Muita, joiden puolisot tekevät yötyötä ja ovat herkkäunisia? Mitä teette päivisin?
Miehelläni on nytkin menossa yövuorot.
Minä teen säännöllistä päivävuoroa, eli nyt olen vapaalla kun on viikonloppu, ja mies nukkuu (noin neljään saakka).
Mies on herkkäuninen eikä pysty nukkumaan korvatulpat päässä, näistä en häntä moiti, itselläni sama vika ja mm. arkiviikolla ne yöt, kun hän on kotona ja valmistautuu yövuoroon eli valvoo, ovat mulle tuskaisia öitä, koska herään joka kaapinoven avaukseen vaikka mies koittaa olla hiljaa...
Mutta näin viikonloppuisin, en oikein voi tehdä mitään muuta kuin istua hiljaa sohvalla ja selata kännykällä nettiä, ettei tulisi meteliä.
En voi katsoa telkkaria kuin äänettömällä, radiota ei voi kuunnella, en voi siivota (korkeintaan jotain pölyjen pyyhintää), en pyykätä, en käyttää ompelukonetta, en kutsua ketään kylään, en puhua puhelimessa... Vessassa käydessäkin täytyy avata vessan ovi hipihiljaa ja hitaasti, eikä sitä lukkoon viitsi laittaa ollenkaan, kun lukitsemisesta kuuluu napsahdus, johon mies saattaa herätä 😅
No eipä sitä lukossa tarvitse nyt pitääkään, mutta oli vaan esimerkki siitä kuinka paljon vaikuttaa joka asiaan.
Ja joo, käyn mä kävelyllä tai voisin lähteä myös kaverilla käymään, muttei sielläkään viitsi neljään asti roikkua.
Muilla joilla sama tilanne?
Ps. olisko kenties ideoita, miten parantaa äänieristystä makuuhuoneeseen...? Oven eteen olen ripustanut paksun verhon, muttei siitä tunnu olevan mainittavaa apua..