Raivostuttavaa tämä mobiilisovellusten jatkuva lisääntyminen!
Eivät ne kaikki millään mahdu tätä menoa sinne älypuhelimeen! Ja muutenkin, tässä luotetaan nyt liikaa siihen, että nämä härpäkkeet toimivat aina ja kaikkialla. Ainakin minun kapulani flippailee aika ajoin. Liian epävarmaa touhua!
Kommentit (129)
Hyvä ettei ongelmasi ole tuon suurempia
Sovellusten määrä ei häiritse,vaan se, että niistä tehdään lähes pakollisia, jos mitään haluaa ylipäänsä tehdä. Esim. ulkomaisen pankin mobiilisovellus on pakollinen, jo haluaa tehdä yhtään mitään. Tietokone ei riitä, vaan on pakko olla äppi. Raivostuttavaa.
Useimmat palvelus saa kyllä edelleen selaimen kautta. Vaikka esim. pankkipalveluissa se on turvattomampi tapa.
Uutta puhelinta kun ostaa, niin tärkeimmät jutut ovat riittävästi muistia (riippuu omista tarpeista, mutta mieluummin vähintään 64Gtavua) ja suht uusi käyttisversio.
Näillä kriteereillä kun ostaa, niin voi luottaa, että laitetta voi käyttää sen ajan mitä se muuten kestää.
Halvimmat tarjouskoneet ovat pienellä muistilla ja vanhalla käyttisversiolla, roskis kamaa parissa vuodessa, kun nuisti loppuu .
Joo, oli aikas ärsyttävää, kun yritin ruokakaupassa mobiilimaksamista ja puhelin simahtikin yhtäkkiä siinä kassalla (akku ei ollut loppu). No, onneksi oli käteistä mukana, että saatiin homma hoidettua. Varmuuden vuoksi.
Mua jurppii S-ryhmän kohdalla se että mobiilisovelluksen käyttöön ottaneille myönnetään erikoistarjouksia ja etuja. Johan nyt on saatana että S-etukortti ei siinä lafkassa riitä!
Vierailija kirjoitti:
Sovellusten määrä ei häiritse,vaan se, että niistä tehdään lähes pakollisia, jos mitään haluaa ylipäänsä tehdä. Esim. ulkomaisen pankin mobiilisovellus on pakollinen, jo haluaa tehdä yhtään mitään. Tietokone ei riitä, vaan on pakko olla äppi. Raivostuttavaa.
Tämä!
Noi puhelimien muistithan tuplaantuu parin vuoden välein. Nykyisin 256gt taitaa olla normi muisti kaikille paitsi 100€ puhelimia ostaville juopoille, työttömille ja lapsille. Kyllä sinne mahtuu tuhansia äppsejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Ammattiliitto, johon kuulun, ei enää lähetä muovista jäsenkorttia. Pitäisi ottaa käyttöön mobiilisovellus. Hyvästi myös bensaetu, jonka sai sillä muovisella läpyskällä!
Vierailija kirjoitti:
Mua jurppii S-ryhmän kohdalla se että mobiilisovelluksen käyttöön ottaneille myönnetään erikoistarjouksia ja etuja. Johan nyt on saatana että S-etukortti ei siinä lafkassa riitä!
Pk-seudulla HSL tarjoaa kaikkein halvimmat liput mobiilikorttilaisille. Vaikka maksaisi koko vuoden lipun ennakkoon eli yli 600 euroa, niin sekin on kalliimpi vaihtoehto kuin lipun lataaminen puhelimeen.
Vierailija kirjoitti:
Noi puhelimien muistithan tuplaantuu parin vuoden välein. Nykyisin 256gt taitaa olla normi muisti kaikille paitsi 100€ puhelimia ostaville juopoille, työttömille ja lapsille. Kyllä sinne mahtuu tuhansia äppsejä.
Suurikaan muistin määrä ei auta mitään, jos puhelimesta loppuu kesken virta tai se alkaa muuten vaan pätkimään.
Matkustan työni vuoksi ympäri Suomea ja puhelin on täynnä eri kaupunkien erilaisia taksi- ja bussisovelluksia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pk-seudulla HSL tarjoaa kaikkein halvimmat liput mobiilikorttilaisille. Vaikka maksaisi koko vuoden lipun ennakkoon eli yli 600 euroa, niin sekin on kalliimpi vaihtoehto kuin lipun lataaminen puhelimeen.
Mitä jumalan tähden?! Onko tästä annettu palautetta HSL:lle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Ammattiliitto, johon kuulun, ei enää lähetä muovista jäsenkorttia. Pitäisi ottaa käyttöön mobiilisovellus. Hyvästi myös bensaetu, jonka sai sillä muovisella läpyskällä!
Ja näin maailma pelastuu SUURELTA määrältä muovia! Anteeksi, että olen olemassa ja kulutan! (Taitavat viherpiiperot olla asialla, kun tämmöisiä päätöksiä tehdään.)
Pidä tyttö- ja poikasovellukset kaukana toisistaan, niin ei ole tuota ongelmaa.
"Se Oscar-pysti olisi kyllä kuulunut minulle. Sen sijaan se annettiin sille eräälle Bettelle." (Miriam Hopkins)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Ja näin maailma pelastuu SUURELTA määrältä muovia! Anteeksi, että olen olemassa ja kulutan! (Taitavat viherpiiperot olla asialla, kun tämmöisiä päätöksiä tehdään.)
Missä valinnanvapaus? Muovinen jäsenkortti niille jotka sen haluavat. Tämä on sanelupolitiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurikaan muistin määrä ei auta mitään, jos puhelimesta loppuu kesken virta tai se alkaa muuten vaan pätkimään.
Vara akku mukaan ja eipä se pätki jos on laatumerkki (ei siis mikään one plus/xiaomi/tms tsingtsong kiinapaska).
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tili ulkomailla, mutta ei todellakaan mitään mobiilisovellusta. Ihan tietokoneella teen tilisiirtoja.
Minulla oli junalippu puhelimessa. Vahingossa suljin sähköpostin enkä millään saanut enää yhteyttä nettiin, jotta sen olisi saanut uudestaan näkyviin. Onneksi konnarit eivät sillä kertaa kiertäneet lippuja tarkastamassa. Millainenkohan soppa siitäkin olisi syntynyt? "Joo on mulla lippu mutta kun junassa ei ole yhteyttä eikä saa mobiilin kauttakaan auki..."
Onhan niitä kyllä tosiaan ihan hirveän paljon. Välillä poistelen sellaisia, mitä en ole aikoihin edes avannut. Kyllä se on siinä kymmenen korvilla, mitä oikeasti jatkuvasti käytän ja tarvitsen.