Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä pizzalähetin käytöksestä? Tilasin pizzaa ja...

Vierailija
26.02.2023 |

Asun kerrostalossa siis. Kuulin rappukäytävästä ääntä, joten menin katsomaan ovisilmästä onkohan se lähetti. Pizzalähettejä oli 2, ne supatti jotain siinä. Sitten yhtäkkiä oveeni koputettiin. No, sain avattua oven muutaman sekunnin viiveellä. Heti ku avasin oven, lähetit ottivat jalat alleen ja juoksivat todella nopeasti ikään kuin pakoon minua etten vain ehtisi nähdä heitä. Rappukäytävässä oli kaiken lisäksi vielä pimeää. Pizzat oli siis kuitenkin jätetty oven eteen. Mutta mielestäni tuo oli tosi asiatonta jotenkin :( En osaa edes selittää, mutta tuli jotenkin loukattu olo.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nää kommentit on? Tuo on kuitenkin ASIAKASPALVELUA. Olisiko tuollainen asiakkaiden karkuun juokseminen ok kaupassa, pankissa, jne?

Tuossa se palvelu on se pizzan toimitus, ja se tehtiin ilmeisesti ihan moitteettomasti.

Osa asiakkaista tietenkin odottaa sitä small talk- osuutta myös ja silloin heidän kannattaa mennäkin sinne kauppaan, jos ostetun palvelun lisäksi kaipaa juttuseuraa.

Olet väärässä. Lähetit edustavat pizzeriaa. Asiakkaita tulee kohdella yhtä kunnioittavasti toimitustavasta riippumatta.

Vierailija
22/36 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä nää kommentit on? Tuo on kuitenkin ASIAKASPALVELUA. Olisiko tuollainen asiakkaiden karkuun juokseminen ok kaupassa, pankissa, jne?

Tuossa se palvelu on se pizzan toimitus, ja se tehtiin ilmeisesti ihan moitteettomasti.

Osa asiakkaista tietenkin odottaa sitä small talk- osuutta myös ja silloin heidän kannattaa mennäkin sinne kauppaan, jos ostetun palvelun lisäksi kaipaa juttuseuraa.

Ei todellakaan tehty moitteettomasti. No, mitä vastauksia voisi odottaa av-palstalaisilta... Ette ymmärrä yritysmaailmasta mitään tai asiakaskokemasta. Nyt lähtee palaute pizzeriaan!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku asiaka oli juuri käyttäytynyt heitä kohtaan asiattomasti? 

Vastaan erittäin haastaviin työpuheluihin, osalla soittajista heittää aika navakasti päästä ja toisinaan on vaikeaa rauhoittua jonkin karmean huuto- ja haukkumispuhelun jälkeen ennen seuraavaa soittajaa. 

Vierailija
24/36 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi muutama viikko sitten niin, että kun tilasin pitsaa ja sivulla luki, että kuljettaja on noutanut lähetyksen, menin oven lähelle odottelemaan. Normaalisti lähetit soittavat ovikelloa. Aika kului ja mitään ei tapahtunut.

Rappukäytävästä kuului ääniä, mutta ovikello ei soinut. Jossain vaiheessa kuului taas ääniä, ja sitten, koska olen kuin Uuno Turhapuro, aloin haistella ja totesin, että oregano tuoksuu. Ovikello ei soinut vieläkään. Odotin vielä hetken ja avasin oven. Etsiskelin jonkin aikaa oven ympäriltä ja lopulta löysin pitsalaatikon. Missään vaiheessa ei tullut tekstiviestiä, soittoa tai ovikellon soittoa. Jos en olisi mennyt hajun perusteella rappukäytävään haahuilemaan, odottaisin pitsaani vieläkin.

Olen sokea, joten ovisilmästä ei ole minulle hyötyä. Kaiken kaikkiaan aika hervoton tapahtumaketju. Omasta nenästä oli hyötyä, tuli pitsa syötyä.

Useimmiten lähetit antavat tilauksen aivan normaalisti käteen. Joskus haen alaovelta, jos se on jo laitettu lukkoon, joskus he tuovat tilauksen ylös saakka. Mutta tämä oli tähän mennessä ainoa kerta, kun tietoa lähetyksen saapumisesta ei tullut millään tavalla – paitsi hajun muodossa.

Vierailija
25/36 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet niin negatiivinen ja vihaa täynnä? Suuta hevosenkengälle.

Vierailija
26/36 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi muutama viikko sitten niin, että kun tilasin pitsaa ja sivulla luki, että kuljettaja on noutanut lähetyksen, menin oven lähelle odottelemaan. Normaalisti lähetit soittavat ovikelloa. Aika kului ja mitään ei tapahtunut.

Rappukäytävästä kuului ääniä, mutta ovikello ei soinut. Jossain vaiheessa kuului taas ääniä, ja sitten, koska olen kuin Uuno Turhapuro, aloin haistella ja totesin, että oregano tuoksuu. Ovikello ei soinut vieläkään. Odotin vielä hetken ja avasin oven. Etsiskelin jonkin aikaa oven ympäriltä ja lopulta löysin pitsalaatikon. Missään vaiheessa ei tullut tekstiviestiä, soittoa tai ovikellon soittoa. Jos en olisi mennyt hajun perusteella rappukäytävään haahuilemaan, odottaisin pitsaani vieläkin.

Olen sokea, joten ovisilmästä ei ole minulle hyötyä. Kaiken kaikkiaan aika hervoton tapahtumaketju. Omasta nenästä oli hyötyä, tuli pitsa syötyä.

Useimmiten lähetit antavat tilauksen aivan normaalisti käteen. Joskus haen alaovelta, jos se on jo laitettu lukkoon, joskus he tuovat tilauksen ylös saakka. Mutta tämä oli tähän mennessä ainoa kerta, kun tietoa lähetyksen saapumisesta ei tullut millään tavalla – paitsi hajun muodossa.

Suurin osa läheteistä soittaa ovikelloa tai koputtaa, mutta mullekin on sattunut muutaman kerran niin, että ovat vain jättäneet ruuan oven eteen ja häipyneet. Ekalla kertaa meni aika kauan että tajusin tarkistaa oven edustan, ruoka oli ehtinyt jäähtyä. Minusta huonoa toimintaa läheteiltä leikkiä ninjaa tuolla tavalla.

Vierailija
27/36 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-aika. Jättävät oven eteen ja pimpottavat ovikelloa, jotta ei tarvitse olla tekemisissä ihmisten kanssa. Mielestäni juurikin järkevää.

Vierailija
28/36 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset eivät osaa kirjoittaa baitteja.

Vierailija
29/36 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin siis olivat jo jättäneet pizzan sun ovelle ja menossa poispäin kun avasit oven, odotitko että kääntyvät takaisin jutustelemaan vai mikä tilanteessa häiritsi?

No olisko vaikka se että lähtivät PAKOON? On ok jos lähetti on jo muutenkin kävelemässä pois, mutta saivat hepulin siitä, kun avasin ovea. Juoksivat pakoon kuin henkensä edestä tasan siitä sekunnista alkaen kun alkoi kuulua ovenavauksen ääntä.

ap

Taidat suurennella koko asiaa. Et itse asiassa ovea avatessasi edes näe ulos, ennenkuin ovi on avautunut jonkin verran. He varmaan koputtivat ja lähtivät samantien jatkamaan matkaa. Sitten vasta avasit oven, ja siinä vaiheessa kun näit heidät, he olivat jo portaissa. Itsekin juoksen portaat oikeastaan aina alaspäin. Se ei tarkoita, että hengen hädässä pakenen jotain.

Vierailija
30/36 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi asiakas oli pahoillaan kun tietty lähetti ei tuonut pizzaa.Mitä helkutin väliä sillä on kuka sen helvetin lätyn sulle roudaa.Suksi kuuseen.

Vierailija
31/36 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetäänkö ruoka likaiselle lattialle ?

Vierailija
32/36 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti joku edellinen asiakas on valittanut kohti hengittämisestä viruksen pelossa joten nyt välttävät samanlaista tilannetta. Tai kuulivat jonkun jossakin asunnossa yskivän kovaa ja räkäisesti ja pelkäsivät itse saavansa tartunnan. Näitä korona-ajan outouksia vaikka epidemia on ilmeisesti laantunut.

Vierailija
33/36 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi pizzakähettiä toi pizzaasi. Höpö höpö.

Vierailija
34/36 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on nyt jotenkin outo yhtälö:

- katsot ovisilmästä

- näet pizzalähettejä

- yhtäkkiä oveen koputetaan

- kuluu muutama sekunti

- avaat oven

- lähetit ryntäävät pois

- lähetit eivät nähneet sinua

- rapussa on pimeää

Mahdoton tapahtumaketju tällaisenaan.

Juurikin näin. Trollihan tämä on mutta. Oikeassa elämässä sen huomaa,kun toinen kyylää siellä ovisilmän toisella puolella.

Vierailija
35/36 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi pizzakähettiä toi pizzaasi. Höpö höpö.

Juuri näin!

Vierailija
36/36 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Tai sitten pizzalähettejä oli kaksi, koska toinen oli opettelemassa hommaa. Rappukäytävässä on liiketunnistimella toimiva valo, joka sammui sillä aikaa, kun kokeneempi lähetti supatti oppijalle, että tääon kontaktiton toimitus, jätät pizzat tuohon lattialle, soitat ovikelloa ja lähdetään kiireellä kohti seuraavaa paikkaa. Tässä vaiheessa avaat oven, lähetit toteavat että ovikello on tarpeeton ja lähtevät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan