Surullista, muistan kun kerroin vanhemmilleni joskus 15 vuotiaana omakotitalon, koiran, vaimon ja kaksi lasta kun kysyivät mitä minusta tulee isona
Nyt olen 40 vuotta, seurustellut kerran elämässäni, työtön ja asun vuokralla.
Psskaa
Kommentit (10)
Kerroit vanhemmillesi sen, minkä oletit heidän haluavan kuulla.
Itse tein saman virheen: En kuunnellut omaa sydäntäni, vaan pyrin siihen, mitä oletin vanhempieni minulta odottavan. Ja en onnistunut. Nyt olen akateeminen työtön.
Mitä sitten? Sulla on todennäköisesti 40 vuotta aikaa tehdä mitä haluat. Elämä muuttuu askel kerrallaan, loikkimisesta on turha haaveilla. Eikä asiat mene aina suunnitellusti. Aika moni ikäisesi on saanut nuo kaikki mistä haaveilit ja menettäneet ne ja katuneet katkerasti etteivät keskittyneet enemmän johonkin muuhun.
Tsemppiä. Pieniä askeleita kerrallaan, siitä se lähtee.
Vanhemmat kysyi sinun ammattitoiveita ja sinä alat kertoa talosta ja koirista?
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat kysyi sinun ammattitoiveita ja sinä alat kertoa talosta ja koirista?
Haaveammattina oli ilmeisesti keskiverto suomalaisnaisen normi perheagendan mahdollistaja. Normi kihlasormus-hääleikki-asuntovelka-vaipanvaihto-farmariskoda-kultainennoutaja-setti siis.
Etkö siis halunnut koskaan mitään ammattia ja/tai uraa? Sitä vanhempasi tarkoittivat. Miksi ymmärrät tahallasi väärin?
Sinusta voi vieläkin tulla vaimo, älä sure.
Sama täällä. Nuorempana kuvittelin että kun pääsen muuttamaan omilleni, elämäni muuttuu paremmaksi. Not. Nyt omat lapset kuvittelee samaa. Surettaa. #laifsaksändtenjuudai
Mikä sai sinut muuttamaan mielesi?