkään.

Eikai parisuhteissa voi olla odottaen että se luottamus tulee kellon tarkkuudella ja päivämääränä x? Luottamus tulee kun aika on sopiva ja tarpeeksi toisiimme tutustuttu. Eikai kukaan ulkopuolinen voi tulla sanomaan toiselle että puolen vuoden tuntemisen jälkeen pitäisi toinen tuntea niin hyvin, että kertoo tälle ihan kaiken intiimiasioista lähtien. Mielestäni on ihan riittävä selitys kun kerroin että lenkkeilyn jälkeen paikat hikoilee niin paljon, että haluan peseytyä.

Ei ne miehetkään edes vuosikymmenien jälkeen aina kerro erektio ongelmistaan tai peräpukamistaan ennen kuin löydät lääkkeet vahingossa siivotessa, kuten ystävälleni kävi.

Vierailija
42/48 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovin fiksua toimintaa, ettet kerro. Mieluumminko otat pettämisepäilyn ja eron kuin sen, että kerrot totuuden? Pettämisepäily on vakava asia ja se ei häviä itsekseen. Hoidata itsesi kuntoon jatkossa ennen kuin seurustelet seuraavan kerran. Myös henkisesti.

Mies epäilee ap:ta pettämisestä, koska vaistoaa hänen salaavan jotain. Aina, kun on salaisuus, se on parin välissä ja vaatii tilansa.

Niin, miehessä ei tietenkään ole mitään vikaa, vaikka kyttää ap:n perseenpesuja ja epäilee pettämistä kävelylenkin jälkeen Ap juokse, kohta petät miehen mielestä kauppareissuilla, roskien vientireissulla ja joka ikisellä askeleella, jonka teet kodin ulkopuolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyylä? Ja eikö lenkin jälkeen ole ihan normaalia käydä pesulla?! Miksi se mies edes miettii ekana jotain pettämistä???

Vierailija
44/48 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvallisessa suhteessa on mielestäni täysin normaalia kertoa kumppanille vaivoistaan. Tiedän mieheni sairaudet täysin ja hänkin minun.

Sen sijaan ap:n tapauksessa ottaisin kyllä puheeksi, miksi ihmeessä mies miettii jotain pettämisiä, jos lenkin jälkeen menee vessaan ja suihkuun. Se on ihan täysin normaalia! Lenkillä kuuluukin tulla hiki...

Vierailija
45/48 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovin fiksua toimintaa, ettet kerro. Mieluumminko otat pettämisepäilyn ja eron kuin sen, että kerrot totuuden? Pettämisepäily on vakava asia ja se ei häviä itsekseen. Hoidata itsesi kuntoon jatkossa ennen kuin seurustelet seuraavan kerran. Myös henkisesti.

Mies epäilee ap:ta pettämisestä, koska vaistoaa hänen salaavan jotain. Aina, kun on salaisuus, se on parin välissä ja vaatii tilansa.

Niin, miehessä ei tietenkään ole mitään vikaa, vaikka kyttää ap:n perseenpesuja ja epäilee pettämistä kävelylenkin jälkeen Ap juokse, kohta petät miehen mielestä kauppareissuilla, roskien vientireissulla ja joka ikisellä askeleella, jonka teet kodin ulkopuolelle.

Tämäpä juuri

Vierailija
46/48 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap mitä kävi

Vierailija
47/48 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdoton luottamus kuuluu parisuhteeseen, ei siitä muuten tule mitään. Itsekin olen hyvin tarkka huomaamaan kaikenlaisia yksityiskohtia ja aukkoja, ja vaikken tee niistä numeroa ne huomatessani, otan asian jossakin vaiheessa puheeksi.

Ja jos joku ei kestä tällaisia pikkuvaivoja, ei suhde voi oikein toimia. Parhaassa tapauksessa asiaa voi yrittää ratkaista kumppanin kanssa, kuten ketjussakin on jo mainittu. Itse olen ihan oikeassa elämässä mm. keksinyt keinon saada suolisto-ongelma kuntoon, houkutellut ihmisiä tykkäämään liikunnasta ja terveistä elämäntavoista ja parantanut masennuksen siinä ohessa, ja niin edelleen.

Joku virtsankarkailu, ummetus, ilmavaivat, yms? Hyvin normaaleita vaivoja. Ekaa on tässäkin ketjussa hoidettu, tokaan ja kolmanteen saa lähes aina ruokavaliota hiomalla parannuksen.

Puhukaa asioista parisuhteessanne, hyvät ihmiset. Asian voi ottaa suorasti mutta neutraalisti esille. "Olen huomannut että x, ihan vaan, että onko tässä joku juttu takana? Jos joku asia on jäänyt puhumatta, paras hetki ottaa se puheeksi on seuraava hetki, kun ei ole mitään muuta meneillään. "On pitänyt sanoa tästä jo, mutta ei ole saanut aikaiseksi, niin ajattelin nyt kysyä." Tämä on niin yleistä, että se on melkeinpä ennemmin sääntö kuin poikkeus.

Ja jos ei tiedä, miten asian ilmaisee, asia kannattaa aloittaa sanomalla juuri tämä asia suoraan. "Olen helkutin huono puhumaan tästä enkä oikein tiedä, että miten siitä pitäisi puhua, mutta asia on vaivannut." Sillä voit ostaa itsellesi huomattavan laajan sananvapauden sanoa asioita, jotka muuten otettaisiin loukkauksena. Viimeksi käytin tätä, kun kohtasin transihmisiä, ja koska en tiennyt asiasta juuri mitään, sanoin ihan suoraan, että kiinnostaa, mutta en tiedä, joten jos sanon/kysyn jotain tyhmää, se johtuu siitä, eikä siitä, että omaan jotain negaatioita.

Ja jos asia on ikävä, ei sitä tarvitse tuoda esille sellaisenaan suoraan. Pettäminen on varmaan ikävin näistä, mutta tässä vaiheessa on yleensä jo muita merkkejä suhteen toimimattomuudesta. Pettämisepäily otetaan usein vahvana epäluottamuslauseena, joten asiaa kannattaa lähteä selvittämään parisuhteen toimivuudesta, jolloin asia voi selvitä omalla painollaan. Itselleni lähtökohta on se, että jos päästän suhteen parisuhteeseen asti, luotan kumppaniini ja ilmaisen myös, että tämä luottamus on ansaittu syystä ja siihen liittyy arvostus. Vastavuoroisesti toimin itse samoin.

Ja tärkeintä kaikessa on se, ettei tuomitse mistään. Se on 100% varma keino saada aivan kaikki ihmiset vetäytymään kuoreensa.

Vierailija
48/48 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena hävetti hirveästi ensimmäiset peräpukamat. En kehannu millään kertoa tyttöystävälle vaikka istuminenki sattu ja vessassa käynti kesti ja sen jälkeen takapuoleen vasta sattuikin. Silloin ei Internetistä vielä saanut tietoa mihinkään kovin hyvin. Kauan meni että kehtasin mennä lääkäriin. Ja voi sitä häpeän määrää kun mieslääkäri tutki peräaukon. Nyt tämän muistelu vaan naurattaa kuinka tyhmä sitä nuorena oli. Silloin tuo oli maailman noloin asia ja lääkärissä käynti tuntui homolta ja raiskaukselta.