Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

S marketin kassat tarkistavat jopa kympin setelit!

Vierailija
27.02.2023 |

Vetävät ne laitteesta läpi kolme kertaa. Ennen sentään tarkastettiin vain 20€ ylöspäin. Sitä ennen raja taisi olla 50€. Onko tämä pula-ajan syy? Halutaanko käteisestä näin paljon eroon? Vai onko naamani vain epäluotettava?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat on likaisia, ei tiedä kenen taskussa tai ties missä ollut. Puhelimella pääasiassa maksan.

Ehkä hieman likaisesti hankittu välillä mutta muuten ihan jees.

Vierailija
42/51 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne ei tarkista niitä vaihtorahana asiakkaalle antamiaan rahoja? Missä asiakkaan oikeus?

Tarkistetaanhan ne, silloin kun ne menevät kassaan. Asiakas 1 antaa 20e, joka tarkistetaan ja asiakas 2 saa tämän kyseisen, tarkistetun setelin vaihtorahana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa meidän lähi S-marketissa katotaan kaiki setelit, kaikilta, on katottu aina. Hitusen kiukuttaa itseä, kun olisi vähän kiire ja sitten ne edessä olevan mummon vitoset hinkataan useaan kertaan... 

Vinkki, käytä sähköisiä maksuvälineitä tai varaa aikaa enemmän jos seteileillä maksat.

Kiva, tuutko vinkkaamaan tämän sille mummolle siinä kassajonossa ennen mua? Mä en ole maksanut käteisellä mitään varmaan 10-15 vuoteen. Tosin mä ratkaisin tämän ongelmani jo niin, että sen mitä kaupassa käyn, en käy HOKin kaupoissa.

Ehkä hän tarkoitti, että mene itsepalvelukassalle? Ei ole käteismummoja.

Vierailija
44/51 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi palvelijani siirsi viidenkympin setelillä koirani paskat kadulta ojaan. Ei sattunut olee pienempää rahaa. T:Björn Wahlroos

Vierailija
45/51 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskinta on se että eurot ei ole oikeaa rahaa joten sitä ei tarvi väärentää vaan valheella, vääryydellä vaihdettu Suomen markka on edelleen ainoa oikea raha.

Ei vustajalla on näin ollen oikeus käyttää rahojaan alkuperästä riippumatta.

Taas röllipajan käännöskone lagasi :D

Mikä on "ei vustaja"?

Vierailija
46/51 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatikaa Putelta että maksaa teidän liksat oikeilla seteleillä eikä värikopiokonetulosteilla.

Vierailija
47/51 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On naurettavaa, että kassoja ei opeteta tarkastamaan rahoja manuaalisesti. Tämä säästäisi aivan huomattavan paljon aikaa siihen koneeseen verraten. Samoin vältyttäisiin näiltä tapauksilta, että kone hylkää toistuvasti täysin oikean rahan, ja sitä käydään sitten testaamassa monella eri kassalla.

Vierailija
48/51 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä peltiseppä ja väärennänkin kolikoita. Hähää!

Vierailija
49/51 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tossa meidän lähi S-marketissa katotaan kaiki setelit, kaikilta, on katottu aina. Hitusen kiukuttaa itseä, kun olisi vähän kiire ja sitten ne edessä olevan mummon vitoset hinkataan useaan kertaan... 

Vinkki, käytä sähköisiä maksuvälineitä tai varaa aikaa enemmän jos seteileillä maksat.

Kiva, tuutko vinkkaamaan tämän sille mummolle siinä kassajonossa ennen mua? Mä en ole maksanut käteisellä mitään varmaan 10-15 vuoteen. Tosin mä ratkaisin tämän ongelmani jo niin, että sen mitä kaupassa käyn, en käy HOKin kaupoissa.

Ehkä hän tarkoitti, että mene itsepalvelukassalle? Ei ole käteismummoja.

Joo, no niitä on meidän kaupassa kolme, satunnaisesti yksi niistä on toiminnassa, yleensä ei yksikään.. mutta kuten sanottu, tämä asia ratkesi helposti, kun siirryin toisen kauppaketjun asiakkaaksi. Valikoimatkin paremmat.

Vierailija
50/51 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti on väärennettyjä seteleitä, kolikoita ja jopa kortteja ja sovellutus maksuja, olisit tyytyväinen että huolivat seteleitä ollenkaan.

Isommista kaupoista esim. Cals Olsson ei huoli rahaa, sain huomata kun jostain syystä kortti ei toiminut. Missään ovella en huomannut myöskään edes ulko-ovilla edes lappua. HM ei ota käteiskassalla kortti asiakkaita, menkää itsepalvelukassalle kuului nenänvartta pitkin, tosin maksu ei ollut ongelma vaan olisi ollut tuoteesta kysymistä, lensi rätit silloin siihen ainoaan kuralammikkoon ja uudestaan en ole tarvinnut mennä.

Vierailija
51/51 |
27.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti väärennöksiä on myös pienissä seteleissä, ja koska joudut itse korvaamaan väärennökset, sekä mahdolliset puutteet hyvin herkästi, niin kassa ottaa varman päälle ja tarkistaa setelit. Jos palkka on sen 10-13 euroa / tunti, niin ei siitä hirveästi jää, jos jotain pitää korvata.

No ei todellakaan kassa joudu korvaamaan väärennettyjä seteleitä palkastaan. Ei ole laillinen toimenpide täällä Suomessa. T:entinen automarketin kassa

Ei joudu, mutta silti sillä pelotellaan. Toisaalta jos työnantaja käskee skannata kaikki setelit, niin se on tehtävä, koska työtehtävien laiminlyönti voi olla irtisanomisperuste.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän