Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuoren alkava diabetes? APUA ja KOKEMUKSIA. Poika oksensi eilenkin yhden kakkupalan jälkeen.

Vierailija
27.02.2023 |

Viime viikolla käytin tuon lääkärissä kun heräsin yöllä kolme kertaa siihen kun tuo kävi vessassa. Se oli aamupäivä kun käytiin niin oli syönyt aamupalan ensin. Se sokeri oli 8.4 mutta kuulema ihan ok kun on syönyt aamupalan vähän ennen. Sitten lähdettiin kotiin ja olivat että tulkaa takaisin jos ei mene ohi. Ja sitten parin päivän päästä olin ostanut noille berliinin munkit loman kunniaksi niin poika oksensi parin tunnin päästä. Sitten mentiin taas päivystykseen mutta odotettiin joku kolme tuntia niin se sokeri oli enää 7.1 muistaakseni. Sitten ne oli että ei ole mitään ihmeellistä. Ja nyt eilen kun oltiin sukulaisen synttäreillä niin yhdestä kakkupalasta tuolle tuli niin huono olo että oksensi kotimatkalla autoon.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, että diabetes oksettaa. Normaalit sokerit. Provo?

Vierailija
2/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksentaminen ei kuulu diabeteksen oireisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo sokeri selvästi koholla, normaalin raja on 6. Terveelläkin nousee syömisen jälkeen, mutta laskee myös nopeasti normaalirajojen sisälle. Taitaa olla alkava diabetes.

Vierailija
4/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketoasidoosi = happomyrkytys, aiheuttaa oksentelua ja pahoinvointia. 

Insuliinipuutos.

Vierailija
5/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi syötät lapsellesi munkkeja ja kakkua jos hän tulee niistä huonovointiseksi?

Vierailija
6/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos menisitte lääkäriin?

Vierailija
7/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi ihmeessä syötät sille jotain munkkeja?

Vierailija
8/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi diabeetikko syö kakkua? Se nostaa takuuvarmasti verensokerin pilviin ja aiheuttaa huonoa oloa. Ainakin, jos on viljasta ja sokerista tehty kakku. Itse teen mantelijauhoista, munista ja karppisokerista, niin ei nosta sokereita.

Vierailija
9/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa niin käytä yksityisellä. Tekevät sokerirasituksen.

Vierailija
10/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo arvot koholla. Menkää yksityiselle lääkäriin jos terveyskeskus ei ota tosissaan ja varmaan nyt ei kannata syödä yhtään makeaa.

Vierailija
11/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäkää päästä sokerirasitustestiin. Kuulostaa diabetekselta, erityisesti jos vessakäynnit ja myös juominen lisääntyneet. Mitä nopeammin hoito aloitetaan, sen parempi.

Vierailija
12/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs ikäinen TUO on?

Vierailija
13/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos lukisit mun aloituksen uudestaan. Ollaan käyty kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla sanottiin, että kaikki on niinkuin pitääkin. Yksittyiselle varaan ajan sitten kun saan palkan. Ap

Vierailija
14/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi diabeetikko syö kakkua? Se nostaa takuuvarmasti verensokerin pilviin ja aiheuttaa huonoa oloa. Ainakin, jos on viljasta ja sokerista tehty kakku. Itse teen mantelijauhoista, munista ja karppisokerista, niin ei nosta sokereita.

No varmaan siksi ettei Ap:n poika vielä ole varsinaisesti diabeetikko, kun ei ole diagnoosia? Oireet ovat ilmeisesti alkaneet aika yllättäen. Ja diabeetikkokin saa syödä välillä makeaa, kunhan sitten pistää insuliinia. Nyt ennen diagnoosia kannattaa tietysti välttää ruokia, jotka nostavat paljon verensokeria, ettei tule niin huono olo.

Vierailija
15/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksikö se on diebetes? Taitaa olla enempi pulimiia ja syömishäiriö tuossa.

Vierailija
16/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos lukisit mun aloituksen uudestaan. Ollaan käyty kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla sanottiin, että kaikki on niinkuin pitääkin. Yksittyiselle varaan ajan sitten kun saan palkan. Ap

Ehkä nyt kannattaa ottaa joku luotto että pääsee nopeammin lääkäriin.

Vierailija
17/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan on sokerit olleet koholla. Ei muuta kun uudestaan mittailemaan.

Vierailija
18/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ei söisi ihan kaikkea mitä haluaa? Ei ole millekään allerginen.

Vierailija
19/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oksenteli ruokailun jälkeen ennen kuin saatiin diagnoosi. Jos käy usein vessassa ja on janoinen niin ihan selvä juttu.

Vierailija
20/72 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä ihmiset lue aloitusta ennenkuin vastaavat vai onko luetunymmärtäminen tosiaan näin heikkoa?

Ap, varaa pojalle aika sokeritasitustestiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä