Valon lisääntyminen ahdistaa
Olenko ainut, jota ahdistaa tämä valoisuuden nopea lisääntyminen? Tämä ei ole ensimmäinen kerta, mutta tuntuu pahenevan vuosi vuodelta.
Suurin osa tuntuu rakastavan tätä vuodenaikaa. Pidän siitä, että kesä tulee, mutta jostain syystä masentaa. Kaikki muut ovat innoissaan ja ulkoilevat auringossa, tai siltä minusta tuntuu. Itse en jaksa. Tuntuu ihan fyysisesti pahalta.. :(
Kommentit (81)
Sama. Muut hehkuttavat, on vaikea samaistua. En kyllä odota kesääkään, liikaa ihmisiä liikenteessä.
Minua ahdistaa myös. Olen kärsinyt monta vuotta kevätmasennuksesta.
Minäkin suurimmaksi osaksi nautin valon määrän lisääntymisestä, ulkoilen, hoidan viherkasvejani jne. Mutta välillä alkaa ahdistaa. Tuntuu että valo paljastaa kaiken lian ja pölyn. Syksyn pimeillä ei pölykään näy ja voi vain tunnelmoida hämyisessä valaistuksessa ja käpertyä kotiin.
Kevät on ihanaa aikaa! Minä nautin valosta ja olen parhaimmillani kesä aikaan! Kesä on uuden kukoistuksen ja elämän aikaa. Talvella levätään ja kerätään voimia. Tsemppiä ap ja muut, toivottavasti pääsisit masennuksesta ja ahdistuksesta ja voisit kokea kesän ilon ja riemun!
Valo käy pahasti silmiin ja päänsärky iskee. Valonarkuuteni on pahentunut vuosi vuodelta. Menen pimeään vessaan piiloon.
Vierailija kirjoitti:
Kevät on ihanaa aikaa! Minä nautin valosta ja olen parhaimmillani kesä aikaan! Kesä on uuden kukoistuksen ja elämän aikaa. Talvella levätään ja kerätään voimia. Tsemppiä ap ja muut, toivottavasti pääsisit masennuksesta ja ahdistuksesta ja voisit kokea kesän ilon ja riemun!
Karmaiseva kommentti.
Eiköhän se ole VIllen henkilökohtainen asia.
Käyn ylikierroksilla, vaikka en jaksaisi. Ahdistaa myös suunnattoman paljon. Toivottavasti aurinko laskee pian.
Vierailija kirjoitti:
Valo käy pahasti silmiin ja päänsärky iskee. Valonarkuuteni on pahentunut vuosi vuodelta. Menen pimeään vessaan piiloon.
Kesässä inhoan kaikkea, mutta onhan se nyt järkytys aina huomata, että päivä on jo nyt pidentynyt paljon ja aurinkokin on jo kirkas.
Vierailija kirjoitti:
AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA
Seuraavaksi ilmastoahdistus.
Sitten homeahdistus.
Sitten ruokien päivämääräahdistus.
Sitten ...
Kuulin joskus, että kaamoksen jälkeinen masennus on yleisempää kuin kaamosmasennus. Et ole yksin. Meitä kohtalotovereita on paljon.
Aivan ihanaa, lähdin keskustaan kävellen, ihmiset heti iloisemman näköisiä kun aurinko paistoi. Kävin kahvilassa, ainostaan hinta hirvitti, tee ja pala kakkua 10,60€.
Tuntuu tyhjältä, oudolta, pirteältä ja väsyneeltä samaan aikaan. En kestä mitään instagramin kuvia, joissa hymyillään kilpaa auringon kanssa. Kaikki näyttää kotonakin niin paskaiselta. Oksettaa.
Kiitos kommenteista.. helpottaa tietää, etten ole yksin tunteeni kanssa. Tiedän, että tunne on väliaikainen ja valoisuuteen tottuu taas vähitellen, mutta pelkään, ettei totukaan.
En ole vielä huomannut, istun kellarissa vieläkin foliohattu päässä.
Minulle tämä on pahimmillaan tämä on maalis-huhtikuussa. Kesäkuussa jo helpottaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pysty ajamaan edes oikein autoa kesäisin, superkirkkaina päivinä saan näköhäiriöitä. Koko näkökenttä aaltoilee ja väreilee, pienet mustat pisteet vilisee. Ei kivaa. Talvella ei mitään ongelmaa.
Kyllä se ohi menee itsellä vähän sama. Varsinkin yksinäisenä kamala katsella, näitä onnellisia pareja ja muitakin ihmisiä onnensa kukkuloilla.
Onhan sitä tutkimuksia kun tehty, että itsemurhat lisääntyy keväisin.
Laita verhot kiinni ja laput silmille.
Ei sitä turhaan sanota, että huhtikuu on kuukausista julmin. Lisääntynyt valo paljastaa kaiken pa skan ja käy silmiin. Koko maa on kuin 70-luvun Neuvostoliittoa. Ei ihme, jos masentaa.
AHDISTUSHULLU TAAS VAUHDISSA