Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kantsiiko mennä hiihtokeskukseen jos ei laskettele?

Vierailija
26.02.2023 |

Ev

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Latukahvilat ja laavut on aivan parasta antia. On mukavaa hiihtää koko päivä ja ihailla tähtitaivasta illalla. Ei ole mikään pakko ainakaan lasketella!

Vierailija
22/37 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toki. Hiihtokeskuksissa on hyvät lenkkimaastot ja yleensä laavut ja kodat makkaran paistoon. Rinneravintolaan voi mennä kaakaolle ja vaikka huurteiselle ym.. Mee ihmeessä!

AfterSki on nimensä mukaan after ski, eli on aika noloa, jos menee sinne ilman että on laskuakaan laskenut. Samoin ne laavut ja kodat on hiihtolenkkien varrella.

Tiedän, että jotkut ihmiset menee pelkästään nauttimaan niistä antimista, mutta minusta se on tyhmää.

No voi jestas 😀 Kyllä sinne on ihan kaikki tervetulleita, lasketteli tai ei.

Tiedän, että maksava asiakas kelpaa, vaikka tulisikin kengät eikä monot jalassa. Sanoin vain, että minun mielestä se on vähän noloa. Tulet pois reissusta ja ihmiset kysyy, et oliko hyvät rinteet tai ladut, niin vastaat vaan, että emmä jaksanu mennä niihin. Halvemmalla pääsisi, kun majailisi sitten jossain muualla. Vähän kuin menisi kylpylään, mutta ei käytä kylpyläosastoa. 

Voihan siellä hiihtokeskuksessa vaikka lumikenkäillä, lenkkeillä, vaeltaa. Mistäs kukaan tietää onko joku jo lasketellut 6 päivää putkeen vaikka tulisikin kengät jalassa sinä nimenomaisena päivänä? 😀

Moni on myös esimerkiksi lasten kanssa eikä itse välttämättä laskettele. Kyllä sieltä kuitenkin tekemistä kaikille löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niissä isommissa varmaan yleensä muutma murtomaa latu. Voi saunoa ja ryypätä mökissä.

Vierailija
24/37 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä toki. Hiihtokeskuksissa on hyvät lenkkimaastot ja yleensä laavut ja kodat makkaran paistoon. Rinneravintolaan voi mennä kaakaolle ja vaikka huurteiselle ym.. Mee ihmeessä!

AfterSki on nimensä mukaan after ski, eli on aika noloa, jos menee sinne ilman että on laskuakaan laskenut. Samoin ne laavut ja kodat on hiihtolenkkien varrella.

Tiedän, että jotkut ihmiset menee pelkästään nauttimaan niistä antimista, mutta minusta se on tyhmää.

Vaikka hiihdänkin itse Lapissa 30 kilometrin päivämatkoja murtsikkaa, ei minulla ole mitään tarvetta kytätä muiden hiihtämisiä. Päinvastoin, minun kannaltani ne ei-hiihtävät turistit ovat oikein toivottuja: he eivät aiheuta ruuhkaa ladulla, mutta pitävät omalta osaltaan pystyssä niitä palveluja, joita minäkin käytän.

Vierailija
25/37 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niissä isommissa varmaan yleensä muutma murtomaa latu. Voi saunoa ja ryypätä mökissä.

Ylläksellä ja Saariselällä on molemmissa erinomainen murtomaahiihtolatuverkosto. Viikon aikana voi helposti hiihtää yli 200 km ilman, että tarvitsee kyllästyä jatkuvaan samojen latujen sahaamiseen.

Vierailija
26/37 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako suksia vuokrattua, jos ei itse omista?

Vierailija
27/37 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako suksia vuokrattua, jos ei itse omista?

Tietysti.

Vierailija
28/37 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi jestas 😀 Kyllä sinne on ihan kaikki tervetulleita, lasketteli tai ei.

Tiedän, että maksava asiakas kelpaa, vaikka tulisikin kengät eikä monot jalassa. Sanoin vain, että minun mielestä se on vähän noloa. Tulet pois reissusta ja ihmiset kysyy, et oliko hyvät rinteet tai ladut, niin vastaat vaan, että emmä jaksanu mennä niihin. Halvemmalla pääsisi, kun majailisi sitten jossain muualla. Vähän kuin menisi kylpylään, mutta ei käytä kylpyläosastoa. 

Minä käyn hiihtämässä enkä koskaan laskettele. Levillä ja Ylläksellä on kivoja latukahviloita, joissa voi levähtää ja sitten matka jatkuu taas. 

Vierailija
29/37 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylläksellä ja Saariselällä on molemmissa erinomainen murtomaahiihtolatuverkosto. Viikon aikana voi helposti hiihtää yli 200 km ilman, että tarvitsee kyllästyä jatkuvaan samojen latujen sahaamiseen.

Kyllä Leviltäkin latuja löytyy. 

Vierailija
30/37 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuului: Kannattaako mennä hiihtokeskukseen, jos ei laskettele?

Vastaus: Kannattaa, jos aikoo harrastaa jotain muuta talviaktiviteettia, kuten hiihtoa, lumikenkäilyä tai vaeltamista.

Jos ei aio tehdä ns. mitään, tulee turhan kalliiksi majoittua hiihtokeskukseen, kun voisi yhtä hyvin varata tavallisen hotellihuoneen jostain muualta. Ja hiihtokeskuksessa tulee kyllä nopeasti aika pitkäksi, jos ei ole mitään aktiviteettia.

Ryyppääminen voi olla jollekin aktiviteetti, mutta mä en sellaisia viestejä yläpeukuta.

Vierailija
31/37 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Ellei ole aikuinen joka varmistaa lapsen tai nuoren turvallisuutta. Muiden aikuisten mukana oleminen on aika turhaa, ellei itse tykkää lasketella. Voi tylsistyä totaalisesti. Ellei ole joku mökki tai matkailuauto jossa on netti, kirjoja - tai niitynreuna maisemalla. 

Vierailija
32/37 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysymys kuului: Kannattaako mennä hiihtokeskukseen, jos ei laskettele?

Vastaus: Kannattaa, jos aikoo harrastaa jotain muuta talviaktiviteettia, kuten hiihtoa, lumikenkäilyä tai vaeltamista.

Jos ei aio tehdä ns. mitään, tulee turhan kalliiksi majoittua hiihtokeskukseen, kun voisi yhtä hyvin varata tavallisen hotellihuoneen jostain muualta. Ja hiihtokeskuksessa tulee kyllä nopeasti aika pitkäksi, jos ei ole mitään aktiviteettia.

Ryyppääminen voi olla jollekin aktiviteetti, mutta mä en sellaisia viestejä yläpeukuta.

Moottorikelkkailu on yksi syy mennä hiihtokeskukseen. 

Vierailija
33/37 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä voi harrastaa vaikka talvipyöräilyä, jos hiihtäminen ei kiinnosta. 

Vierailija
34/37 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Leviltäkin latuja löytyy. 

Löytyy, mutta Levin latuverkosto ei kuitenkaan ole samaa tasoa kuin Ylläksellä ja Saariselällä.

Vierailija
35/37 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viikon lomalla Levillä enkä kertaakaan käynyt hiihtämässä tai rinteessä. Sen sijaan kävin koira- ja poroajeluilla, kylpylässä, keilaamassa, hissiajelulla, pilkillä ja moottorikelkkasafarilla. Lapset kyllä viihtyivät rinteessä tosi hyvin, mutta ei mullakaan aika pitkäksi tullut. 

Vierailija
36/37 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme useana vuotena Rukalla käyneet kun se vielä miellyttävän ajomatkan päässä. Teinit rinteissä ja me hiihdämme ja harrastamme muita ulkoliikuntamuotoja puolison kanssa. Nyt varattu koko perheelle parin tunnin vaellus islanninhevosilla lisäksi. 

Vierailija
37/37 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettelukeskuksissa on kaikenlaista aktiviteettia, joten ihan hyvin voi mennä vaikka ei laskettele. Pidätkö edes hiihtämisestä?