Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raivostuttavaa tämä mobiilisovellusten jatkuva lisääntyminen!

Vierailija
26.02.2023 |

Eivät ne kaikki millään mahdu tätä menoa sinne älypuhelimeen! Ja muutenkin, tässä luotetaan nyt liikaa siihen, että nämä härpäkkeet toimivat aina ja kaikkialla. Ainakin minun kapulani flippailee aika ajoin. Liian epävarmaa touhua!

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä pitää töihinkin olla neljä erilaista äppiä :::D

Ilmeisesti työpuhelin kyseessä? 

Vierailija
42/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat palvelus saa kyllä edelleen selaimen kautta. Vaikka esim. pankkipalveluissa se on turvattomampi tapa.

Uutta puhelinta kun ostaa, niin tärkeimmät jutut ovat riittävästi muistia (riippuu omista tarpeista, mutta mieluummin vähintään 64Gtavua) ja suht uusi käyttisversio.

Näillä kriteereillä kun ostaa, niin voi luottaa, että laitetta voi käyttää sen ajan mitä se muuten kestää.

Halvimmat tarjouskoneet ovat pienellä muistilla ja vanhalla käyttisversiolla, roskis kamaa parissa vuodessa, kun nuisti loppuu .

Millä ihmeen logiikalla selaimen kautta käytetty verkkopankki on turvattomampi kuin mobiilisovellus?

Sillä logiikalla, että ihmiset menevät verkkopankkeihin hakukoneilla tai linkityksien kautta. Teknisesti lahjattomat eivät osaa puhelimeensa asennella app storen ulkopuolisia sovelluksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua jurppii S-ryhmän kohdalla se että mobiilisovelluksen käyttöön ottaneille myönnetään erikoistarjouksia ja etuja. Johan nyt on saatana että S-etukortti ei siinä lafkassa riitä!

Onkohan se joku varakkaamman ja paremman väen kauppa kun niitä suositaan kenellä on vara kalliiseen älypuhelimeen. Ei kaikilla ole sellaista.

Vierailija
44/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat palvelus saa kyllä edelleen selaimen kautta. Vaikka esim. pankkipalveluissa se on turvattomampi tapa.

Uutta puhelinta kun ostaa, niin tärkeimmät jutut ovat riittävästi muistia (riippuu omista tarpeista, mutta mieluummin vähintään 64Gtavua) ja suht uusi käyttisversio.

Näillä kriteereillä kun ostaa, niin voi luottaa, että laitetta voi käyttää sen ajan mitä se muuten kestää.

Halvimmat tarjouskoneet ovat pienellä muistilla ja vanhalla käyttisversiolla, roskis kamaa parissa vuodessa, kun nuisti loppuu .

Millä ihmeen logiikalla selaimen kautta käytetty verkkopankki on turvattomampi kuin mobiilisovellus?

Sillä logiikalla, että ihmiset menevät verkkopankkeihin hakukoneilla tai linkityksien kautta. Teknisesti lahjattomat eivät osaa puhelimeensa asennella app storen ulkopuolisia sovelluksia.

Aah, eli toisin sanoen se itse selaimen verkkopankki ei olekaan turvattomampi, ainoastaan huijauksiin lankeaminen on turvattomampaa.

Jotkut meistä eivät klikkaile mitään epämääräisiä linkkejä tai lähetä rahaa nigerialaisille öljymiljonääreille, vaan maksamme ihan vain laskumme verkkopankissa.

Vierailija
45/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne mahtuu jos ei ole joku halppispuhelin.

Vierailija
46/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Digitalisaatio lisääntyy. Mobiilisovellusten määrä lisääntyy. Niiden ottajien määrä lisääntyy. Roskaruoan tilaaminen mm. Woltin kautta lisääntyy, ja porukka läskiintyy. Naapurissakin asuu nuori muija, jolla olisi hyvin aikaa käydä kaupassa itse ostoksilla, mutta ei, Woltin kautta vaan kaikki himaan.

Onko ruokalähetti usein ihonväriltään tumma?

Kyllä, tumma ja tenhoava.

Vierailija
47/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea-pankilla on mobiilipankin käyttöön ottaneille edullisempi kuukausimaksu. Aika epäreilua heitä kohtaan, jotka suosivat laskujen maksua tietokoneella. Kyllä, tiedän, tämän voi kiertää, mutta kyse on periaatteesta.

Vierailija
48/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ei ole ajateltu että ihmiset voivat myös tympääntyä kaiken maailman appeihin. Mitenkäs sitten se suukki laitetaan?

Vierailija
49/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel naked! I feel like everybody's staring at me!

Vierailija
50/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne mahtuu jos ei ole joku halppispuhelin.

Mulla mahtuu ihan tähän 120e kännykkään.

Vierailija
51/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on digitaalisuuden pilottimaa EUssa. Siksi näin. Espanjassa kaikki maksavat vielä käteisellä. Sähköautokulttuuriakaan ei vielä ole kehitetty, vaan nauravat koko kehitykselle. Että niin tasa arvoinen EU.

Vierailija
52/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri näppäinpuhelimen. En voi käyttää kohta mitään palveluita. Sitten syrjäydyn. Kiitos.

Vierailija
53/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi on digitaalisuuden pilottimaa EUssa. Siksi näin. Espanjassa kaikki maksavat vielä käteisellä. Sähköautokulttuuriakaan ei vielä ole kehitetty, vaan nauravat koko kehitykselle. Että niin tasa arvoinen EU.

Espanjassa on sellainen luotijunaverkosto, jollaisesta Suomen lumeen hyytyvissä pendolinoissa istuessa voi vain haavella.

Vierailija
54/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

I'm old-fashioned kirjoitti:

Minulla ei ole käytössä yhtäkään mobiilisovellusta enkä silti koe jääväni mistään paitsi. 

Minulla ei ole edes älypuhelinta, koska olen nähnyt, mitä se ja some tekee ihmisille. Näppäinpuhelimella näpyttelen ja olen vapaa! :)

Vierailija
55/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aah, eli toisin sanoen se itse selaimen verkkopankki ei olekaan turvattomampi, ainoastaan huijauksiin lankeaminen on turvattomampaa.

Jotkut meistä eivät klikkaile mitään epämääräisiä linkkejä tai lähetä rahaa nigerialaisille öljymiljonääreille, vaan maksamme ihan vain laskumme verkkopankissa.

Suuremmat pankit pyrkivät havaitsemaan mobiiliselaimet ja ohjaamaan käyttäjän selaimesta mobiilisovellukseen.

Vierailija
56/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen herätyskellokin on epäluotettava, ruudulla oli vain popup ilmoitus: "kello ei vastaa" :/

Vierailija
57/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ilahduttavaa lukea, että meitä on muitakin ku minä. Vähän meinaan kanssa hajottaa ku aina pitäisi asentaa joku sovellus. Minä olen tällainen perusasiat kuntoon -tyyppi. Maksan kortilla tai käteisellä enkä asenna yhtäkään sovellusta jos ei oo pakko.

No joo, oon vähän vanhanaikainen, en suostu vieläkään käyttämään verkkopankkia kännykällä ja käyttäessäni verkkipankkia tietokoneella käytän tunnuslukutaulukoita. En vaan pidä sovelluksista yhtään. Pitäisi muutenkin luopua koko älypuhelimesta, muttakun whatsappi on niin kätevä. Naamakirjan ja kaikki sometkin lopetin viime vuonna.

Ahdistaa koko nykyaika

Vierailija
58/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi puhelimien muistithan tuplaantuu parin vuoden välein. Nykyisin 256gt taitaa olla normi muisti kaikille paitsi 100€ puhelimia ostaville juopoille, työttömille ja lapsille. Kyllä sinne mahtuu tuhansia äppsejä.

Suurikaan muistin määrä ei auta mitään, jos puhelimesta loppuu kesken virta tai se alkaa muuten vaan pätkimään. 

Vara akku mukaan ja eipä se pätki jos on laatumerkki (ei siis mikään one plus/xiaomi/tms tsingtsong kiinapaska).

Apple ja Korea paskasta menee akut ihan yhtä lailla, Applessa vielä nopeammin. Sitä paitsi useimmat ns. laatumerkit on myös Kiinassa valmistettuja.

Vierailija
59/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordea-pankilla on mobiilipankin käyttöön ottaneille edullisempi kuukausimaksu. Aika epäreilua heitä kohtaan, jotka suosivat laskujen maksua tietokoneella. Kyllä, tiedän, tämän voi kiertää, mutta kyse on periaatteesta.

Näissä ei mennä vähemmistön tai enemmistön mukaan, vaan alimman yhteisen nimittäjän. Käyttäjien joukossa on todella kädettömiä ja heitä pyritään suojelemaan typeryyksiltä niillä keinoilla mitä käytettävissä on.

Vierailija
60/129 |
26.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noi puhelimien muistithan tuplaantuu parin vuoden välein. Nykyisin 256gt taitaa olla normi muisti kaikille paitsi 100€ puhelimia ostaville juopoille, työttömille ja lapsille. Kyllä sinne mahtuu tuhansia äppsejä.

Mun puhelimen muisti 16 Gt, 7 vuotta vanha puhelin. Ei mahdu enää uusia sovelluksia.