Kenen artistin nimen lausut väärin?
Mä lausun Chisun aina Tsisu, vaikka se pitäisi lausua Kisu.
Tää UMK-kisailija Lxandra pitäisi kai lausua Leksandra, mut mä lausun Elsandra.
Cheek on mulle aina Keekki.
Onko muilla vastaavia väännöksiä?
Kommentit (18)
Palefacen sanon Facepalmiksi
David Bowieta sano Povieksi
Lausun "suomalaisittain", tyyliin Eltton Tson, Adele, Madonna (paino eka tavulla), yleensäkin silleen kuin kirjoitetaan. Jos puhun samoista ulkomaalaisten tuttujen kanssa niin yritän lausua paremmin niin että hekin ymmärtävät.
Slade oli 70-luvulla ihan vaan slade, ihan kaikilla, muu oli asiantuntemattomuutta ja hianostelua. Sweet sen sijaan lausuttiin oikein. Mutta se ei ollutkaan niin arvostettu pop-bändi, Sladea sentään kuunteli rock-väkikin.
Ozzyn lausun Ossi. Nirvana on niinkuin se kirjoitetaan, eikä mikään nöövana.
Vierailija kirjoitti:
Slade oli 70-luvulla ihan vaan slade, ihan kaikilla, muu oli asiantuntemattomuutta ja hianostelua. Sweet sen sijaan lausuttiin oikein. Mutta se ei ollutkaan niin arvostettu pop-bändi, Sladea sentään kuunteli rock-väkikin.
Sitten oli "diip purple" ja "uriah hiip".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nää puoliksi oikein lausutut on hauskoja :D
Ja sitten on tietysti U2, jonka suomalaiset lausuu kotoisasti uukakkonen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Mää sanon Pallinaamaks.
Robin. Se tulee aina lausuttua Röpä Kumisaapasmuotilija. Onko siinä jotain vikaa?
John Illsley.
Dire Straitsin basisti aikoinaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää sanon Pallinaamaks.
Sama täällä.
Chisu – Khisu
Paleface - Pelefase (luin sen ilmeisesti pele, vaikka on pale)
Uriah Heep - Uriah Hhheeep
Mariah Carey - Mariah Käri tai Kerry
Sanon lyhyesti nimet, en venytä yleensä. Julia on Julia, ei Juuuulia.
Mä en ymmärrä miksi Chisu pitäisi sanoa Kisu. Miksi sen nimi ei sitten kirjoiteta Kisu jos se niin pitäisi sanoa?
Ewan mcgregor menee aina suomalaisittain evan eikä miten oikeasti lausuttaisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iron Maiden, Alise Kuupperi, Joe lyn Turneri, näin kait se menee. En itse asiassa lausu mitään nimiä tai bändiä muuten ku miten kirjoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä miksi Chisu pitäisi sanoa Kisu. Miksi sen nimi ei sitten kirjoiteta Kisu jos se niin pitäisi sanoa?
Ksisu? Sisu? Zisu?
Käärijää sanon kiärijäksi.