Raivostuttavaa tämä mobiilisovellusten jatkuva lisääntyminen!
Eivät ne kaikki millään mahdu tätä menoa sinne älypuhelimeen! Ja muutenkin, tässä luotetaan nyt liikaa siihen, että nämä härpäkkeet toimivat aina ja kaikkialla. Ainakin minun kapulani flippailee aika ajoin. Liian epävarmaa touhua!
Kommentit (129)
Mua ärsyttää aiemman vastaajan tapaan se, että apit kyselee lupaa käyttää ka.eraa, mikrofonia, yhteystietoja jne.
Sitten sitä meikäläinen miettii, että mitä olisi pakko sallia, jotta appi toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovellusten määrä ei häiritse,vaan se, että niistä tehdään lähes pakollisia, jos mitään haluaa ylipäänsä tehdä. Esim. ulkomaisen pankin mobiilisovellus on pakollinen, jo haluaa tehdä yhtään mitään. Tietokone ei riitä, vaan on pakko olla äppi. Raivostuttavaa.
Tämä!
Ammattiliitto, johon kuulun, ei enää lähetä muovista jäsenkorttia. Pitäisi ottaa käyttöön mobiilisovellus. Hyvästi myös bensaetu, jonka sai sillä muovisella läpyskällä!
Minusta tämä taas on ihan hyvä suunta. Ennen oli lompakko täynnä kortteja, joita tarvitsee ehkä kerran vuodessa. Nyt pärjää muutamalla ja loput puhelimessa.
Muuten kyllä sitä mieltä, että ihan joka asiaa varten ei jaksaisi ladata uutta appia.
Vierailija kirjoitti:
Mua jurppii S-ryhmän kohdalla se että mobiilisovelluksen käyttöön ottaneille myönnetään erikoistarjouksia ja etuja. Johan nyt on saatana että S-etukortti ei siinä lafkassa riitä!
S-kaupan mobilialennus on nykymuodossaan maailman tyhmin asia. Typerää että se alennus pitää kaivaa kassalla puhelimesta. Joskus siinä menee aika kauan kun se etsitään ja jono seisoo. Sen voisi vaikka aktivoida etukäteen ja menisi sitten automaattisesti bonuskorttia käyttäessä. Ja vieläparempi että se menisi mobiliikäyttäjältäbautomaattisesti tekemättä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Laivayhtiöilläkin menee nykyään niin heikosti, että niillä ei ole enää varaa lähettää kanta-asiakkailleen muovisia jäsenkortteja. Ole ystävällinen ja ota käyttöösi mobiilisovellus!
Saas nähdä miten huomenna käy... Olen lähdössä vuosikausien tauon jälkeen Viking Linen Tallinnan päiväristeilylle. Se on Viking Club etuhintainen ja jäsenyys pitää todistaa terminaalissa. Minulla on ainakin 15 vuotta vanha jäsenkortti (muovinen). Toivottavasti se kelpaa heille. En ala asentelemaan mitään puljun mobiili sovellusta yhden risteilyn takia.
Minulle soitettiin viime viikolla pankista ja tarjottiin vakuutuksia ja sijoituspalveluja. Heti puhelun alussa pankkitoimihenkilö kysyi, onko minulla jo käytössä heidän mobiilisovelluksensa. Ei ole - eikä tule!
Kuinka moni on lueskellut asentamiensa sovellusten käyttöehtoja?
Minä olen ideoinut tämmöistä No place to hide sovellusta. Toimii niin, että kun otat kuvan vastaantulevasta ihmisestä, niin sovellus etsii hänen henkilötiedot ja osoitteen. Ehken myös muita tietoja. En tiedä. Ajatus tässä on se jos näet hyvännäköisen naisen tai miehen kaupungilla ja haluat tehdä tuttavuutta, niin voit mennä suoraan hänen kotiosoitteeseen odottamaan häntä.
Uskotko, että myös Veikkauksen muovinen asiakaskortti poistuu jossakin vaiheessa ja jäljelle jää ainoastaan mobiilisovellusversio?
Sovellusten -laatuun- kannattaa kiinnittää huomiota. Jos on huono sovellus, poista se tietoja keräämästä ja mainoksia näyttämästä. Jos se toimii hyvin, katsotaan uudelleen. Jos mainos estää pääsyn takaisin sovellukseen, on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ideoinut tämmöistä No place to hide sovellusta. Toimii niin, että kun otat kuvan vastaantulevasta ihmisestä, niin sovellus etsii hänen henkilötiedot ja osoitteen. Ehken myös muita tietoja. En tiedä. Ajatus tässä on se jos näet hyvännäköisen naisen tai miehen kaupungilla ja haluat tehdä tuttavuutta, niin voit mennä suoraan hänen kotiosoitteeseen odottamaan häntä.
Kehittämisen arvoinen idea.
Lounasetu. Ennen oli kortti käytössä, viuh vaan. Nyt äppi. Siinäpä jonossa kuikuilet mitä se ruoka maksaa. Jos ei lue missään, niin kysyt kassalta. Sitten äppiä avaamaan. Etsi rillit laukun pohjalta ja eikun kännykkää näpyttelemään ja maksamaan. Sitten näytät se kassalle joka tiskin takaa maksua tihrustaa näytöltä. Kyllä on älyttömän kätevää, voi einari...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laivayhtiöilläkin menee nykyään niin heikosti, että niillä ei ole enää varaa lähettää kanta-asiakkailleen muovisia jäsenkortteja. Ole ystävällinen ja ota käyttöösi mobiilisovellus!
Saas nähdä miten huomenna käy... Olen lähdössä vuosikausien tauon jälkeen Viking Linen Tallinnan päiväristeilylle. Se on Viking Club etuhintainen ja jäsenyys pitää todistaa terminaalissa. Minulla on ainakin 15 vuotta vanha jäsenkortti (muovinen). Toivottavasti se kelpaa heille. En ala asentelemaan mitään puljun mobiili sovellusta yhden risteilyn takia.
Kivaa risteilyä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovellusten määrä ei häiritse,vaan se, että niistä tehdään lähes pakollisia, jos mitään haluaa ylipäänsä tehdä. Esim. ulkomaisen pankin mobiilisovellus on pakollinen, jo haluaa tehdä yhtään mitään. Tietokone ei riitä, vaan on pakko olla äppi. Raivostuttavaa.
Tämä!
Ammattiliitto, johon kuulun, ei enää lähetä muovista jäsenkorttia. Pitäisi ottaa käyttöön mobiilisovellus. Hyvästi myös bensaetu, jonka sai sillä muovisella läpyskällä!
Kyllä ne pyynnöstä lähettää. Itsellä ei älypuhelinta ole mutta liiton kortin sain erikseen pyytämällä.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on digitaalisuuden pilottimaa EUssa. Siksi näin. Espanjassa kaikki maksavat vielä käteisellä. Sähköautokulttuuriakaan ei vielä ole kehitetty, vaan nauravat koko kehitykselle. Että niin tasa arvoinen EU.
Juuri juttelin espanjassa asuvan ystvän kanssa joka kertoi siellä yritetään siirtyä pois rahan käytöstä vuonna 2024. Silleen.
Samaa köyhät kyykkyyn, joka penni pitää tietää niin verottajan kuin kelan:).
Kohta meillä on hengityslaite kännykässä, josta sitten tieto mee johonkin, jotta tietävät sekunnilleen kun kuolen.
Vierailija kirjoitti:
Erityisen kivaksi tilanne menee, kun tulee jokin terveysongelma, jonka takia ei voi enää käyttää mobiililaitteita. Itselläni on migreeni nykyään niin pahana, ettei noiden käyttö tule kuuloonkaan. Yritä tässä sitten saada asioita hoidettua, kun kaikki olettavat, että tottakai sulla on älypuhelin.
Samoin käy heille joilla reuma tai parkinsson tai..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Kyllä ne pyynnöstä lähettää. Itsellä ei älypuhelinta ole mutta liiton kortin sain erikseen pyytämällä.
Sama, mä tilasin oman liittoni sivuilta jäsenkortin muoviversiona.
Laita jokainen omaan kansioonsa niin eivät pääse lisääntymään keskenään.
Tähänkö ollaan tosiaan menossa?! Että kaikki mahdollinen kännyyn vaan?! Huh! Onneksi olen jo 50+, ehkä armollinen Luoja korjaa minut talteen hyvissä ajoin.
Vierailija kirjoitti:
Digitalisaatio lisääntyy. Mobiilisovellusten määrä lisääntyy. Niiden ottajien määrä lisääntyy. Roskaruoan tilaaminen mm. Woltin kautta lisääntyy, ja porukka läskiintyy. Naapurissakin asuu nuori muija, jolla olisi hyvin aikaa käydä kaupassa itse ostoksilla, mutta ei, Woltin kautta vaan kaikki himaan.
Voe kuule! Olis ihanaa kun saisi tänne korpeenkin Woltilla ruuat, saisi hävittää auton pois eikä tarviis käydä kaupungissa edes sitä kerta viikkoon.
T: vanha muija