Raivostuttavaa tämä mobiilisovellusten jatkuva lisääntyminen!
Eivät ne kaikki millään mahdu tätä menoa sinne älypuhelimeen! Ja muutenkin, tässä luotetaan nyt liikaa siihen, että nämä härpäkkeet toimivat aina ja kaikkialla. Ainakin minun kapulani flippailee aika ajoin. Liian epävarmaa touhua!
Kommentit (129)
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli junalippu puhelimessa. Vahingossa suljin sähköpostin enkä millään saanut enää yhteyttä nettiin, jotta sen olisi saanut uudestaan näkyviin. Onneksi konnarit eivät sillä kertaa kiertäneet lippuja tarkastamassa. Millainenkohan soppa siitäkin olisi syntynyt? "Joo on mulla lippu mutta kun junassa ei ole yhteyttä eikä saa mobiilin kauttakaan auki..."
Kannattaisi tallentaa se lippu ennen matkaa niin saa auki ilman nettiyhteyttäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli junalippu puhelimessa. Vahingossa suljin sähköpostin enkä millään saanut enää yhteyttä nettiin, jotta sen olisi saanut uudestaan näkyviin. Onneksi konnarit eivät sillä kertaa kiertäneet lippuja tarkastamassa. Millainenkohan soppa siitäkin olisi syntynyt? "Joo on mulla lippu mutta kun junassa ei ole yhteyttä eikä saa mobiilin kauttakaan auki..."
Jos kaukojunasta kyse, niin olen kuullut sanovan tuollaisille, että hän tulee myöhemmin tarkastamaan lipun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovellusten määrä ei häiritse,vaan se, että niistä tehdään lähes pakollisia, jos mitään haluaa ylipäänsä tehdä. Esim. ulkomaisen pankin mobiilisovellus on pakollinen, jo haluaa tehdä yhtään mitään. Tietokone ei riitä, vaan on pakko olla äppi. Raivostuttavaa.
Mulla on tili ulkomailla, mutta ei todellakaan mitään mobiilisovellusta. Ihan tietokoneella teen tilisiirtoja.
Mukavaa, että sulla on noin. Itse kokeilin tehdä oman ulkomaalaisen pankin kautta tilisiirtoa tietokoneella ja heti tuli, että "avaa sovellus ja hyväksy tilisiirto". Että semmoista, pakko olla sovellus. En viitsi kuitenkaan ruveta pankkia vaihtamaan tämän takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi tallentaa se lippu ennen matkaa niin saa auki ilman nettiyhteyttäkin.
Joo print screen kannattaa ottaa, mutta itse vielä printtaan kaiken varmuudeksi, jos puhelin jostain syystä simahtaakin.
Minulla ei ole käytössä yhtäkään mobiilisovellusta enkä silti koe jääväni mistään paitsi.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat palvelus saa kyllä edelleen selaimen kautta. Vaikka esim. pankkipalveluissa se on turvattomampi tapa.
Uutta puhelinta kun ostaa, niin tärkeimmät jutut ovat riittävästi muistia (riippuu omista tarpeista, mutta mieluummin vähintään 64Gtavua) ja suht uusi käyttisversio.
Näillä kriteereillä kun ostaa, niin voi luottaa, että laitetta voi käyttää sen ajan mitä se muuten kestää.
Halvimmat tarjouskoneet ovat pienellä muistilla ja vanhalla käyttisversiolla, roskis kamaa parissa vuodessa, kun nuisti loppuu .
mitä tarkoittaa 64tavua jollakin sivistyskielellä?
Vierailija kirjoitti:
Useimmat palvelus saa kyllä edelleen selaimen kautta. Vaikka esim. pankkipalveluissa se on turvattomampi tapa.
Uutta puhelinta kun ostaa, niin tärkeimmät jutut ovat riittävästi muistia (riippuu omista tarpeista, mutta mieluummin vähintään 64Gtavua) ja suht uusi käyttisversio.
Näillä kriteereillä kun ostaa, niin voi luottaa, että laitetta voi käyttää sen ajan mitä se muuten kestää.
Halvimmat tarjouskoneet ovat pienellä muistilla ja vanhalla käyttisversiolla, roskis kamaa parissa vuodessa, kun nuisti loppuu .
Millä ihmeen logiikalla selaimen kautta käytetty verkkopankki on turvattomampi kuin mobiilisovellus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sovellusten määrä ei häiritse,vaan se, että niistä tehdään lähes pakollisia, jos mitään haluaa ylipäänsä tehdä. Esim. ulkomaisen pankin mobiilisovellus on pakollinen, jo haluaa tehdä yhtään mitään. Tietokone ei riitä, vaan on pakko olla äppi. Raivostuttavaa.
Tämä!
Ammattiliitto, johon kuulun, ei enää lähetä muovista jäsenkorttia. Pitäisi ottaa käyttöön mobiilisovellus. Hyvästi myös bensaetu, jonka sai sillä muovisella läpyskällä!
Ja näin maailma pelastuu SUURELTA määrältä muovia! Anteeksi, että olen olemassa ja kulutan! (Taitavat viherpiiperot olla asialla, kun tämmöisiä päätöksiä tehdään.)
Samaa mieltä. Jäsenkortti pitäisi olla sellainen, jonka voi tulostaa itselleen jäsensivustolta paperisena, tai saada siitä otettua kuvakaappaus puhelimeen esim kuvana qr-koodista. Ärsyttää tosiaan tuollainen äppi, jota ei tarvitse usein, mutta joka vie turhaa tilaa puhelimessa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ulkomainen pankki tuo on? Ainakin Nordeassa saa kyllä tunnuslukulaitteen, ketään ei voi pakottaa käyttämään mobiilisovellusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä tarkoittaa 64tavua jollakin sivistyskielellä?
1 tavu on 8 bittiä eli kahdeksan lukua, jotka voivat olla 1 tai 0. Yhdellä tavulla voi olla 2^8 eli 256 eri arvoa. Jos käytetään vain numeroita ja peruskirjaimia sis. ääkköset mutta ei emojeita tms. niin yksi kirjoitettu merkki vie tilaa yhden tavun.
Selvensikö?
Vierailija kirjoitti:
Lipuista pitää ottaa kuvaruutukopio varmuuden vuoksi.
Koska vauva-palstalle tulee käyttöön oma mobiilisovellus?
Vierailija kirjoitti:
Digitalisaatio lisääntyy. Mobiilisovellusten määrä lisääntyy. Niiden ottajien määrä lisääntyy. Roskaruoan tilaaminen mm. Woltin kautta lisääntyy, ja porukka läskiintyy. Naapurissakin asuu nuori muija, jolla olisi hyvin aikaa käydä kaupassa itse ostoksilla, mutta ei, Woltin kautta vaan kaikki himaan.
Onko ruokalähetti usein ihonväriltään tumma?
Minua taas ärsyttää miten nettisivut nykyään suunnitellaan mobiililla käytettäväksi. Tietokoneella häiritsee kun kaikki mahdollinen on laitettu piilotettujen valikoiden taakse ja tekstiä saattaa olla koko sivun leveydeltä. Nuo toimii mobiilissa kun näytölle mahtuu vähän tavaraa, mutta tietokoneella taas kyrsii ylenmäärinen klikkailu ja pitkät saman rivin tekstirimpsut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tili ulkomailla, mutta ei todellakaan mitään mobiilisovellusta. Ihan tietokoneella teen tilisiirtoja.
Mukavaa, että sulla on noin. Itse kokeilin tehdä oman ulkomaalaisen pankin kautta tilisiirtoa tietokoneella ja heti tuli, että "avaa sovellus ja hyväksy tilisiirto". Että semmoista, pakko olla sovellus. En viitsi kuitenkaan ruveta pankkia vaihtamaan tämän takia.
Eikö ole muka mahdollista käyttää tunnuslukulaitetta? Oletko itse valinnut tuon mobiilisovelluksen tunnuslukulaitteen sijaan?
Sovellukset vähentävät huijauksen uhriksi joutuvien määrää, joten niiden määrä varmasti kasvaa edelleen. Toivottavasti Mikkisofta saa Andoid simulaattorinsa pian sellaiseen kuntoon, että esim. pankkisovelluksen käyttäminen onnistuisi desktopilta. Kosketusnäppistä ei ole luotu minun pottusormille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä ihmeen logiikalla selaimen kautta käytetty verkkopankki on turvattomampi kuin mobiilisovellus?
Minusta asia on nimenomaan päinvastoin - ainakin koen näpertelyt pienten näppäinten ja pienen ruudun kanssa vaivalloisemmaksi. Tietokoneella asiat hoituvat nopeammin ja varmemmin. Puhelin on myös helpompi kaapata ja varastaa ja menee myös helpommin rikki. Siinä menevät sitten kerralla äppien ohella matkaliput, kanta-asiakaskortit, opiskelijakortit, kirjastokortit, mobiilirahat ja paljon henkilökohtaista tietoa puhelinnumeroiden, tekstareiden ja valokuvien muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, ettei token ole yhtenä vaihtoehtona tunnistautua tilille. Mulla on myös ulkomainen pankkitili ja käytän kirjautumiseen tokenia, kun sellaisen olen halunnut.
Meillä pitää töihinkin olla neljä erilaista äppiä :::D
Tuon takia printtaan kaikki liput työpaikalla.