Mikä avuksi hirveään yskään ja kurkun kutinaan
Kurkkua kutittaa välillä niin hirveästi että tuntuu että vaikka yskisi keuhkonsa pihalle niin ei auta.
Olen yrittänyt juoda lämmintä mustikkamehua, ottanut yskänlääkettä.. Tuntuu että mikään ei auta!
Mitä tämä voi olla? Mikä avuksi? Heräsin viime yönäkin vain yskimään.
En tupakoi. Flunssaahan tämä on kun nenäkin vuotaa räkää mutta näin kovaa kutinaa ei ole ennen ollut
Kommentit (23)
Carmolis munkkitipat auttaa limaa poistumaan jos kutina ja yskä johtuu limasta.
Keitä inkiväärisilppua vedessä ja juo hunajan kanssa.
Sininen mynthon auttaa kurkun kutinaan
Närästys oireilee noin. Sängyn päädyn korottaminen voi auttaa, ettei vatsahapot valu kurkkuun. Gaviscon-lientä lusikallinen ennen nukkumaanmenoa tekee saman.
Oletko kokeilut lopettaa yskimistä.
Vierailija kirjoitti:
Carmolis munkkitipat auttaa limaa poistumaan jos kutina ja yskä johtuu limasta.
Pastilleina voi liottaa kuumaan juomaan.
Kaikista tehokkain olisi nenäsumute jossa kortisonia ja alkoholipitoinen yskänlääke, sekä hengitystä avaava keuhkoputkille. Mutta niitähän ei saa kuin reseptillä, eikä saa varmaan kaikki ehdottamalla, koska joku luulee että on kyseessä väärinkäytös. Silti voi saada jotain vinkkejä tai reseptin yskään, terkkarilta tai lääkäriltä, jos ymmärtävät asian.
Joten luultavasti apteekista kannattaisi ottaa burana, kuumemittari, pastilleja, yskänlääke jossa joku järkevä teho ja allergiasumute nenään kokeeksi jos se kuivattaa nuhaa ja ilman mentholia nenäöljy, jos on sumute. Myös juomaa, vitamiineja ja katso onko patteri liian kuumalla tai kylmällä. Kaulaliina ja lämmintä.
Ok. Ehkä vastasin väärin, luulin että se on influyskä. Ehkä astma ja muu pitää huomioida jos ei ole mitään flunssaa päällä. Tuoksut ja homeet (viemäri?) ympäristössä. Nuha aiheuttaa yskää, koska se valuu kurkkuun.
Pantteri salmiakki auttaa kurkkuvaivoihin ja yskään.
Hunajaa. Nenään nenötippoja, jotka hillitsevät rään valumista nieluun.
Syö raakaa sipulia ja valkosipulia, jos et pelkästään niin ruuan seassa.
Sinkki ja c-vitamiini kuulemma auttaa lyhentämään flunssan kestoa.
Mulla on ihan samanlaista yskää. Pahimmillani olen kyökkinyt ja jopa oksentanut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan samanlaista yskää. Pahimmillani olen kyökkinyt ja jopa oksentanut.
Mulla carmolis pelasti yskältä, aina nukkumaan mennessä alkoi yskittää ja en saanut kunnolla nukuttuakaan. Pystyasennossa ei yskittänyt niin pahasti. Yskää kesti vähintään kuukauden muiden oireiden päättymisen jälkeen. Lopulta aloin kokeeksi liottaa pussissa myytäviä carmolis-kurkkunameja kuumaan juomaan, se sai liman irtoamaan ja auttoi niin että yskä loppui. Ei ihan heti tietysti mutta tarpeeksi nopeasti. Lima alkoi irrota sen juoman ansiosta.
Osta carmolista tippoina niin pääset helpommalla. Voi myös tipauttaa sokeripalaan.
Oisit vaan ottanut rokotteen. Säästyisit kaikilta maailman räkätaudeilta.