"Helsingin pormestarit ovat valmiita pohtimaan koulupiirien muuttamista"
Sitä saa mitä tilaa. Ei mulla muuta.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylen uutispodcastissa tänään harmiteltiin kun keskituloiset muuttaa pois huonoilta asuinalueilta. Kukaan ei halua muuttaa huonomaineiselle alueelle.
Normaali kehitys jos asuinalue on levoton niin sieltä pyrkii pois jos vain mahdollista. Eipä tuolle päättäjät mitään voi.
Lapsensa haluaa pois sieltä. Kyllähän aikuiswt muualla työssäkäyvät pärjää missä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Se, että hyvät oppilaat nostaisivat luokan tasoa, ei pidä paikkaansa. Tai siis siinä mielessä kyllä, että esim. kokeiden keskiarvo nousee. MUTTA luokan heikot oppilaat pysyvät aivan yhtä heikkoina tai itse asiassa tutkimusten mukaan jopa heikkenevät. Tietysti voi sanoa, että koulun taso on noussut kovasti, mutta luokan sisällä on viiltävä tasoero. Ja se ei näitä heikkoja motivoi. Ja lahjakkaat turhautuu.
Oma lapseni on painotetussa matikassa. Se on todella vaativaa, töitä pitää tehdä. Minusta on hyvä, että näitä luokkia on niille, jotka tuota haluavat. Itse en olisi halunnut. Ja nuo luokat eivät todellakaan sovi niille, jotka mölyävät koulupäivät, ryömivät lattialla, jättävät läksyt tekemättä, kiusaavat muita ym. Turha niitä on heille edes tarjota.
Koskelan pojat olisivat pysyneet Koskelan poikina, vaikka luokkaan olisi tuotu 10 hikaria esimerkiksi.
Mutta olisiko Ruotsi oikeasti pystynyt edes teoreettisesti pysäyttämään kehitystä, kun tiedämme, että kouluissa vallitsevat viidakon lait, missä pelottavin, ei älykkäin pärjää.
Ihan vaivatta.
Rajalla käsi pystyyn "Ei tänne"
Käyttöön sama pisteytys kuin vaikka ausseissa: maahan ei ole mitään asiaa ilman sellaista korkeakoulutusta ja työkokemusta josta maan talouselämällä on pulaa.
Normaali kehitys jos asuinalue on levoton niin sieltä pyrkii pois jos vain mahdollista. Eipä tuolle päättäjät mitään voi.